Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
Травень 2015
 

Степан Коропецький: «Не було б боргів, не було б і проблем з гарячою водою» | Газета 7 Днів

Степан Коропецький: «Не було б боргів, не було б і проблем з гарячою водою»

21.05.2015 00:00
Переглядів:182

Те, що впродовж місяця було мало не в усіх на устах, таки сталося. У понеділок Рівнетеплоенерго припинило подачу гарячої води в оселі рівнян. Чим це зумовлено і коли в Рівному відновлять її подачу, редакція попросила розповісти директора ТОВ «Рівнетеплоенерго» Степана КОРОПЕЦЬКОГО.

– У теплоенергетиці завжди було багато проблем – як під час опалювального сезону, так і в період підготовки до нього, – каже Степан Мафтейович. – Та відключення гарячої води сьогодні – це справді надзвичайно болюче питання як для рівнян, так і для нашого підприємства. Зрештою, це проблема не тільки для нас. Така ситуація по всій Україні, адже на категоричну вимогу НАК «Нафтогаз України» припинено подачу газу на котельні фактично всіх теплопостачальних організацій-боржників України. Ні для кого не секрет, що через економічні труднощі, які існують у державі, в НАК «Нафтогаз України» неабиякі проблеми з розрахунками за газ із «Газпромом». НАК жорстко та принципово ставить питання щодо сплати заборгованості. ТОВ «Рівнетеплоенерго», на жаль, також у списку боржників.

– Звідки в Рівнетеплоенерго взялася заборгованість, якщо воно належить до трійки теплопостачальних підприємств України, які за минулий опалювальний сезон стовідсотково розрахувалися за спожитий газ?

– Станом на 12 травня ТОВ «Рівнетеплоенерго» заборгувало НАК «Нафтогаз України» понад 86 мільйонів гривень. Аби розібратися в ситуації, що склалася, треба повернутися на кілька років назад.

Так-от, борги попередніх періодів тільки мешканців Рівного (категорія споживачів «населення») сягають понад 70 мільйонів гривень.

Для прикладу – будинки рекордсмени-боржники із зазначенням сум їхньої заборгованості: вулиця Шухевича, 2 – 537,5 тисячі; Волинської дивізії, 31 – 527,8 тисячі; Фабрична, 24 – 453,3 тисячі; Вербова, 37 – 446,5 тисячі; Соборна, 275 – 373,8 тисячі; Данила Галицького, 9 – 361 тисячі; Чебишева, 16 – 356,3 тисячі гривень.

Окрім того, відповідно до умов укладеного договору, узявши в оренду всі об’єкти теплопостачання Рівного, усі борги попередника за енергоносії перейшли до ТОВ «Рівнетеплоенерго». Отже, основна частина боргу «успадкована» нами, це результат діяльності попереднього комунального підприємства.

До того ж, упродовж останніх років чи не найактуальнішим питанням було погашення різниці в тарифах за теплопостачання теплопостачальним підприємствам за рахунок коштів Державного бюджету України.

На жаль, не відшкодовується (і ніколи не відшкодовувалася!) різниця в тарифах для бюджетних організацій та інших юридичних споживачів (друга категорія споживачів), загальна сума якої сягає понад 10 мільйонів гривень. А ці кошти, у свою чергу, збільшують загальний борг ТОВ «Рівнетеплоенерго».

На жаль, незважаючи на наші своєчасні розрахунки за поточне споживання, НАК «Нафтогаз України» жорстко проводить претензійно-позовну роботу щодо стягнення заборгованості з ТОВ «Рівнетеплоенерго», справно виставляє нам пеню, інші штрафні санкції. А це теж заганяє підприємство в боргову яму.

Давайте пофантазуємо: Якби з нами розрахувалися всі споживачі і держава справно відшкодовувала різницю в тарифах, ТОВ «Рівнетеплоенерго» не мало б жодних проблем щодо розрахунків з «Нафтогазом України». А відтак, ми не вели б зараз мову і про гарячу воду, яку з понеділка подаємо тільки в лікувальні заклади міста.

– Отож наявні борги – це наслідок несплати за спожиті підприємством енергоносії в минулі роки. Яка нині ситуація з розрахунками?

– За чотири місяці цього року маємо переплату за газ НАК «Нафтогаз України» в сумі 5,8 мільйона гривень. Підприємство своєчасно і в повному обсязі виконує свої поточні зобов’язання перед «Нафтогазом України» завдяки тому, що наші споживачі почали вчасно розраховуватися за надані послуги. Сподіваюсь, із впровадженням спрощеної системи надання субсидій населення ще сумлінніше почне сплачувати за теплопостачання, поліпшиться платіжна дисципліна споживачів. А це зніме напругу не лише з подачею гарячої води, а й з підготовкою до нового опалювального сезону.

– Виходить, що припинення подачі гарячої води – це лише вершина айсберга проблем, які виникли перед Рівнетеплоенерго?

– Чомусь більшість думає, що найбільша інтенсивність в роботі теплопостачального підприємства припадає на опалювальний сезон. Насправді найгарячіша пора – це підготовка до нього. Я б сказав так: як постелиш, так і спатимеш. Тобто від того, як підготуємося до опалювального сезону, залежатиме, чи буде тепло в оселях рівнян взимку.

Невідомо, якою видасться зима цього року. Тому треба підготуватися якнайкраще, і ми готуємося. Для колективу підприємства кожен день на вагу золота. Проведені роботи сьогодні – це запорука надійного теплопостачання та затишку в домівках споживачів.

Мабуть, ви помітили, що в різних куточках міста проводяться роботи, передусім замінюємо аварійні ділянки теплотрас. Триває планове гідравлічне випробування мереж (а це 203,19 кілометра мереж теплопостачання у двотрубному вимірі, тобто 406 кілометрів трубопроводів опалення і гарячого водопостачання по місту!). Після чого будемо знати конкретно, скільки необхідно замінити.

У ремонтному періоді 2014 року, зокрема, ТОВ «Рівнетеплоенерго» виконано роботи із заміни 6,3 кілометра теплових мереж і мереж гарячого водопостачання в двотрубному вимірі: з яких 4,3 кілометра труб замінено на сучасні попередньо ізольовані труби в пінополіуретановій обгортці з поліпшеного теплоізоляційного матеріалу відповідно до затвердженого графіка заміни теплових мереж, а також додатково замінено 2 кілометри аварійних ділянок теплових мереж.

Цього року хотілося б замінити не менше, як торік. Заплановано у нас багато робіт. Зауважу, що ретельна підготовка до зими дає результат: цього року на центральних магістральних трубопроводах проривів не було. Було ліквідовано лише незначні пориви розподільчих мереж, які вдалося локалізувати в найкоротші терміни з мінімальними незручностями для споживачів.

– Степане Мафтейовичу, очевидно, що коли не надаються послуги, то в касу не надходять гроші. Споживачі хоч і нарікають на відсутність гарячої води, та багатьох із них зігріває думка про економію. Ну а як виживати підприємству?

– Насамперед вживаємо всіх заходів щодо раціонального використання коштів. На жаль, змушені були вдатися до не зовсім популярного заходу – з 1 травня перевели працівників Рівнетеплоенерго на чотириденний робочий тиждень.

Зрозуміло, це не приносить дивідендів ні підприємству, ні його працівникам. Це чималий ризик для мене, як керівника, втратити цінні кадри. Я завжди кажу, що в нас працюють висококваліфіковані працівники, бо теплопостачання – це і обслуговування, і використання електроенергії, газу, води. Тому нам потрібні справжні майстри своєї справи.

Цілком розумію і поділяю невтішні настрої в колективі. Люди працюють самовіддано і на совість, тому не повинні бути заручниками ситуації. Вони також мають родини, виховують дітей, дбають про батьків. Надіюся, що в колективі з розумінням і терпінням поставляться до ситуації, яка склалася, і підприємству вдасться зберегти своїх спеціалістів.

Та й боржники мають усвідомити, що погашення їхніх боргів – це не лише обов’язок, а й вклад у майбутнє, у тому числі і своє. Адже отримані гроші будуть спрямовані на модернізацію об’єктів теплопостачання. Ми замінюємо аварійні ділянки теплових мереж, встановлюємо насосне обладнання з частотним регулюванням, замінюємо пальники та інші комплектуючі котлів, проводимо заходи із заміни обладнання системи хімводоочищення на котельнях, що забезпечить економію споживання паливно-енергетичних ресурсів, зокрема природного газу.

Словом, робимо все, аби зменшити собівартість наших послуг. Арифметика проста: чим менша собівартість, тим нижчий тариф. Щиро сподіваємось на підтримку споживачів та їхнє розуміння важливості ситуації, заручниками якої є ми всі.

Василь ГЕРУС

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
12 + 8 =
More information?

Ризикну порушити спірну тему про балкони та лоджії. Спершу їх будують, а поті... Далі

 «Це – на убогих», – казав мій дід, збираючись до церкви і кладучи в кишеню дрібДалі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?