Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
 
Жовтень 2015
 

Василь ХАРКОВЕЦЬ: «Сучасний учитель – це не тільки предметник, а й знавець дитячих душ» | Газета 7 Днів

Василь ХАРКОВЕЦЬ: «Сучасний учитель – це не тільки предметник, а й знавець дитячих душ»

01.10.2015 11:49
Переглядів:186
Вчителів, до того ж із вдячністю, зізнаймося, поклавши руку на серце, згадуємо нечасто. Зазвичай на свята першого та останнього дзвоника, а ще – у День працівника освіти, яке традиційно відзначаємо у першу неділю жовтня. Отож, є слушна нагода сказати добре слово про тих, хто, як кажуть, покликаний сіяти в душах дітей добре, вічне та мудре. Цю місію редакція газети «7 днів» відвела головному освітянину Рівного – начальнику управління освіти міськвиконкому Василю ХАРКОВЦЮ.

– Василю Степановичу, як би ви охарактеризували нинішнього шкільного учителя Рівного?

– Краще, як це зробив видатний німецький педагог Адольф Дістєрвег, визначити роль педагога важко. «Учитель для школи, – влучно підмітив він, – це те саме, що сонце для Всесвіту». Так, без найменшого сумніву, можна сказати й про тих наших педагогів, яких я вважаю флагманами рівненської освітянської галузі. Зокрема, яскравим взірцем для наслідування всього майже шеститисячного колективу працівників сфери освіти Рівного, в якому налічується понад три тисячі педагогів, по праву можуть служити директор Рівненського природничо-математичного ліцею «Елітар» Олег Миколайович Жилюк, учитель географії Рівненської гуманітарної гімназії Тамара Іванівна Кукса, вчитель математики «Елітару», заслужений вчитель України Лілія Степанівна Остапчук, учитель історії Рівненської української гімназії Сергій Петрович Сацик, учитель економіки Рівненської гуманітарної гімназії Богдан Ярославович Харів, учитель правознавства Рівненського економіко-правового ліцею Сергій Юрійович Прокопчук, який, до речі, переміг у цьогорічному обласному конкурсі «Вчитель року», та десятки інших педагогів, які мають вагомі досягнення в галузі освіти.

– Побутує твердження, що найкращий показник праці вчителя – це успіх його учнів. Чим можуть похвалитися рівненські педагоги?

– Цілком поділяю цю думку, бо покликання кожного педагога – розвинути все найкраще, що є в кожній дитині. Наскільки це вдається нашим учителям, найкрасномовніше свідчать вагомі здобутки рівненських школярів у різноманітних змаганнях та конкурсах всеукраїнського рівня. Зокрема, в минулому навчальному році наші учні здобули 32 перемоги у всеукраїнських олімпіадах і в конкурсі-захисті науково-дослідних робіт Малої академії наук України, незважаючи на те, що була зменшена кількість предметів, з тематики яких можна було писати наукові праці. А це, погодьтеся, переконливе підтвердження високої кваліфікації педагогів Рівного.

Взагалі, як начальник управління освіти, я з цілковитою відповідальністю можу заявити, що якісний рівень педагогічного колективу Рівного досить високий. І, що особливо приємно, з кожним роком він лише зростає. Для цього запроваджена практика наставництва, тобто за кожним молодим спеціалістом (у цьому році педагогічний колектив міста поповнився майже 40 вчителями-початківцями) закріплені досвідчені фахівці-методисти, які допомагатимуть «новачкам» робити перші кроки на педагогічній ниві. Разом з тим, дбаємо, щоб наші педагоги мали хороші навчальні кабінети, були забезпечені методичними посібниками, необхідною літературою. Два роки тому міським управлінням освіти при ЗОШ №1 створено інноваційно-інформаційний центр, де вчителі можуть підібрати весь потрібний для будь-якої теми уроку матеріал, а також поширити через інтернет свої напрацювання, щоб вони не пропали.

– Як правило, вчителем називають людину, яка вміє передати свої знання іншим, пояснити незрозуміле, знайти ключ до здібностей кожного учня. Чи змінилися вимоги до сучасного педагога?

– Вміння передати знання – це лише одна з вимог, яка ставиться перед вчителем. Звісно, на першому місці – кваліфікація. Але сьогодні цього недостатньо. Для того, щоб дітей навчити чогось, треба не лише самому досконало розбиратися в цьому, а й бути готовими відповісти на будь-яке запитання. До того ж вчителеві часто доводитися відповідати й на запитання, що не стосуються його предмету, тому його кругозір має бути широким. А ще вчителеві необхідні такі якості, як витримка, терплячість, дружелюбність, толерантність, співчутливість.

Тобто сучасний учитель – це не тільки предметник, а й творча особистість, знавець дитячих душ, вихователь, який володіє педагогічною технологією та крокує в ногу з сучасністю.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
5 + 7 =
More information?

Реклама

 «Це – на убогих», – казав мій дід, збираючись до церкви і кладучи в кишеню дрібДалі

Це було напровесні. Але думки, які прийшли тоді, не дають мені спокою досі, то я й вирішив под... Далі

Опитування

Які у вас плани на літо?