Архів новин

Реклама

Лічильник, навіть з автоматичним регулюванням, не економить тепло,якщо він налаштований та обслуговується неправильно | Газета 7 Днів

Лічильник, навіть з автоматичним регулюванням, не економить тепло,якщо він налаштований та обслуговується неправильно

17.11.2016 10:57
Переглядів:112

Минув місяць з того часу, як у Рівному розпочався опалювальний сезон. Стартував він, як традиційно в попередні роки, без авралу та серйозних проблем, що дозволило у стислі строки подати до осель рівнян тепло. Втім, не обійшлося без поодиноких нарікань на якість теплопостачання. Чим вони зумовлені, журналіст «7 днів» з’ясовував у директора ТОВ «Рівнетеплоенерго» Степана КОРОПЕЦЬКОГО.

– Степане Мафтейовичу, як ви самі оцінюєте підготовку Рівнетеплоенерго до нинішнього опалювального сезону? Які проблеми випливли на поверхню? 

– Сьогодні надворі вже мінусова температура, тому можемо сповна оцінити рівень підготовки теплопостачального підприємства до опалювального сезону. Звичайно, справжня зима ще попереду, отож випробувань ще буде чимало. Але перші, вважаю, показали, що Рівнетеплоенерго, незважаючи на всі труднощі (фінансове становище, вимушений чотириденний робочий тиждень і т.д.), підготувалося до нинішньої зими добре. Що стосується готовності об’єктів теплопостачання, пов’язаних з виробництвом і транспортуванням теплової енергії, – проблем немає.

– А де вони є? 

– На жаль, ми не обслуговуємо внутрішньобудинкові системи. Тому відповідальність за їхній технічний стан несе власник/балансоутримувач або управитель, який згідно з договором, підписаним із власником чи балансоутримувачем, здійснює управління будинком і забезпечує його належну експлуатацію відповідно до закону та умов договору.

– Невже не краще було б, якби теплопостачальне підприємство брало на себе відповідальність за якість подачі тепла до безпосереднього споживача?

– Це питання вирішуємо не ми, а власник/балансоутримувач – ОСББ, ЖБК, ЖКП чи управлінська компанія. Вони мають право самостійно вибирати, хто буде обслуговувати внутрішньобудинкові системи. Ми декларуємо свою готовність, що можемо професійно це робити, але таких договорів, укладених з Рівнетеплоенерго, дуже мало. Тому маємо непорозуміння з окремими споживачами, незадоволеними теплопостачанням у тій чи іншій квартирі. Це відбувається здебільшого там, де стоять лічильники тепла, але немає автоматичного регулювання подачі теплоносія. Тому дехто робить спробу регулювати подачу тепла в ручному режимі за допомогою запірної арматури, яка не є засобом регулювання. І це може призвести до передчасного виходу її з ладу. Таке ручне регулювання «на око» спричиняє нерівномірну циркуляцію теплоносія у будинковій системі опалення і, як наслідок, неякісне теплопостачання у частині квартир будинку. Відтак виникають невдоволення споживачів, яке вони несправедливо скеровують на адресу Рівнетеплоенерго.

– Як виходите з таких ситуацій?

– Звичайно, ми на них реагуємо, більше того, завжди готові надавати кваліфіковану допомогу, роз’яснити, як правильно налагодити роботу системи тощо. На мою думку, було б правильніше, щоб власники чи балансоутримувачі уклали з Рівнетеплоенерго договори на обслуговування внутрішньобудинкових систем, і наші спеціалісти професійно й оперативно виконували б свою роботу, маючи законні підстави і необхідний доступ. Навіть там, де є вузол автоматичного регулювання подачі теплоносія, також потрібне його фахове налаштування та обслуговування. Бо тут є свої нюанси. Скажімо, може бути так, що під час ремонту квартири її власник на свій розсуд переварював прилади нагріву, міняв розводку, яка вплинула на будинкову систему. Там, де відбулися такі зміни, дуже важко збалансувати теплоносій у кожній квартирі.

– З якими скаргами до вас звертаються найчастіше?

– Останнім часом здебільшого нарікають на якість теплопостачання. Але в цьому, як правило, немає нашої вини. Скажімо, недавно до Рівнетеплоенерго з колективною заявою звернулися мешканці житлового будинку на вулиці Олени Теліги. Люди скаржилися на неякісне теплопостачання квартир, які розташовані на нижніх поверхах дев’ятиповерхового житлового будинку.

Під час обстеження внутрішньобудинкової системи централізованого опалення багатоповерхівки спеціалісти нашого підприємства з’ясували, що проблема виникла через власників двох верхніх поверхів, які порушили внутрішньобудинкову систему централізованого опалення. Вони, зокрема, самовільно демонтували перемички перед нагрівними приладами. 

А мешканець однієї з квартир додумався до того, щоб облаштувати опалення балкона. Він врізався у стояк системи опалення та встановив нагрівний прилад, чим заблокував подачу тепла на нижні поверхи. Результатом таких самовільних дій споживачів є значний перепад температур між поверхами. Зокрема, у помешканні на дев’ятому поверсі температура внутрішнього повітря становила плюс 22 градуси, а в квартирі на першому поверсі, де мешкає інвалід дитинства, – лише 18 градусів тепла. І це, до речі, при ввімкнених електронагрівальних приладах.

Також варто зазначити, що на вводі у цей житловий будинок влаштовано тепловий лічильник з автоматичним регулюванням подачі теплоносія, однак робота системи регулювання не налагоджена належним чином. Результат –очевидний: під час комісійного обстеження зафіксовано фактичну витрату теплоносія 3,8 кубометра за годину при проектній витраті 9,7. Виникає логічне питання: звідки ж узятися теплу в цьому будинку, щоб усім мешканцям було однаково тепло? Спершу на вузлі обліку і регулювання у 2,5 разу зменшено подачу тепла на будинок, а потім через грубі втручання споживачів у внутрішньобудинкову систему опалення порушена циркуляція і тієї незначної кількості теплоносія. На жаль, такі самовільні дії та байдужість споживачів до своїх сусідів трапляються часто.

– До редакції час від часу звертаються рівняни, які нарікають на те, що доводиться довго спускати ледь теплу воду, доки у крані з’явиться гаряча. Чому так буває?

– Відповідно до нормативних документів споживач при відкритті крана гарячої води повинен не більше як за дві хвилини отримати гарячу воду не нижче ніж 50 градусів. Якщо ці умови не витримані, значить є проблема в системі гарячого водопостачання. Причини тут можуть бути різні. Наприклад, дається взнаки відсутність циркуляції у зворотному трубопроводі гарячої води. Буває, що через несправний змішувач по стояку квартир споживачів відбувається підмішування холодної води в систему гарячого водопостачання. Причиною також може служити самовільне втручання споживачів у систему гарячого водопостачання. Зокрема, встановлення несертифікованих рушникосушильників, запірних пристроїв на трубопроводах гарячого водопостачання, які не передбачені проектом, звуження трубопроводів у ванних кімнатах тощо.

Таких прикладів чимало. От один з них. Мешканка будинку на вулиці Костромській звернулася до Рівнетеплоенерго зі скаргою на низьку температуру гарячої води в її квартирі. Спеціалісти підприємства, які виїжджали за вказаною адресою, встановили, що на межі балансового розмежування (ввід у будинок) зафіксована температура гарячої води плюс 51, а в помешканні заявниці – 41 градус. Це говорить про те, що проблеми з гарячим водопостачанням – в самому будинку. У таких випадках це вже питання не до Рівнетеплоенерго, а до власника/балансоутримувача (ЖКП, ЖБК, ОСББ тощо) чи управителя.

– Дехто з наших читачів скаржиться на те, що отримує платіжки за гарячу воду, де вказані значно вищі показники, ніж ті, що зафіксували лічильники гарячої води… 

– Якби споживачі, як це передбачено правилами надання послуг, вчасно і систематично подавали в абонентську службу показники лічильників, з цього приводу не виникало б жодних непорозумінь. Нагадаю, що згідно з нормативними документами раз на місяць показання будинкових засобів обліку знімає представник виконавця у присутності постачальника та представника споживачів, а показання квартирних лічильників – сам споживач. Гадаю, не так важко раз на місяць внести показники з лічильників в «особистому кабінеті» споживача на офіційному сайті Рівнетеплоенерго або ж повідомити їх за телефоном 62-06-50 чи в пунктах прийому споживачів. Незважаючи на прогнозовані нарахування, коли споживач надає нам показники лічильників, ми проводимо відповідні перерахунки залежно від фактичного споживання гарячої води. Саме тому вчасно передані споживачем показники – це запорука того, що він отримає рахунок за фактично спожиті послуги без жодних прогнозованих нарахувань.

– Нещодавно уряд прийняв постанову, яка дозволяє людям, що не отримують субсидії, сплачувати за тепло в розстрочку. Як це можна зробити?

– Справді, відповідно до прийнятої Кабміном 19 жовтня цього року постанови, споживач, який не має субсидії на оплату послуги з централізованого опалення, може звернутися до Рівнетеплоенерго із заявою про надання розстрочки протягом опалювального періоду в розмірі 50 відсотків від щомісячної вартості плати за тепло. Суму неоплачених протягом опалювального періоду 50 відсотків плати за послугу з централізованого опалення споживач сплачує щомісяця рівними частинами з травня по вересень включно.

З питань оформлення розстрочки споживачі Рівнетеплоенерго можуть звертатися за телефоном 62-06-50 або в пункти прийому споживачів за адресами: вул. Кавказька, 1а, вул. Вербова, 41в та вул. 

Р. Шухевича, 2а. Графік роботи: понеділок – п’ятниця з 8 до 19-ї години, обідня перерва з 13 до 14-ї.

– Кілька місяців тому було створено депутатську групу для того, щоб відшукати можливості зменшення тарифів на теплопостачання. Чим завершилась її робота?

– З підвищенням ціни на газ, яка належить до основних складових собівартості тарифу на теплову енергію (понад 80%), неабиякої гостроти набрало питання розміру тарифів. Спільно з депутатами міської ради маємо певні напрацювання щодо ряду заходів, спрямованих на зменшення вартості послуг теплопостачання. Вже, було, визначили орієнтовні цифри. Однак з жовтня знову подорожчала електроенергія (на 9,6%, тобто з 2,1574 до 2,3639 гривні за кіловат-годину), зросла вартість транспортування газу (на 614 відсотків(!), тобто з 3,48 до 21,36 гривні за тисячу кубометрів). Окрім того, зростають інші складові собівартості, які впливають на тариф. Так, з 1 грудня заплановано підвищення мінімальної заробітної плати на 10,3% (з 1450 до 1600 гривень). 

За таких умов складно сказати, на скільки вдасться зменшити тариф або ж хоча б стримувати його зростання. Та ми докладаємо всіх зусиль і працюємо над тим, аби тариф у Рівному був на рівні середнього по Україні.

 

 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
8 + 7 =
More information?

Реклама

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?