Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
 
Жовтень 2017
 

Віталій МИРОНЮК: «Не завжди винен водій» | Газета 7 Днів

Віталій МИРОНЮК: «Не завжди винен водій»

26.10.2017 10:18
Переглядів:90

День автомобіліста і дорожника сміливо можна було б назвати всенародним святом. Бо фактично кожен з нас якщо не сам водій, то майже щодня користується послугами громадського транспорту. Сьогоднішня розмова журналіста «7 днів» з начальником міського управління транспорту і зв’язку Віталієм МИРОНЮКОМ про тих, хто традиційно в останню неділю жовтня буде відзначати своє професійне свято.

– Автомобілісти, як і працівники будь-якої іншої галузі, також мають право на свято, – наголошує Віталій Мілентійович. – Ці люди, погодьтеся, заслуговують на те, щоб про них хоча б раз у рік сказали добре слово. Бо, на жаль, вони не завжди чують слово подяки, натомість здебільшого – нарікання. А все через те, що працівники транспортної галузі змушені відповідати за помилки не тільки свої, а й держави.

– Як би ви змалювали картину сучасної транспортної галузі міста?

– У сфері пасажирського транспорту в Рівному трудиться майже тисяча людей. Це водії маршруток і тролейбусів, кондуктори, слюсарі, майстри з ремонту і обслуговування контактної мережі тощо. 

У місті працює 320 маршрутних автобусів, щодня на лінію виїжджає як мінімум 66 тролейбусів. Тролейбусний парк нараховує більш як 80 одиниць пасажирського електротранспорту, але, на жаль, немолодих, які доводиться часто ремонтувати. Втім, якщо взяти до уваги те, що три роки тому на маршрути виїжджало 39 тролейбусів, то нинішніх 66 – неабиякий прогрес. Шкода лише, що ці тролейбуси не мають таких комфортних, як хотілося б, умов для пасажирів. У нас ще є 22 тролейбуси «Шкода» моделі 9Тр, яких уже ніде не знайдете не тільки в Україні, а й за кордоном. Вони досі в робочому стані лише завдяки тому, що в Рівнеелектроавтотрансі – потужна ремонтна служба.

– Скільки ще ці раритети будуть їздити вулицями Рівного?

– Недовго. Десь у листопаді-грудні в місті з’явиться шість нових низькопідлогових тролейбусів (їх комплектують у Дніпрі), щоб забезпечити можливість проїзду людям з обмеженими фізичними можливостями і мамам з візочками. Крім того, ми вже проведи тендер на купівлю дев’яти чеських «Шкод-14Д», що були у використанні. Отож частину з тих 22 стареньких тролейбусів змушені будемо списати, бо їхня подальша експлуатація просто ризикована. 

– Таким чином вдасться зняти одне з найзлободенніших питань, яке стосується транспортної безпеки? 

– Так, адже в кожен тролейбус водночас заходить декілька десятків пасажирів. Тому головне наше завдання – безпека перевезень і висока культура обслуговування. Щодо культури, на жаль, маємо не завжди позитивні відгуки. Хоча цю проблему не можна розглядати однобоко, бо є різні як пасажири (буває, хтось з погани настроєм, інший має сварливу натуру і т.д.), так і водії.

– Тобто у конфліктних ситуаціях винні не тільки водії?

– Та я їх не виправдовую, просто хотілося б, щоб між пасажирами і водіями була взаємна толерантність. Хоча розумію, що це складно. Адже через маршрутку за день проходить від 500, а через тролейбус – до тисячі пасажирів. Тролейбусне підприємство щодня перевозить 40–43 тисячі платних пасажирів і 50–52 тисячі пільговиків.

 

Тролейбусне підприємство Рівного щодня перевозить 40–43 тисячі платних пасажирів і 50–52 тисячі пільговиків.

Робота водія важка і потребує залізної витримки, бо доводиться постійно спілкуватися, наголошую, з різними людьми. А зважте й на те, що тролейбусники разом з двірниками першими о п’ятій ранку починають роботу і закінчують найпізніше ввечері. Додайте ще постійні стреси на наших вузьких, переповнених транспортом вулицях. Щоправда, як би там не було, кожна скарга пасажирів закінчується «виховною годиною» з водієм, перевізником, а буває, як оце нещодавно, – звільненням з роботи.

– Чим зумовлені нарікання на маршрутки, які не дотримуються інтервалу руху, а нерідко дочасно з’їжджають з маршрутів? 

– Ситуація надто складна. За останні три роки через подорожчання транспортних засобів на міських маршрутах не з’явилося жодного нового автобуса, і дуже мала надія, що найближчим часом такі з’являться. Адже ціна «Богдана», «Івана», «Еталона» переступила за мільйон гривень. Назбирати таку суму за нинішньої вартості проїзду просто нереально. Бо цих грошей не вистачає на найнеобхідніше: ремонт, зарплату, податки, обслуговування, пальне.

У місті працює 320 маршрутних автобусів, щодня на лінію виїжджає як мінімум 66 тролейбусів.

Пальне – це особливо болюча тема. Якщо ви зауважили, нещодавно літр дизпалива коштував до 20 гривень, а сьогодні вже 25 і більше гривень. Скажу прямо: бізнес міських пасажирських перевезень переживає занепад, тому немає охочих займатися ним. Ми при проведенні конкурсів не можемо закрити всі маршрути.

Найболючішою проблемою є кадри. Через невисокі зарплати (на хороших маршрутах водії отримують 6-7 тисяч гривень) пішла хвиля масового виїзду водіїв до Польщі. Щомісяця ми втрачали по 15–20 водіїв. Один поїхав, попрацював місяць, заробив близько тисячі доларів, приїхав, розповів знайомим, і ті подалися з ним до Польщі. Зараз маємо дефіцит 162 водіїв автобусів.

Проблем багато, але не можна сказати, що все погано.

– А що є хорошого?

– Та багато чого. Взяти хоча б те, що в Рівному, на відміну від інших міст, під час снігових заметів не траплялося транспортних колапсів. Рівнеелектроавтотранс, незважаючи ні на що, – одне з кращих серед електротранспортних підприємств України. Добре те, що за останні два роки за кошти міського бюджету (держава, хоча й існує програма оновлення електротранспортних парків, не дала ні копійки) купили 9 беушних тролейбусів і дуобус, який їздить 11-м маршрутом від торгових центрів на Макарова до кладовища «Нове», де немає контактної електромережі. У місті з’явилися «розумні зупинки».

Здобутки транспортної галузі міста очевидні. Та найбільшим її скарбом є люди. Назву імена тих, хто своєю добросовісною працею заслужив на подяку. В їхньому числі – працівники Рівнеелектроавтотрансу: слюсар з ремонту рухомого складу Віктор Олійник, електрогазозварник Володимир Чуприна, водії тролейбуса Василь Чернега, Олена Ясковець та Іван Шиманський. Доброго слова варті водії маршруток Борис Янчарук (маршрут № 37), на якого впродовж останніх трьох місяців прийшло дві подяки; Микола Кур’ята; Петро Подкаура; Антон Тимощук, який понад 15 років працює на найважчих маршрутах – №№ 43 і 44; перевізник Олег Мельничук, автобуси якого обслуговують 49-й маршрут.

Від щирого серця вітаю всіх працівників транспортної галузі міста з Днем автомобіліста і дорожника. Бажаю їм і їхнім родинам добра і здоров’я, тепла і затишку в домівках. І – гарної заробітної плати, а найважливіше – миру.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
1 + 0 =
More information?

Опитування

Чи стала Європа ближчою рівнянам завдяки безвізу