Архів новин

Реклама

Лише один раритетний тролейбус залишиться в Рівному до кінця року | Газета 7 Днів

Лише один раритетний тролейбус залишиться в Рівному до кінця року

18.01.2018 09:22
Переглядів:368

 У недалекій перспективі на вулиці Рівного щодня буде виїжджати не менш як 80 одиниць електротранспорту

Так уже повелося, що всі останні обновки рівненських тролейбусників супроводжувалися наріканнями і критикою. Причому не з боку пасажирів, які користуються електротранспортом, а деяких громадських активістів, які все, що робиться в місті, неодмінно піддають сумніву. От, скажімо, скільки докорів лунало на адресу міської влади за зрив графіка поставки електробусів! Інколи складається враження, що в Рівному все не те і не так. Які ж реальні перспективи у галузі міського пасажирського перевезення? Про це розмова журналіста «7 днів» з начальником міського управління транспорту та зв’язку Віталієм МИРОНЮКОМ.

– Віталію Мілентійовичу, нові тролейбуси, які прибули в Рівне пізніше від зазначених строків, додали вам наприкінці минулого року радощів чи клопотів?

– Ми вже звикли до того, що нас, транспортників, не критикує хіба що лінивий. Тому жоден з висловлених на нашу адресу докорів не зміг затьмарити радість від того, що вперше за понад десять останніх років Рівне отримало три нові тролейбуси «Дніпро Т203». І не прості тролейбуси, а такі, що мають можливість рухатися автономним ходом, тобто без контактної мережі, на відстань до 20 кілометрів. Це радує, бо впродовж тривалого часу ми мали в місті чотири «вузькі» місця, які не були охоплені тролейбусним сполученням. 

Йдеться передусім про вулиці Олени Теліги, Вербову, Макарова (до Дубенської), де є багато багатоповерхових будинків.

Право на безкоштовний проїзд має майже 60 тисяч дорослого і близько 20 тисяч дитячого (до шести років) населення Рівного – фактично третина всіх мешканців міста.

Іншим проблемним питанням було транспортне сполучення до кладовища «Нове». Хоча на цьому маршруті працює аж 30 міських автобусів, вони не здатні були, особливо у святкові, мовчу вже про поминальні, дні задовольнити попит. Тому міський голова поставив завдання закрити питання по цих ділянках.

Крім них, доволі проблемним є спальний мікрорайон Північний (зокрема вулиці Євгена Коновальця, Волинської дивізії, які не мають контактної мережі), де проживає майже 17 тисяч рівнян. Хоча там, з одного боку, багато маршруток, але вони, на жаль, малої і середньої місткості, тому не можуть одночасно в час пік (у період з 7 до 9-ї години ранку) перевезти потрібну кількість людей.

І ще одна ділянка, яка не забезпечена тролейбусним сполученням, – це Ювілейний (від вулиці Корольова по Макарова до сільськогосподарського ринку). Там триває потужне будівництво багатоповерхових будинків, тому ось-ось стане актуальною тема пасажироперевезення.

– Вже вирішили, якими маршрутами будуть їздити електробуси? 

– Ті тролейбуси, які вже прибули, закривають з інтервалом руху 30–40 хвилин маршрут «Кладовище “Нове” – Торгові центри» через автовокзал. Що цікаво, у нас оцінку, як правило, дають експерти, які є фахівцями практично в усіх галузях, але в телесюжеті, нещодавно підготовленому РТБ, експертами виступили пасажири. Всі, до кого журналіст звертався, були у захваті від комфорту: тролейбуси низькопідлогові, гарний підігрів, чудові сидіння, є можливість для заїзду людей з особливими потребами і матусь із візочками тощо.

Так, нас критикують, що тендер проведений на шість тролейбусів, а прибули тільки три. Переможець тендеру не дотримався термінів поставки, кінцева дата якої визначена на 20 грудня. Щоправда, перший тролейбус надійшов 26, другий 28, а третій 29 грудня. Відповідно до договірних зобов’язань підприємству, яке зірвало графік поставок, були виставлені штрафні санкції. За прострочені дні 

нараховано 158 тисяч гривень штрафу. Деякі «любі друзі» пишуть у соцмережах, що ніхто не пред’явив ніяких претензій. Вони, мовляв, перевіряли. Так-от, доповідаю: 29 грудня на рахунок Комунального підприємства «Рівнеелектроавтотранс» надійшла перша сума штрафних санкцій (90 тисяч гривень), 3 січня – дві суми (57 тисяч 22 гривні й 11 тисяч 302 гривні).

У нас чомусь так складається, що якщо пасажирам добре, то декому – не зовсім. Як кажуть, Баба Яга завжди проти.

– І все ж, коли прибудуть ще три тролейбуси?

– Що стосується решти трьох недопоставлених, то переможець тендеру пояснив затримку тим, що в Дніпрі на «Южмаші» проводиться тільки комплектація агрегатів. Кузов у них – білоруський, електроніка – з Прибалтики, акумулятори літієво-іонні – корейські. Тому є бажане і можливе. Тендер відбувся у жовтні, постачальники не змогли (а «Южмаш» на складах не тримає обладнання, бо воно недешеве) вчасно доставити необхідні комплектуючі. А ще треба врахувати святкові дні. Отож було прийняте помірковане рішення продовжити термін дії договору до 12 березня. До цього часу нам обіцяють поставити три тролейбуси. Штрафні санкції – добре, але тролейбуси – краще. Вірю, що вони будуть поставлені в зазначені терміни.

– На які маршрути їх запустять?

– Трьома тролейбусами ми частково закрили проблему вулиці Вербова. Маршрутом «Торгові центри – кладовище “Нове”» їздив наш перший, білий дуобус. Він всім подобається, але інтервал руху 1 година 43 хвилини нікого не влаштовував. Тепер цим маршрутом рухаються три нові тролейбуси з інтервалом руху вранці (в піковий час) – 30 хвилин, а в решту часу – до 40 хвилин. Цього достатньо, щоб закрити питання транспортного сполучення по вулицях Олени Теліги, Вербовій, Макарова, а також від Курчатова до кладовища «Нове» на автономному ходу.

Ті три тролейбуси, що надійдуть, дадуть нам можливість відреагувати на численні звернення мешканців мікрорайонів Північний і Ювілейний, які обділені тролейбусним сполученням. Щодо дуобуса, то він буде їздити по Соборній, забезпечуючи Ювілейний.

За результатами нещодавно проведеного обстеження пасажиропотоків у рівненських тролейбусах, коефіцієнт співвідношення пільгових пасажирів до тих, хто оплачує проїзд, становить 1,54. Тобто у Рівному на 100 платних пасажирів припадає 154 безоплатних.

– Які плани на майбутнє? Адже навіть шість нових електробусів не вирішать усіх назрілих питань пасажирського перевезення в місті.

– У таких випадках я кажу: «Хочеш розсмішити Бога, розкажи йому про свої плани». А якщо серйозно, то є бажання, а є можливості. Якщо вони будуть збігатися, то вдасться реалізувати концепцію розвитку транспортної галузі Рівного, яку підтримують як міський голова Володимир Хомко, так і депутати міської ради. Про що мова?

По-перше, довести число тролейбусів до 100 одиниць, як і передбачено проектом розвитку нашого електротранспортного підприємства. Воно здатне обслуговувати таку кількість електротранспорту. Друге, прийнято рішення, що з цього року більше не будемо купувати тролейбуси, які були у використанні, а тільки нові. Третє. Оскільки ми не зможемо одночасно закупити 100 нових тролейбусів, то в найближчі три-п’ять років підприємству буде надана підтримка для проведення середніх і капітальних ремонтів від 6 до 8 тролейбусів, аби продовжити їхній ресурс ще на п’ять років. А 22 машини «Шкода-9Тр», які вже ніде у світі не експлуатуються, думаю, в цьому році, крім першого, який залишать як ретро-транспорт, будуть зняті з ліній.

Таким чином, упродовж трьох-п’яти років маємо намір практично оновити весь тролейбусний парк. Що це дасть? Нові тролейбуси дозволять підвищити коефіцієнт використання електротранспортного парку. Якщо сьогодні він становить 0,72 (доволі високий у порівнянні з іншими обласними центрами), то маємо намір довести його десь до 0,77–0,8. На маршрути щодня має виїжджати по 80 зі ста наявних тролейбусів. Поки що на лінії – 66. А три-чотири роки тому виходило 39. Тобто ми збільшили показник у півтора разу. 

Що нам дасть те, що на лінію вийде 80 тролейбусів? Кожен новий тролейбус, який здатний водночас перевозити понад сто пасажирів, замінює щонайменше три маршрутки, з якими в нас перенасичення. Вони виконали свою функцію, тому будемо йти тим шляхом, щоб нинішню кількість маршруток (300 одиниць) за два-три роки зменшити як мінімум на 100 машин.

– А далі?

– Поживемо – побачимо. Щоправда, депутати міської ради не раз висловлювалися за те, що треба за прикладом Вінниці створювати потужне комунальне транспортне підприємство, в якому мають бути і тролейбуси, і міські автобуси. Для чого це? Місто розбудовується, зокрема житлові масиви «Рівненська брама» (на вулиці Костромській), «На Щасливому», на черзі – «Басів схил». Це ті мікрорайони, які уже потребують належного пасажирського транспортного забезпечення. Скажімо, «На Щасливому» вже живе майже 5 тисяч населення, а транспортна проблема не вирішена. 

Важливо оновити парк, довести число транспорту до необхідної кількості, а потім братися за будівництво контактної мережі у спальних районах. Практично на виході перебуває проект з будівництва контактної мережі і тягової підстанції в Північному. Зрозуміло, що міська влада не може спрямувати всі ресурси тільки на транспортну галузь, бо в Рівному вистачає й інших проблем.

Зрештою, гріх було б на щось ображатися. Якщо ми ще недавно тішились одному мільйону, то торік з міського бюджету на транспортну галузь виділили аж 48 мільйонів гривень. Маю надію, що не меншу суму дадуть і цього року.

 

Є пропозиція

Північний обділяють тролейбусами

Велике це випробування – їздити з роботи й на роботу тролейбусом № 7.

Хто їздив, той знає. Тісно, не проштовхнутися, важко пробратися до виходу, нема за що триматися руками, а стояти доводиться на одній нозі. Ще й регулярно збиває з ніг кондукторка, яка пробирається з одного кінця салону в інший, наче торпеда. Вона не винна. У неї робота така. Але за що так карають нас, пасажирів з мікрорайону Північний?

В очікуванні тролейбуса № 7 на Театральній площі після роботи в період між 18.00 і 19.00 ми зробили стабільні спостереження: доки дочекаєшся сімку, пройдуть три-чотири трійки, дві-три одинички, одна-дві десятки, двійка. Буває, що на електронному табло всі шість позицій займають номери маршрутів тролейбусів, що йдуть у район мототреку: перший, десятий, третій. Що ж це за район такий привілейований? І чому поруч із таким перенасиченим напрямком мототреку так ображають великими інтервалами тролейбусів сьомого маршруту наш найбільш населений Північний мікрорайон?

Щоб не бути голослівними, наведемо ситуацію за 4 січня. Із 17.59 до 18.20, доки ми ждали сімку, пройшло чотири трійки і п’ять (!) одиничок. О 18.15 їх стояло на зупинці дві. Ще одна не від’їхала, як уже друга прибула. Всі вони від’їжджали від зупинки напівпорожні. Особливо нас обурило, що навіть жовтий великий тролейбус ЛАЗ, що, як правило, їздить по сьомому маршруту, прийшов з трафаретом одинички. Зате ми в свою сімку ледь заштовхалися. Можливо, варто тролейбусному парку переглянути свої графіки, щоб не виникало таких диспропорцій?

Мешканці мікрорайону Північний, працівники різних установ у центрі міста (Рівненська митниця, обласна бібліотека, обласне управління соцзахисту), які добираються до роботи тролейбусом № 7,

Людмила ШЕВЧУК, В’ячеслав ЖУК, 

Світлана СТУПНИЦЬКА, 

Лариса МЕЛЬНИК

 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
11 + 5 =
More information?

Реклама

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?