Архів новин

Дубенська – з одностороннім рухом | Газета 7 Днів

Дубенська – з одностороннім рухом

11.10.2018 09:07
Переглядів:566

Принаймні таку пропозицію надали фахівці інституту «Харківпроект», які розробляли комплексну схему організації дорожнього руху в Рівному

Колись затишні та компактні вулички Рівного поволі перетворюються на його головний біль. Адже вузькі дороги міста при нинішніх темпах збільшення числа машин можуть стати епіцентрами транспортного колапсу. Щоб цього не допустити, міська влада затвердила Комплексну схему організації дорожнього руху в Рівному. Як цей документ позначиться на безпеці рівнян, журналістові «7 днів» розповів заступник начальника міського управління житлово-комунального господарства Володимир ЛАПЮК.

– Володимире Михайловичу, чим зумовлена необхідність виготовлення схеми руху?

– Розробка комплексу заходів, необхідних для послідовної реалізації планів розвитку транспортної системи міста, стала, як кажуть, викликом сучасності. Всілякі пропозиції щодо впорядкування транспортних потоків у Рівному розглядалися й раніше, а от комплексну схему дорожнього руху прийняли тільки на минулій сесії міської ради.

Два роки тому ми уклали угоду з інститутом «Харківпроект» (профільним підприємством, яке розробляло такі ж схеми дорожнього руху в інших містах України). Харків’яни співпрацювали з нашим «водником»: разом проводили заміри, вивчали на різних вулицях міста транспортні й пішохідні потоки, а відтак проводили розрахунки, надавали свої пропозиції. Фахівці інституту кілька разів приїжджали у Рівне і ділилися своїми напрацюваннями, брали до уваги наші зауваження та побажання і вносили в комплексну схему. Востаннє вони побували у нас за день до сесії, на якій депутати затвердили документ. 

– Що конкретно дає для міста наявність цього документа? 

– Схема організації дорожнього руху, яка є науковою розробкою, допомагає оптимізувати і зробити безпечним рух транспортних засобів і пішоходів. Отож вона є невід’ємною і обов’язковою нормою дорожнього проектування, що застосовується під час будівництва нових автомобільних доріг, при різних будівельних і ремонтних роботах, а також реалізації заходів, покликаних знизити аварійність на небезпечних ділянках. До схеми включається розміщення дорожніх знаків, дорожньої розмітки та світлофорних об’єктів залежно від інтенсивності руху автотранспорту і пішоходів по кожній із вулиць.

Звичайно, ми розуміємо, що життя не стоїть на місці, отож постійно буде вносити свої корективи. До того ж, згідно із законом, такі схеми необхідно поновлювати кожні п’ять років. Але тоді вже з’являться нові проблеми, а відтак і шляхи їхнього вирішення.

– Які з наданих харків’янами пропозицій вам сподобалися найбільше?

– Цікавих ідей дуже багато. Проте перед тим, як їх реалізувати, необхідно брати калькулятор і все рахувати. От харків’яни пропонують встановити односторонній рух по Дубенській в частині паралельно до вулиці Петра Могили. Як на мене, цей проект заслуговує на увагу, бо його втілення в життя допомогло б розв’язати проблему перехрестя Соборної – Дубенської.

– Чи є в схемі руху варіанти, що допоможуть розвантажити від транспорту центральну частину Рівного?

– Так, розробники комплексної схеми надали рекомендації, як розвантажити від транспорту центральні вулиці міста. Чому кажу «рекомендації»? Бо вони подали свої пропозиції, а вже міська влада вирішує: впровадити їх чи ні. Все залежить від можливостей міського бюджету. Тобто від того, чи зможе він потягнути той чи інший проект.

Наприклад, запропоноване будівництво шляхопроводу на вулиці Пересопницькій. Зараз навіть важко уявити, в яку суму може обійтися місту цей проект. Та є слушні пропозиції, які дозволять без суттєвих матеріальних затрат поліпшити ситуацію в центрі міста за рахунок раціональної організації дорожнього руху. За прогнозами харків’ян, середня швидкість руху автотранспорту підвищиться на 3,6%, що забезпечить скорочення середньої тривалості поїздки на 4,6%. Начебто дрібничка, але це все ж таки покращення.

 

Пряма мова

Рівне – одне з небагатьох міст в Україні, яке має комплексну схему руху

Заступник міського голови Рівного Олексій ХМИЛЕЦЬКИЙ: 

– Комплексна схема організації дорожнього руху має бути в Рівному так само, як генеральний план міста чи схема теплопостачання. Це той документ, яким мають керуватися проектанти. Адже він є основним елементом у системі містобудівної документації, яка визначає не лише проектувальні рішення в транспортному плануванні, а й містить розрахунки потреб населення та підприємств міста в пересуваннях і перевезеннях вантажів. Тут передбачені практично всі деталі, що стосуються організації безпеки дорожнього руху в місті. Рівне, до речі,– одне з небагатьох міст в Україні, яке має таку комплексну схему. Харківський інститут розробляв її впродовж півтора року. Було дуже багато зауважень і пропозицій, які відображені в документі.

Що це нам дає? По-перше, маємо нормативний документ, який необхідно мати згідно із законодавством. До нас тепер з багатьох міст звертаються, цікавляться, як ми розробляли комплексу схему руху. По-друге, цим документом визначені розв’язки, вузькі місця, інтенсивність руху. Затверджена схема руху передує важливим починанням, як-от впровадження «зеленої хвилі» для тролейбусів на вулиці Соборній. Цим документом будемо керуватися при запровадженні на деяких вулицях Рівного одностороннього руху, забезпеченні безпеки пішоходів, створенні додаткових смуг для транспорту, як ми це зробили, скажімо, на вулицях Григорія Сковороди і Князя Володимира.

Пропозицій багато. Наприклад, спеціалісти «Харківпроекту» пропонують зробити проїзною вулицю Здолбунівську (аж на Степана Бандери). Є пропозиція щодо розв’язки виїздів з вулиці Петра Могили, де постійно утворюються затори. 

Тепер усі питання, що пов’язані з організацією дорожнього руху, будуть вирішуватися не на розсуд чиновника чи якогось громадського діяча, як це бувало досі, а на підставі науково обґрунтованого документа, яким треба буде керуватися при вчиненні тих чи інших дій. Словом, зібрали пропозиції, а тепер будемо їх розглядати. До речі, Комплексна схема дорожнього руху міста в електронному варіанті є в управлінні ЖКГ, де з нею, у разі потреби, може ознайомитися кожен охочий.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
11 + 1 =
More information?

Ризикну порушити спірну тему про балкони та лоджії. Спершу їх будують, а поті... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?