Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Листопад 2018
 

Діяльність ОСББ можна і бажано час від часу перевіряти | Газета 7 Днів

Діяльність ОСББ можна і бажано час від часу перевіряти

01.11.2018 12:01
Переглядів:245

Хоча б для того, щоб не давати підстав для найменших підозр

Часто-густо можна почути нарікання деяких мешканців, що вони, мовляв, не знають, на що йдуть їхні внески, які здають на утримання будинку. Відтак до редакції не раз звертаються читачі, які цікавляться: хто вправі здійснювати контроль за діяльністю ОСББ? Відповіді на найпоширеніші запитання, що стосуються фінансово-господарської діяльності об’єднань співвласників багатоквартирних будинків надала секретар ГО «Рада голів ОСББ міста Рівного» Галина ПОХИЛЬЧУК.

Співвласники багатоквартирного будинку створили ОСББ, а як контролювати діяльність об’єднання?

Оксана ПЕТРУШКО.

Фінансово-господарську діяльність правління ОСББ має контролювати ревізійна комісія, – роз’яснює Галина Похильчук, – яка обрана загальними зборами співвласників. Термін повноваження ревізійної комісії, як і її кількісний склад, встановлюється статутом ОСББ.

Які повноваження належать до компетенції ревізійної комісії ?

Віктор ПОДОЛЯК.

– Не рідше, як раз на рік, отримувати від правління ОСББ первинні документи аналітичного бухгалтерського обліку і проводити ревізію фінансово-господарської діяльності об’єднання співвласників. Ревізійна комісія має право вимагати від правління письмових пояснень щодо тієї чи іншої господарської операції об’єднання.

Для перевірки правління ОСББ надає ревізійній комісії наступні документи:

1. Протоколи засідання правління.

2. Накази по особовому складу ОСББ.

3. Договори, укладені з ОСББ як із постійними надавачами послуг, так і з підрядними організаціями на виконання робіт та надання послуг.

4. Бухгалтерські документи: головну книгу, оборотний баланс, касову книгу, звіти за підзвітними сумами,банківські виписки, облік із квартирних нарахувань, відомості з нарахування заробітної плати та відпускних, звіти розрахунків з надавачами послуг.

Крім того, ревізійна комісія має право перевіряти кошториси доходів та витрат . До слова, правлінню ОСББ при складанні проекту кошторису до винесення його для затвердження на загальні збори доцільно запрошувати членів ревізійної комісії та враховувати їхні зауваження.

За підсумками своєї роботи ревізійна комісія складає акт перевірки фінансово-господарської діяльності правління ОСББ.

Як бути, коли ревізійної комісії немає або вона бездіяльна?

Вікторія ЦАП.

У разі відсутності ревізійної комісії чи в особливих випадках, загальними зборами ОСББ може бути прийняте рішення щодо перевірки фінансово-господарської діяльності аудитором.Для цього на підставі протоколу загальних зборів співвласників залучається аудитор, з яким укладається угода на проведення перевірки. Майте на увазі, що послуги аудитора зазвичай є платними.

Як готується кошторис доходів та витрат ОСББ?

Ірина ПОЛЮХОВИЧ.

Цей процес проходить у два етапи. А саме:

1. Кошторис готує правління ОСББ.

2. Затверджується кошторис загальними зборами співвласників на підставі письмового голосування не менш як двома третинами площі всіх житлових та нежитлових приміщень (порядок голосування регламентовано статутом ОСББ).

У дохідній частині кошторису зазначаються статті можливих доходів ОСББ:

-         внески на утримання будинку та прибудинкової території від співвласників (нараховані щомісячно відповідно до загальної площі житлових та нежитлових приміщень);

-         сума коштів, що надходять з відшкодування пільг та субсидій;

-         сума додаткових внесків на утримання будинку та прибудинкової території;

-         сума внесків від здачі приміщень в оренду (за наявності);

-         пасивні доходи (відсотки за депозитами тощо);

-         добровільні (благодійні) внески.

Усі ці внески мають забезпечувати статутну діяльність ОСББ. Тобто необхідно вирахувати таку суму надходжень, щоб забезпечити обслуговування багатоквартирного будинку .
На що необхідно передбачити в кошторисі кошти?
Олег ТАРАСЮК. 
Витратна частина кошторису доходів та витрат ОСББ має включати витрати на утримання будинку та прибудинкової території. Зокрема, на:
1. Прибирання прибудинкової території.
2. Вологе прибирання сходинкових кліток.
3. Обслуговування внутрішньобудинкових мереж холодного та гарячого водопостачання.
4. Обслуговування внутрішньобудинкових мереж теплопостачання.
5. Обслуговування електрогосподарства.
6. Витрати на освітлення місць загального користування.
7. Витрати на технічне обслуговування ліфтів (за наявності).
8. Витрати на електропостачання ліфтів.
9. Витрати на диспетчеризацію ліфтів.
10. Обслуговування димовентканалів.
11. Дератизація та дезінфекція приміщень загального користування.
12. Витрати на поточний ремонт у багатоквартирному будинку.
Розрахунок кошторису проводиться на підставі загальної площі житлових та нежитлових приміщень, якщо статутом ОСББ (загальними зборами співвласників) не передбачено іншого порядку розрахунку.

 

 

 

 

Зразок

 

 «Затверджено»

Протоколом загальних зборів

№ 2 від 13.03.2016р.

 

 

 

 Кошторис доходів та витрат ОСББ «ОМРІЯНЕ»

№ п/п

Надходження

Внесок за 1 кв.м заг.площі грн.

Площа житлових приміщень 5643,1 кв.м.

Площа нежитлових приміщень 1638,6 кв.м

Загальна площа будинку 7281,7 кв.м

1

Житлові приміщення при 100% сплаті

 

10936,33

 

 

2

нежитлові приміщення при 100% сплаті

 

 

2276,02

 

Всього надходжень

13212,35

 

Витрати

 

 

 

 

1

Технічне обслуговування ліфтів

0,29

1636,50

 

1 636,50

2

Витрати по електропостачанню ліфтів та освітленню місць загального користування

0,259

1461,56

 

1461,56

3

Прибирання прибудинкової території

0,11

620,74

180,25

800,99

4

Обслуговування загальнобудинкових мереж хол. та гарячого водопостачання та водовідведення

0,18

1015,76

294,95

1310,71

5

Обслуговування загальнобудинкових мереж електропостачання

0,18

1015,76

294,95

1310,71

6

Обслуговування загальнобудинкових мереж теплопостачання

0,18

1015,76

294,95

1310,71

7

Дератизація, дезинфекція

0,005

28,22

8,19

36,41

8

Поновлення номерних знаків,дощок оголошень,тощо

0,005

28,22

8,19

36,41

9

Поточний ремонт житлового будинку та його конструктивних елементів

0,528

2979,55

865,18

3844,73

10

Резервний ( накопичувальний) фонд

0,161

908,54

263,81

1172,35

11

Перевірка вентканалів

0,04

225,72

65,54

291,26

Внесок за1 кв.м заг. площі, для житлових приміщень грн.

1,938

10936,33

 

 

Внесок за1 кв.м заг. площі, для нежитлових приміщень грн.

1,389

 

2276,02

 

Всього витрат

10936,33

2276,02

13212,35

 

 

Голова правління Підпис

 

 

 

 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
6 + 1 =
More information?

Ризикну порушити спірну тему про балкони та лоджії. Спершу їх будують, а поті... Далі

 «Це – на убогих», – казав мій дід, збираючись до церкви і кладучи в кишеню дрібДалі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?