Архів новин

Реклама

Йти до школи чи ще погуляти? | Газета 7 Днів

Йти до школи чи ще погуляти?

18.02.2016 11:18
Школи вже розпочали «полювання» на майбутніх першокласників. Тим часом багато батьків ще не визначилося, віддавати дитину до школи в шість років чи почекати до семи. Вже з лютого у школах Рівного почали приймати заяви від батьків майбутніх першокласників. Але не всі поспішають записати свою дитину до школи. Чому? Причинами цікавився кореспондент «7 днів».

Здається, щойно ваша дитина робила перші кроки, а сьогодні настав час подавати заяву до школи. Як бути? Що краще: віддати дитя в науку з шести років чи продовжити дитинство до семи?

Що каже закон?

– Закон України про загальну середню освіту каже: у школу в перший клас діти йдуть, як правило, з шести років. У цьому віці дитина може залишитись і в дошкільному закладі, якщо є висновок, що вона не готова до навчання у школі, є медичні протипоказання або так вирішили батьки. Щороку в нас більш як 200 шестиліток лишається в дошкільних навчальних закладах. Але якщо дитина фізично і психологічно готова до школи, то бажано, щоб ішла в перший клас, адже у садочки мають прийти нові діти, отже, виникнуть проблеми з місцем для них, – розповіла заступник начальника управління освіти Рівненського міськвиконкому Катерина Сичик.

Готовність дитини

Якщо законодавство дозволяє ставати школярем як у шість, так і в сім років, то треба дивитись на готовність дитини. Якщо фізичну готовність батькам визначити легше, то з психологічною розібратися важче.

– Ми звертаємо увагу на інтелектуальний компонент. Взагалі дитина у цьому віці все виконує за бажанням. Тому батьки зважають на те, вивчив малюк абетку чи не вивчив, вправляється на заняттях в садочку чи ні. Звертаємо увагу на обсяг короткочасної пам’яті, – розповідає практичний психолог НВК № 12 Наталія Кравчук. – У шість-сім років пропонуємо запам’ятати 10 картинок. Хороша пам’ять – це відтворення відразу восьми з них. Також можна запитати у дитини, які вона знає професії, і дитина повинна назвати їх до десятка. Варто звертати увагу на мислення дитини. У шість років вона повинна виділяти головне і відповідно аналізувати, якісь поняття об’єднувати, визначати, що в них спільного, а що відмінного. Є ще фізіологічні показники. Наприклад, дитинка має рукою через голову дістати до вушка. Це буває фізіологічно їй не під силу, що може свідчити про незрілий кістяк. Від того і при письмі з’являються тремтячі лінії. Методику письма ніхто не змушує вчити, але розвивати дрібну моторику необхідно.

Батьки обирають школу, а школа – дітей

Хто з батьків не хоче, щоб їхня дитина вчилась у гарній школі з хорошою репутацією і високими показниками? Але визначення «гарна школа» багатьох заводить у глухий кут. У нашому місті за кожною школою закріплена територія обслуговування. Це зроблено для того, щоб діти, які живуть у конкретному мікрорайоні, були охоплені загальною середньою освітою недалеко від дому. Проте батьки можуть подати заяву й до школи не зі свого мікрорайону, і їм не відмовлять, за умови, якщо є вільні місця. Проте перевага при зарахуванні до навчального закладу надається школярам за територіальним принципом.

Цього року в перші класи 32 рівненських шкіл підуть до 3400 дітей. Це на 300 першачків більше, ніж торік.

Є також заклади нового типу, які не мають своєї зони обслуговування. Наприклад, це спеціалізована школа № 15, «Центр надії», гуманітарна гімназія, гімназії «Престиж» і «Гармонія» тощо. Набір учнів у ці навчальні заклади здійснюється на конкурсній основі.

Знання чи здоров’я?

Якщо зі школою визначились, то може виникнути нова дилема – з вибором методики викладання. В останні декілька років чимало батьків виявляє бажання віддати свою дитину у клас, де використовуються нові методики, наприклад система «Інтелект України».

– «Інтелект України» – це спільна робота педагогів, психологів, лікарів і програмістів, в якій до секунд продумано використання мультимедійних технологій, щоб це не впливало на фізичний розвиток дитини. Навчання триває із застосуванням всіх органів чуття: бачу, чую, відтворюю. Це навчання, яке себе вже випробувало. Є наказ Міністерства освіти України 2012 року про те, що така система впроваджується в навчально-виховний процес. Вона об’єднала в собі класичну систему і сучасні технології навчання. Важливо те, що розроблено і надано вчителю готовий інструментарій для навчання, – розповіла нам директор НВК № 12 Вікторія Лагодюк.

Якщо в Рівному за програмою «Інтелект України» поки що навчаються тільки початкові класи, то в Україні програма впроваджується вже й у середній школі.

Ще декілька років тому педагоги НВК-12 були першопрохідцями, які запровадили цю програму в західному регіоні, то сьогодні вже дванадцять шкіл Рівного пропонують інтелект-класи.

Підсумуємо. Вирішуючи, у скільки років йти до школи, в який навчальний заклад, за якою методикою навчатись, перш за все потрібно дивитися на бажання дитини йти до школи та на її здоров’я. Не варто змушувати малюка ставати школяриком, хвилюючись, що йому не буде місяця в садочку. Але й не потрібно ще на рік залишати фізично здорову і психологічно готову дитину в садочку, мотивуючи це батьківською любов’ю і бажанням продовжити дитинство.

 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
11 + 0 =
More information?

Опитування

Ви вже помітили подешевшання ліків, яке Уряд обіцяв з нового року?