Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
 
Березень 2017
 

Реклама

Злодіям вже не треба трощити замки, вони грабують нас, розсилаючи СМС | Газета 7 Днів

Злодіям вже не треба трощити замки, вони грабують нас, розсилаючи СМС

16.03.2017 13:08

Пошесть шириться, наче чума. Щодня вона поглинає все нові й нові жертви. 

У понеділок до нас в редакцію завітав рівненський пенсіонер – клієнт Ощадбанку і показав на своєму телефоні ось таке незрозуміле повідомлення, ніби Ощадбанк заблокував його картку на 62 дні відповідно до якогось незрозумілого регламенту банку. Чоловік розповів, що буквально за два дні до цього, в суботу, подібне повідомлення отримала його сестра, але вже від Укргазбанку, а в неділю воно надійшло до його сусіда – пенсіонера. Причому в сусіда взагалі нема картки Ощадбанку, але СМС повідомило, що вона є і заблокована. Сусід не на жарт стривожився: можливо. якісь аферисти відкрили на його ім’я картку і за її допомогою вже наробили чоловікові боргів.

Що це діється? Ми адресували запитання і обурення наших читачів до керівництва Ощадбанку і ось яку отримали відповідь від заступника начальника управління з’язків з громадськістю та ЗМІ Ощадбанку Ярослави ТІТОВОЇ.

– Клієнти банків, – повідомила вона, – останнім часом потерпають від шахраїв – це проблема всієї банківської системи. Часто шахраї спілкуються нібито від імені банку, установ соціальної, медичної сфери та за допомогою психологічних методів переконують держателя картки повідомити конфіденційну інформацію (номер картки, PIN-код, термін дії, CVV2/CVC2 коди).

Один із останніх прикладів – якраз масове розсилання SMS-повідомлень з різних невідомих номерів нібито від імені Ощадбанку про блокування картки та необхідність зателефонувати до Контакт-центру. Як номер Контакт-центру, вказувалися номери мобільних телефонів аферистів. Прийнявши дзвінок клієнта, вони намагалися дізнатись персональні дані, зокрема номер картки.

Для інформування клієнтів про правила безпечного користування картками Ощадбанк запровадив опцію під номером «1» в автоматичному меню Контакт-центру для повідомлення про шахраїв та оперативного блокування картки. Розміщено застережні заставки на банкоматах, банк встановлює та регулює ліміти на проведення операцій за платіжними картками тощо.

Клієнтам, особливо пенсіонерам, варто запам’ятати, що в будь-якому разі не можна розголошувати номер картки, ПІН та CVV-код стороннім особам та навіть родичам, знайомим, працівникам банку, а також тим людям, які намагаються допомогти при використанні платіжної картки, якщо у її власника не складається «спілкування» з банкоматом.

Банк спільно з правоохоронними органами постійно вживає комплексних заходів протидії шахраям, які, користуючись методами соціальної інженерії, намагаються отримати від клієнтів реквізити карток. Так, було виявлено кілька шахрайських груп, які шляхом дзвінків і розсилок SMS-повідомлень нібито від банку намагаються вивідати персональні дані користувачів карток. Як правило, за певну плату шахраї наймають людей, ласих на будь-який вид заробітку. Вони оформляють картку на своє ім’я і потім передають її аферистам для зарахування коштів, вкрадених у довірливих громадян. Звичайно ж, банк активно співпрацює з операторами мобільного зв’язку, повідомляє їх про номери телефонів, які використовують зловмисники. У випадках, коли виявляється факт шахрайства, банк рекомендує клієнтові звернутися до правоохоронних органів.

Попри упереджувальні дії банку, потерпілі від цього виду шахрайства вже є, і їх кількість додається з кожним днем. Чому? А тому, що люди елементарно нічого не читають, не вникають у те, що їх безпосередньо стосується, отже,   жодні застереження до них не доходять. Шахраї розраховують на, кажучи жаргонною мовою, лохів, а таких у нашому нинішньому суспільстві – хоч греблю гати. Люди не можуть розібратися у трьох соснах і повідомляють чужому голосу, що звучить з невідомого номера телефону, абсолютно конфіденційну інформацію про свій банківський рахунок. Адже картка – це рахунок. Коли йдеться про власні гроші, то, може, треба подумати, як їх зберегти, а не роздавати наліво-направо свої номери карток і пін-коди, хоча на кожному банкоматі висить застереження, що цього робити не можна. 

Отаким чином минулого тижня в області потерпіли двоє вкладників Ощадбанку. З головного управління поліції області нашій редакції повідомили, що до 42-річної дубенчанки та 35-річного мешканця Вараша зателефонували невідомі, які представилися працівниками банку. Шахраї випитали у них усі персональні дані банківських карток та зняли з них усі заощадження. У підсумку дубенчанка втратила  3 тисячі 350 гривень, а  мешканець Вараша – 24 тисячі 245 гривень.

 І навряд чи  ці двоє - останні у переліку жертв шахраїв. Наші люди звикли вчитися на своїй біді, то навряд чи багато з них дочитають цю статтю до кінця, щоб дізнатися, що у когось біда вже сталася, і ще дізнатися, як від подібного уберегтися самому. 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
1 + 4 =
More information?

Опитування

Чи стала Європа ближчою рівнянам завдяки безвізу