Архів новин

Всього за 25 копійок можна було доїхати з центру до вокзалу 110 років тому | Газета 7 Днів

Всього за 25 копійок можна було доїхати з центру до вокзалу 110 років тому

03.08.2017 09:24
Переглядів:53

Ціна – за домовленістю

За останні сто років змінився не лише транспорт, а й порядки. Адже тарифи на проїзд у таксі нині встановлює не міська влада, а диктує ринок. 

– Служби таксі самостійно встановлюють ціну проїзду, враховуючи економічні фактори: вартість пального, амортизацію транспортного засобу, заробіток водія і тому подібне, – розповідає начальник міського управління транспорту і зв’язку Віталій МИРОНЮК. – Якщо раніше, за радянських часів, були таксометри, які чітко вказували відстань маршруту і ціну проїзду, то тепер тарифи встановлюються за усною домовленістю між пасажиром і таксистом. Більше порядку – в службах таксі (їх у Рівному понад десяток), де вам при замовленні машини відразу озвучать вартість проїзду. А у нелегальних таксистів – вільному воля.  

Щоб мати уявлення про ринок таксоперевезень у Рівному, озвучу такі факти. Останнім часом з 800 офіційних таксистів майже 400 здали свої ліцензії. Разом з тим, за приблизними підрахунками, кількість таксомоторів у місті фактично не зменшилася. Їх у нас налічується близько двох тисяч. 

Різниці між нічними і денними тарифами немає

Про ціни на проїзд журналіст «7 днів» розпитав у одного з рівненських таксистів, який на законних підставах підтаксовує у вихідні та святкові дні. 

– Хоча немає чітко визначеного тарифу на проїзд по Рівному, – розповідає рівнянин Федір, – ціни практично у всіх таксистів однакові, причому що вдень, що вночі. Наприклад, вартість проїзду з центру до залізничного вокзалу – 28, на Ювілейний – 36, а на Червоні гори – 56 гривень. Це не такі вже великі заробітки, якщо врахувати вартість ліцензії, пального, догляду за машиною. Та день на день не випадає: можна отримати кілька замовлень за зміну або простояти зовсім без діла. Таксі в Рівному багато, а грошей у людей не стільки, щоб, як казала героїня однієї відомої кінокомедії, «їздити в булочну на таксі».

Можна було б нарікати на нелегалів, але держава сама підштовхує людей до неправомірного підробітку. Адже людині, яка лише час від часу підзаробляє таксуванням, невигідно купувати ліцензію. Чому, скажімо, не запозичити для цієї сфери грузинську практику – розробити комп’ютерну програму для послуг таксі? Хоче людина, наприклад, ввечері заробити додаткову копійку, підходить до будь-якого терміналу, натискає кнопку «Таксі», вводить своє прізвище, ініціали й ідентифікаційний код, платить 50 гривень, бере чек і таксує собі хоч до ранку. Зупинила таксиста поліція, він показав чек, і до нього ніхто не має діла. А немає чека – плати штраф 50 тисяч гривень, щоб десятому заказав. Було б так у нас, то був би порядок: держава отримувала б податки, а приватні таксисти – підробіток. Утім, у нас чомусь ніхто не хоче думати, як легалізувати цю непросту сферу послуг. 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
1 + 0 =
More information?

Реклама

Опитування

Чи стала Європа ближчою рівнянам завдяки безвізу