Архів новин

Реклама

Велосипед придумали до нас, а нам варто подбати, щоб його більше застосовувати | Газета 7 Днів

Велосипед придумали до нас, а нам варто подбати, щоб його більше застосовувати

04.08.2017 13:43

Яке воно, велосипедне обличчя Рівного? Не злічити ні самих велосипедів, ні всіх вивісок, назв об’єктів і масових подій, які містять складову «вело» та стали невід’ємною частинкою життя нашого міста. Словом, у Рівному набуває популярності й масовості велосипед і все, що рухається навколо нього і разом з ним.

Велосипед для рівнян – не тільки екологічний і мобільний засіб пересування, а й окраса міста, бізнес, зрештою – креатив і засіб самовираження.

І ця тенденція неабияк втішає з огляду на велику загазованість центру міста, що екологи й міські чиновники назвали найбільшою екологічною проблемою Рівного.

Лише з початку року в Рівному, в Регіональному сервісному центрі МВС у нашій області, зареєстровано 22 585 автомобілів. Щодня тут реєструють понад сто автівок, а загалом щороку люди купують на тисячу машин більше, ніж у попередньому році. Така тенденція свідчить про поліпшення рівня як життя, так і загазованості міста.

Вело – у пріоритеті

міської влади, бо це ще й віяння часу. Бо це один зі сталих, раціональних видів транспорту. В умовах міста його розвиток дає не лише екологічні, а й соціальні та економічні переваги. Велосипед не виробляє шкідливих викидів, не потребує палива, для його виготовлення та обслуговування потрібні незначні екологічно безпечні ресурси, а велоінфраструктура займає мало місця і забезпечує високу мобільність. Цей доволі дешевий транспорт сприяє нашому фізичному й емоційному здоров’ю. Його використання багато в чому знижує витрати, натомість додає місту туристичної привабливості. Зробити місто привабливим і безпечним для проживання означає передусім розвантажити центр міста від автотранспорту. Тож екологи спільно з науковцями та владою, а також у співпраці з бізнесом та громадськістю намагаються вирішувати цю екологічну проблему. Частково, але суттєво допоможе це зробити, вважають вони, розвиток велотранспорту. На рівні держави немає чітких вимог щодо створення велосипедної інфраструктури. Її доцільність розглядають на місцях. Що стосується Рівного, то воно сказало розвитку велотранспорту своє остаточне «так». 

Перевищeння дoпустимого рівня шуму (60 дБА) від 4 до 14 дБA виявили спеціaлісти облaсного лаборaторного цeнтру в усіх 50 досліджених мaршрутних точкaх Рівного за результатами моніторингу aкустичного зaбрудення від aвтотранспорту впрoдовж чeрвня.

Вулицi з нaйбільш інтенcивним рухoм aвтотранспорту (від 700 до 950 трaнспортних засобів за 30 хв) та aкустичним дискомфоpтом – Соборнa, Ст. Бaндери, Київськa, Кобзaрська, Гaгаріна, Бaсівкутська і Д. Гaлицького.

Велостежка

Наше місто долучається до ініціатив велосипедних спільнот. Одна з таких ініціатив Спілки велосипедистів Рівного, а саме фітнес-маршрут вздовж річки Усті «Зелена стежка», знайшла своє відображення у затвердженій Рівнерадою Програмі розвитку велоінфраструктури міста на 2014–2019 роки. Також на замовлення міської влади два роки тому в НУВГП розробили і подали на розгляд та обговорення громади схеми веломережі міста. 

Громадський велобюджет

У нашому місті набула популярності практика залучення громадськості до створення проектів Громадського бюджету, які мають зробити місто кращим. Набрали необхідну кількість голосів і три пропозиції, пов’язані з велосипедами. Нагадаємо: з 1 липня по 14 серпня в Рівному триває збір пропозицій мешканців міста щодо проектів Громадського бюджету для реалізації у 2018 році. 

Велодрайв

Майже рік тому в гідропарку Рівного у рамках «Зеленої стежки» з’явилась велочаша. Цей довгоочікуваний спортивний майданчик для екстремальних видів спорту облаштовували толокою. Як у всякій добрій справі, до її реалізації долучилися меценати. Доти місця тусовок велодрайверів кочували майданчиками і парками міста. 

Велопарковки

Два роки тому в Рівному було 62 велопарковки. Але це число науковці вважали замалим з огляду на європейські нормативи. Та вже сьогодні за кольором, фактурою і дизайном велопарковок у місті таке розмаїття, що це заслуговує на окрему тему. Оригінальні велопарковки додають нашому місту неабиякої креативності і колориту. Окремі з них – витвори мистецтва.

 Велосервіс

У Рівному чимало позитивних прикладів того, як до розвитку велоіфраструктури долучається бізнес. Так, тисячі велолюбителів скористалися послугами безкоштовної станції технічного обслуговування велосипедів на майдані Короленка біля торговельно-розважального комплексу «Злата плаза». Тати і матусі підкачують тут колеса дитячих візочків та велосипедів. Поруч із велосервісом до послуг любителів велосипедної їзди – зручні велопарковки. Одна з них – під накриттям.

Велобізнес

Це не тільки спеціалізовані магазини з продажу та технічного обслуговування велотранспорту й аксесуарів до нього. Про розвиток у Рівному велотранспорту свідчить поява, поки що переважно в центральній частині міста, пунктів велопрокату.

Навіть каву з веломобільних установок, а їх у Рівному вже є три, п’ють охочіше, бо то ж не проста, а – велокава! 

Велоспорт

Тимчасом як усе частіше доводиться чути про невтішну статистику захворюваності школярів через малорухомий спосіб життя, цього аж ніяк не скажеш про юних рівнян, які займаються велоспортом у ДЮСШ. Заняття на свіжому повітрі, прогулянки мальовничими куточками міста і за його межами, а в результаті – приємні емоції і фізичне загартування. Про це теж подбало місто.

– Міське управління сім’ї, молоді та спорту, – розповів начальник відділу фізичної культури та спорту цього управління Юрій Заяць, – має у своєму підпорядкуванні дві дитячі юнацько-спортивні школи – № 4 і № 5, де є відділення велоспорту. За кошти міського бюджету оплачуються їхні  комунальні послуги, зарплата тренерів, закупляється спортінвентар та обладнання. У межах компетенції забезпечуємо участь міських вихованців ДЮСШ у змаганнях обласного і всеукраїнського рівнів.

Навіть найменшенькі рівняни мають свій велодень. Його щороку організовує управління в міському парку і нагороджує юних велосипедистів подарунками. Тим самим місто залучає цілі сім’ї до здорового способу життя і збереження довкілля.

 Велолюддя

Велелюдні ж велосипедні заходи, які проводять велосипедні спільноти Рівного, уже важко й перелічити. Лише цього сезону в Рівному підготовлено десяток веломарафонів, як-от «Поліська Січ», «Рівненська сотка “Рівно100”», «Медовий трейл», «100+ миль» тощо. Вони збирають від кількох десятків до кількох сотень і навіть понад тисячу досвідчених учасників і початківців. На справжні щорічні велопаради, зокрема, перетворюються міські велодні.

У велокомандах, до яких ми звернулись, навіть нарікають, що їм усе важче вклинитись у щільні графіки проведення заходів. А відповідний дозвіл треба отримати завчасно, адже часто йдеться про перекриття руху транспорту.

 Велопатруль

Рівне у червні цього року стало дев’ятим в Україні містом, де створений поліцейський велопатруль. На повну комплектацію його п’яти екіпажів (окрім велосипедів, це ще й форма, рації, рюкзаки, підсвітка та сирена) з міського бюджету виділили 100 тисяч гривень. Міський голова Володимир Хомко засвідчив готовність міста виділити гроші на доукомплектацію складу, якщо виникне така потреба.

 Велотерапія

Рівнянина Анатолія Василевича триколісний велопомічник виручає від вимушеної малорухомості. Інвалід другої групи самотужки змайстрував його собі, як напівжартома розповів, аби бути у формі і не набирати зайві кілограми. Під гірку педалі крутити важко, то він пристосував простенькі віжки з простого шнура, щоб вести свою велоконячку.

Як бачимо, екологічну альтернативу авто наше місто вже знайшло. Отож запитання, чи стане Рівне велосипедним містом, яке ще недавно задавав дехто з рівнян, зайве. Рівне вже і безповоротно завелосипедило!

 

Пряма мова

Міський голова Рівного Володимир ХОМКО:

– Ідеальне місто – це те, де їздить тільки екологічний громадський транспорт, велосипедисти, де-не-де приватний транспорт і ходять пішоходи. Думаю, що я точно не побачу в Україні таку картину, бо це перспектива неблизька. Тим більше що Україна в цій справі не на передових позиціях. Але в Рівному, що можна, будемо робити. Наприклад, щодо заміни тролейбусного парку та відкриття нових тролейбусних маршрутів ми вже багато зробили, а плани маємо ще більші. Сприймаю критику щодо відсутності велодоріжок з розумінням і запевняю, що цього року вони вже в нас будуть. Сучасні велодоріжки закладені в проектах капремонтів вулиць Макарова і Шухевича. На Макарова велодоріжку плануємо зробити вздовж усієї вулиці з поворотом на Млинівську, а далі від «Шоколаду» до парку «Ювілейний». Так само я дав доручення зробити тротуар з велодоріжкою від мікрорайону «Щасливе» до міста. Це тільки початок, але надалі постійно при капремонтах вулиць будемо враховувати і потреби велосипедистів.

Начальник міського управління житлово-комунального господарства Ярослав САХНЮК:

– Уже виготовлена проектно-кошторисна документація «Реконструкція набережної р. Устя з влаштуванням велодоріжок у м. Рівному». Відповідно до неї загальна вартість робіт на цьому об’єкті становить 2,2 мільйона гривень. На цей рік заплановано фінансування об’єкта в сумі мільйон гривень. Згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» проведено відкриті торги на закупівлю вищевказаних робіт, проте процедуру довелось відмінити на підставі статті 31 згаданого Закону в зв’язку з відхиленням усіх тендерних пропозицій. Разом з тим, ТОВ «Інститут Харківпроект» розробляє комплексну схему організації дорожнього руху в місті Рівне.

Голова Спілки велосипедистів Рівного Юрій ОЙЦЮСЬ:

– Ініційований нашою спілкою проект «Зелена стежка Рівного» з неабиякими потугами, але нарешті починає реалізуватися. У наших планах створення в найближчі роки пішохідно-велосипедної екодоріжки із зонами відпочинку для дітей та дорослих і спортмайданчиками, що проляже від проспекту Миру до вулиці Степана Бандери вздовж річки Усті. Проект має згуртувати громаду для захисту території навколо річки та її самої і може стати візитівкою Рівного. У перспективі, як мені бачиться, стежка стане потужною велотранспортною артерією, що з’єднає Північний мікрорайон із центром міста, а згодом також огинатиме Басівкутське водосховище.

Публікації рубрики "Довкілля" у газеті "7 днів" здійснюються за сприяння відділу екології управління економіки міста.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
4 + 3 =
More information?

Реклама

Опитування

Чи стала Європа ближчою рівнянам завдяки безвізу