Архів новин

Поза контролем | Газета 7 Днів

Поза контролем

02.08.2018 13:00
Переглядів:1722

Маршрутників на міжміських шляхах складно перевірити і в разі порушення покарати.

Нехтування правилами безпеки, а також відсутність контролю і дієвих важелів впливу на перевізників – саме такі основні причини зростання кількості смертельних ДТП на українських дорогах за участю маршруток. Про це йшлося на засіданні колегії ОДА минулого тижня.

Найбільше ДТП з травмуваннями та загибеллю людей на дорогах області, та й України в цілому, стається за участю та нерідко з вини маршруток, що здійснюють нерегулярні пасажирські перевезення. Одна з таких ДТП з рівненським автобусом, що віз подорожніх із Києва, сталася 20 липня на Житомирщині. Близько 10-ї години ранку автобус із людьми на швидкості врізався в фуру, що рухалася в попутному напрямку. Десять осіб (у тому числі й водій) загинули, ще десять потрапили до лікарні.

Пасажири маршруток найчастіше гинуть через неуважність водіїв, які не дотримуються режиму праці та відпочинку або взагалі виїздять у рейс нетверезими. Багато аварій також стається через технічну несправність такого транспорту. Однак ті, хто мав би проконтролювати маршрутників чи покарати їх за порушення та запобігти таким трагедіям, не мають на це повноважень.

– На планові перевірки підприємців, що перевозять людей, діє мораторій. Тобто ми можемо перевірити такий транспорт лише безпосередньо на трасі,– розповів начальник управління Укртрансбезпеки в області Микола Коваленко.– Серед основних порушень під час таких спільних рейдів із поліцією виявляємо відсутність необхідних документів, страхових полісів, порушення режиму роботи та відпочинку. За кордоном цей момент дуже контролюють. І навіть наші перевізники там такі норми виконують. У своїй же державі на це ніхто не зважає, бо немає адекватної відповідальності,– наголосив Микола Коваленко.– Потрібен жорсткіший контроль.

Як варіант вирішення проблеми зі зростанням кількості ДТП за участю маршруток чиновник назвав скасування мораторію на планові перевірки перевізників і заборону використовувати для пасажирських перевезень переобладнані та дообладнані автобуси.

Про необхідність скасування вищеназваного мораторію говорив і начальник відділу безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції в області Сергій Коханюк:

– Ті підприємці, що здійснюють регулярні рейси, більш-менш дотримуються правил і вимог. Ті ж, хто займається нерегулярними перевезеннями,– фактично поза контролем, бо ми не знаємо, коли і звідки вони виїжджають в рейс, де беруть пасажирів,– зазначив поліцейський.– Ми можемо зупинити їх лише на лінії, а там перевірити технічний стан автобуса неможливо. Крім того, у них нема шляхових листів, у яких помітки мали би робити лікар та механік, що випускає автобус у рейс. Не зобов’язані вони пред’являти нам і протоколи обов’язкового технічного контролю. Ми можемо це перевірити лише за нашою базою. Проблемою є і те, що після ліквідації ДАІ і створення поліції багато нормативних актів не приведено у відповідність до норм Закону про Нацполіцію, що теж обмежує наші повноваження. Перевізники часто користуються цими «дірками» в законах. Тому потрібні зміни в законодавстві.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
2 + 3 =
More information?

Ризикну порушити спірну тему про балкони та лоджії. Спершу їх будують, а поті... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?