Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
 
Вересень 2018
 

Ясно, що нічого не ясно | Газета 7 Днів

Ясно, що нічого не ясно

13.09.2018 09:59
Переглядів:460

Влітку Міністерство соціальної  політики України порадувало українців новим «покращенням». В інтернеті з’явилась інформація, що для того, аби дізнатися, призначено чи не призначено вам субсидію, не потрібно звертатися до управління праці та соціального захисту населення. Бо Мінсоцполітики відкрило доступ до Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій. За адресою subsidii.ioc.gov.ua українці вже ніби мають змогу дізнатися, призначено їм субсидію чи ні та який її розмір за опалювальний і неопалювальний періоди. Всі масово ринули на цей сайт перевіряти свою і свого сусіда субсидію. Бо це легко зробити: потрібно лише ввести поштову адресу субсидіанта, а ніякої додаткової ідентифікації ніби вже не потрібно.

 Та на практиці виявилося: відображені на сайті цифри, числа та суми – недостовірні. В цьому переконалася наша читачка рівнянка Ірина Петрівна. Ось що вона нам розповіла про свою субсидіальну історію:

– Торік я мала субсидію на опалювальний період. А щоб отримувати субсидію з травня до вересня, мені потрібно було звернутися до управління соціального захисту населення. Бо відповідно до нових порядків для отримання субсидії в заяві треба вказувати всіх членів сім’ї, навіть якщо вони не зареєстровані у квартирі. В моєму випадку треба було порахувати чоловіка, який був «прописаний» у своїх батьків. Я подумала, що тепер врахують його дохід, то влітку навряд чи мені вийде субсидія. Вирішила занести всі необхідні документи, коли призначатимуть субсидії на опалювальний період. Коли ж з’явився цей сайт, я зайшла на свою сторінку, просто з цікавості – подивитись, як система працює, яка там відображається інформація. Була впевнена, що субсидії на літній період у мене немає. І яким же було моє здивування, коли побачила, що на неопалювальний період з 01.05.2018 по 30.09.2018 мені призначено субсидію в розмірі 1485,2 гривні. Не приховую, що зраділа. Подумала: можливо, знову якісь зміни відбулися, наприклад автоматичне призначення. Але, отримавши рахунки за комунальні послуги, я там субсидії не побачила. Тому звернулася до міського управління праці і соціального захисту населення, аби розпитати, що то за цифри на сайті. Виявилось, що субсидії у мене немає, а що то за цифри, вони пояснити не можуть, бо про цей сайт самі дізналися з інтернету. Тим часом призначення субсидії відбувається згідно із законодавством, і влітку ніяких змін у нормативні документи внесено не було. Тож тепер я можу тільки здогадуватися, звідки та сума взялася на сайті. Як варіант: коли взяти мою субсидію за минулий опалювальний період, зокрема за квітень, то вона становить 297,04 гривні. Множимо цю суму на п’ять місяців, тобто з травня по вересень, і отримуємо 1485,2 гривні. Виходить, поставили цю суму прогнозовано, яка б у мене могла бути субсидія, якби я її переоформила. Іншого пояснення немає. 

Почувши ось таку детективно-субсидіальну історію, ми звернулися до міського управління праці та соціального захисту населення, аби там прокоментували роботу розрекламованого урядом сайту. Адже чимало рівнян, які вже «побували» там і побачили, що мають субсидію, вирішили не платити за комунальні послуги або вносити лише якусь мінімальну суму в рахунок обов’язкової плати. Борги тим часом накопичуються, а люди переконані, що за все заплатить держава.

Начальник відділу з прийому державних допомог міського управління праці та соціального захисту населення Наталія Нидзелик:

– Ми можемо чітко відповідати за інформацію, яка є у нашому управлінні. З 1 травня повністю змінився порядок призначення субсидії – згідно з постановою Кабміну № 329 від 27 квітня цього року. 

Є перелік громадян, яким потрібно обов’язково подати до управління праці і соціального захисту заяву і декларацію для повторного призначення субсидії. Процес призначення житлових субсидій дозволив «автоматом» перепризначити їх лише деяким категоріям населення. Наприклад, одиноким пенсіонерам, у сімейному становищі яких немає змін, ми мали зробити перерахунок самі. Для цього працівники наших філій перебирали справи, звіряли їх з даними міграційної служби: чи дійсно бабуся або дідусь зареєстровані самі. Решті субсидіантів потрібно було повторно звернутись із заявою і декларацією про доходи. Рівняни, у яких змінився склад сім’ї, однозначно повинні звертатися до нас, заповнювати нову декларацію.

Рівняни, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства; чи які є орендарями житлових приміщень (будинків); чи члени сім’ї яких зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично в ньому не проживають, однозначно повинні звертатися до управління праці і соцзахисту, щоб заповнювати нову декларацію.

Тепер потрібно вказувати всіх членів домогосподарства, навіть не зареєстрованих у помешканні. Якщо людина повторно не звернулася, то субсидія їй не розрахована. У мене, як начальника відділу з прийому державної допомоги, немає інформації про наповнення цього сайту. Звідки там такі дані, я не знаю. А тому коментувати інформацію із сайту не можу. Рівняни можуть з’ясувати, чи призначена їм субсидія, лише в міському управлінні праці та соціального захисту населення і його філіях.

 Виходить, що на практиці анон-соване урядом «покращення» – нова мильна бульбашка. Хоч і відкрили доступ до Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій, це аж ніяк не підвищило ефективність надання житлових субсидій і не полегшило життя субсидіантам. Можливо, цей сайт ще не допрацьований і в майбутньому на ньому дійсно відображатимуться реальні суми, які призначені тій чи іншій особі. 

Коли так, то навіщо було його відкривати? Найгірше, що через плутанину терплять надавачі комунальних послуг. Їхню роботу не оплачують повною мірою ні споживачі, які вважають, що їм призначено субсидії, ні держава, що також не стане відшкодовувати непризначені субсидії. І така плутанина зрештою може привести до колапсу комунальної системи. Щоб цього не сталося, людям потрібно негайно сказати правду: більшість із тих, хто мав субсидію взимку, тепер її не має. І, швидше за все, не отримає надалі. Розраховуйте, люди, на свої сили. Бо безплатний сир буває тільки у мишоловці.

Від редакції: 

Ми продовжуємо досліджувати тему, і в наступному випуску «7 днів» розповімо, як від цієї плутанини із субсидіями потерпіли рівненські надавачі комунальних послуг.

На головному фото: Спеціаліст першої категорії міського управління праці та соціального захисту населення Олена Барило розповіла, що нині до неї та її колег звертається багато рівнян за консультаціями щодо призначення субсидії в опалювальний період. Людей цікавлять питання прописки чи доходів, а також достовірності даних на сайті Мінсополітики, про який вони дізналися з інтернету. Цього разу Олена Вікторівна консультує рівнянку, донька якої мешкає в іншій країні. На жаль, відповідно до нового законодавства жінка не має права на отримання субсидії. Єдиний варіант – виписати доньку.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
10 + 2 =
More information?

Ризикну порушити спірну тему про балкони та лоджії. Спершу їх будують, а поті... Далі

 «Це – на убогих», – казав мій дід, збираючись до церкви і кладучи в кишеню дрібДалі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?