Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
 
Лютий 2017
 

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради «Про встановлення тарифу на проїзд міським автомобільним транспортом загального користування» | Газета 7 Днів

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Рівненської міської ради «Про встановлення тарифу на проїзд міським автомобільним транспортом загального користування»

09.02.2017 09:43
Переглядів:334

       1. Визначення та аналіз проблеми, на вирішення якої спрямований нормативно-правовий акт.

            Вартість перевезення пасажирів в автобусах, що працюють на міських маршрутах загального користування у режимі  «маршрутне таксі» становить 3,00 грн. з  13 лютого 2015 року  затверджена рішенням виконавчого комітету Рівненської міської ради                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          від 10.02.2015 № 15.                                                                                                                                                                                                                                                         

 Діючий тариф розрахований автоперевізниками при ціні палива 17,00 грн./л з рентабельністю 10% . У зв’язку із зростанням складових тарифу, а саме: подорожчання пального (середня ціна у порівнянні з лютим місяцем 2015 року зросла до 21,5 грн./л. або на 26,5%); мастильних матеріалів; запасних частин (шин, акумуляторів, ін.), фактичні витрати на технічне обслуговування автобусів збільшились на 93,6%  з 62568,00 грн. до 121154,00 грн.,  мінімальна заробітна плата зросла з 1218,00 грн до 3200,00 грн. тобто у 2,6 рази  діючий тариф не забезпечує рентабельну роботу перевізників, що призвело до необхідності його перегляду. 

           Відповідно до п.1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175, перегляд тарифів повинен здійснюватися у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності підприємств-перевізників, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.

           Враховуючи наведене, підприємці, які здійснюють автобусні перевезення пасажирів у м. Рівному, подали на імя міського голови  розрахунки тарифу на перевезення пасажирів при ціні палива 21,5 грн./л. Згідно з розрахунковими (нормативними) витратами собівартість перевезення 1 пасажира  становить 4,24 грн. У проекті рішення про встановлення тарифу застосований рівень прибутку 10%.

          Крім того, на автобусні маршрути для роботи у звичайному режимі руху відсутні протягом 2016 року  претенденти на конкурс з визначення перевізників на міські маршрути.

            На основі розрахунків тарифу підготовлений проект рішення виконавчого комітету «Про встановлення тарифів на проїзд міським автомобільним транспортом загального користування», згідно якому пропонується встановити розмір тарифу 4,00 грн. за 1 поїздку.

             2. Ціль і завдання прийняття регуляторного акта.

            Проект регуляторного акта спрямований на приведення у відповідність тарифу на послуги з перевезення пасажирів в автобусах до розрахункових витрат суб’єктів підприємницької діяльності, які надають такі послуги у місті.

             3.  Альтернативні способи досягнення поставленої цілі.

Можливі способи  досягнення цілі.                  Переваги  та недолікиобраного способу.

 

1. Збереження діючого тарифу                       Переваги:

                                                                              — незмінні витрати громадян на проїзд;

                                                                              Недоліки:

                                                                             — погіршення технічного стану автобусів та            

                                                                              якості обслуговування;

2. Зниження цін на паливно-мастильні

 матеріали   

                                                                              Даний спосіб не залежить від органів   

                                                                              місцевого самоврядування чи перевізників,

                                                                              оскільки вартість палива, мастил,

                                                                              запчастин залежить від вартості

                                                                              нафтопродуктів на світовому рівні,

                                                                              закупівельних цін, розмірів податків тощо.

 

                                                                              Реалізація обраного способу не можлива.

 

3. Передбачення в міському бюджеті дотації

на покриття збитків від неповного відшкоду-

вання економічно обґрунтованих витрат

в тарифах без їх зміни      

                                                                              Переваги:

                                                                              — незмінні витрати громадян на проїзд;

                                                                              Недоліки:

                                                                              — є економічно невиправданим через

                                                                              відсутність стимулюючого фактора у

                                                                              автоперевізників до оновлення рухомого

                                                                              складу та якісного надання автотранс-

                                                                              портних послуг населенню міста,

                                                                             — створення напруги у видатковій частині

                                                                              міського бюджету через складну ситуацію

                                                                              з наповненням його дохідної частини,

                                                                              звідси – ймовірний перерозподіл видатків за

                                                                              рахунок інших галузей (освіти, житлово-

                                                                              комунального господарства тощо), звідси –

                                                                             виникнення соціальної напруги у цих галузях

 

4. Перегляд тарифу           

                                                                              Переваги:

                                                                              — покриття розрахункових витрат

                                                                              підприємств-перевізників;

                                                                              — покращення технічного стану та мож-

                                                                              ливість оновлення автотранспортного парку;

                                                                              — підвищення якості надання послуг;

                                                                            Недоліки:

                                                                              — збільшення витрат громадян за проїзд;

                                                                              — ймовірність виникнення соціальної нап-                           

                                                                                руги серед мешканців

 

            4. Механізм вирішення проблеми.

            Виконавчий комітет Рівненської міської  ради, враховуючи проведений  аналіз розрахунків вартості проїзду,  розглянувши звернення перевізників міста Рівного, виносить на громадське обговорення питання встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів  у автобусах у розмірі 4,00 грн.

           Виконавчий комітет, керуючись ст.28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175 „Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту” (зі змінами), враховуючи результати громадських обговорень, зауважень та пропозицій до проекту рішення приймає рішення щодо встановлення тарифу.

           Після прийняття рішення підлягає оприлюдненню.

           Регуляторний акт має місцевий характер впливу.

 

            5. Очікуванні результати прийняття акта.

            Прийняття зазначеного проекту рішення забезпечить беззбиткову діяльність субєктів підприємницької діяльності, надавачів транспортних послуг, покращення якості транспортних послуг та можливість поступового оновлення транспортних засобів. При цьому результатом підвищення ціни на проїзд стане збільшення витрат громадян на оплату транспортних послуг.

             6. Показники результативності акта.

            Регуляторний акт досягне своєї цілі, якщо:

встановлений тариф на проїзду у міському транспорті відповідатиме економічно обґрунтованим витратам перевізників;

робота міського пасажирського автотранспорту буде якісною, зросте культура обслуговування пасажирів;

зменшиться кількість скарг громадян на неналежну якість пасажирських перевезень;

перевізники зможуть забезпечити повноцінне та якісне надання автотранспортних послуг населенню із збереженням належної кількості рейсів та маршрутів;

пасажири отримуватимуть належний рівень безпеки руху;

розвиватиметься ринкова інфраструктура пасажирського транспорту у місті.

             7.Термін дії.

            Термін дії запропонованого регуляторного акту до прийняття наступного регуляторного акта, який залежатиме від економічних чинників (динаміка зміни вартості паливно-мастильних матеріалів, підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, зміни у податковому законодавстві тощо).

             8. Відстеження результативності акта.

            Відстеження результативності застосування регуляторного акта здійснюватиметься виконавчими органами Рівненської міської ради шляхом проведення аналізу статистичних даних (середньої вартості паливо-мастильних матеріалів, запчастин, кількості рухомого складу, розміру мінімальної заробітної плати водіїв автоперевізників, на яких поширюється дія регуляторного акту) та даних перевізників, які працюють на ринку послуг міста.

             Відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати  у відповідності до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

  

Начальник управління

транспорту і зв’язку                                                                                 В.Миронюк         

 

 

 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
2 + 4 =
More information?

Ризикну порушити спірну тему про балкони та лоджії. Спершу їх будують, а поті... Далі

 «Це – на убогих», – казав мій дід, збираючись до церкви і кладучи в кишеню дрібДалі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?