Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
 
Жовтень 2017
 

«Ми самі собі створюємо проблеми, з якими потім героїчно боремося» | Газета 7 Днів

«Ми самі собі створюємо проблеми, з якими потім героїчно боремося»

05.10.2017 10:59
Переглядів:39

Інколи здається, що все наше життя – це суцільний парадокс. Маючи всього в достатку (природні багатства, ресурси, потенціал), живемо в бідності. Набивши шишки на помилках, а отже, вважаючи себе мудрим народом, знову наступаємо на ті ж граблі. Чому так? Що заважає нам забезпечити власний добробут і гідне життя? Про це розмова журналіста «7 днів» із заступником генерального директора ТОВ-компанія «Пульсар і Ко», головою фракції «Солідарність» у Рівнераді Богданом ГАПЯКОМ.

– Богдане Володимировичу, чому, на вашу думку, ми ніяк не можемо вийти з чорної смуги негараздів? У чому причина всіх наших бід та поневірянь?

– Та все тому, що ми самі собі створюємо проблеми, з якими потім героїчно боремося. Так, можна говорити про імперські амбіції Росії, яка вставляє нам палиці в колеса, намагаючись за будь-яку ціну втримати над Україною хоча й невидимий, але тоталітарний контроль. Правий і той, хто стверджує, що неабияким суспільним злом є корупція. Але не менш небезпечним нашим ворогом, на моє переконання, була і залишається бюрократія, яка вміло пристосовується до нових умов, але не змінює своєї сутності.

Взяти для прикладу одвічну проблему освоєння бюджетних грошей. На носі зима, а місто досі не реалізувало фактично жодного зі своїх масштабних проектів. Нам, як тому поганому танцюристові, завжди щось заважає. То грошей немає, то робити нікому. Раніше, років п’ять тому, міська влада й справді чухала потилицю, бо не знала, де взяти гроші на зарплату. Нині ж, завдяки впровадженню принципу децентралізації, ситуація докорінно змінилася. Те фінансування, що було у 2013 році, і те, що є у 2017-му, – як небо і земля. І гроші в бюджеті є, і охочих працювати вдосталь, а міське управління ЖКГ, якому на проведення робіт з благоустрою Рівного цього року виділили майже 150 мільйонів гривень, ще й половини цієї суми не використало.

– Чим же це зумовлено?

– Бюрократією, і нічим іншим. Скажімо, вже можна було б на 90 процентів відремонтувати вулицю Шухевича, а там ще й кіт не валявся. То немає підрядника, то роботи зволікаються через систему «Прозоро», то щось там «непрозоро». Не краща ситуація і з капремонтом вулиці Макарова, якою просто неможливо проїхати. Депутати виділяють на благоустрій міста колосальні гроші, а роботи ніякої.

Розумію, що існує система тендерів, експертиза проектів тощо. Але головна проблема, на мою думку, полягає в дефіциті кваліфікованих і відповідальних кадрів. Замість того щоб шукати шляхи виходу із ситуації, наші чиновники лише виправдовуються: то проектів немає, то тендер не провели. Тоді питається: для чого вони на роботу ходять? Аби лише штани протирати і зарплату вчасно отримувати?

– Але заради справедливості треба сказати, що подібна ситуація спостерігається і в інших регіонах України, а не тільки у Рівному.

– Справді, така картина вимальовується не тільки у нас, а й у Кривому Розі, Черкасах та інших містах України. Знаю про це достеменно, бо там при ремонті доріг використовують геокомпозит для армування асфальтного покриття, який випускає наша «нетканка». Є й інші приклади – та ж Вінниця чи Хмельницький, де займаються благоустроєм міст планомірно, а головне – все роблять з головою і вчасно. 

Чому ми завжди порівнюємо Рівне з тими містами, де гірше? Нам, вважаю, треба орієнтуватися на кращі взірці – поїхати подивитися, перейняти досвід. У нас, на жаль, не бачать навіть те позитивне, що маємо під самим носом.

– Що саме маєте на увазі?

– Знову ж таки візьму, для прикладу, нашу «нетканку», а точніше продукцію, яку вона випускає – геокомпозит для армування асфальтного покриття. Дедалі більшим попитом він користується в різних регіонах: у Кривому Розі, Черкасах, Полтаві, Хмельницькому, Нетішині та інших містах. Там уже переконались: якщо ремонтувати дороги за новими технологіями, тобто застосовуючи геокомпозит для армування асфальтного покриття, то економляться величезні бюджетні кошти. Адже термін експлуатації асфальтобетонного покриття з використанням армованого геотекстилю, як доводить практика, збільшується в 12,5 разу, порівнюючи зі звичайним покриттям. І це лише те, що стосується витрачених коштів на будівництво чи капремонт доріг. А врахуйте заощаджені гроші на запчастини і ремонт автомобілів. Не кажу вже про нерви людей.

– А як у нас?

– Як у тій приказці «Немає пророка в рідному краї». Ось в області проводиться експеримент, у ході якого 50 відсотків коштів з перевиконання митних надходжень залишається в регіоні на ремонт доріг. На жаль, на цих дорогах роблять так званий поточний ремонт. 

Це притому, що є критичні ділянки, де треба було б використовувати геотекстильні матеріали, щоб через якихось два роки їх знову не ремонтувати.

Ми звернулися до обласної Служби автодоріг зі своїми пропозиціями, але їх відхилили, посилаються на те, що, мовляв, немає відповідних проектів. А хіба ніхто не знає, як проекти виготовляються? По-друге, є обласне керівництво, яке повинне було б сказати: «Люди, ми хочемо зробити раз і надовго, а не викидати гроші на тимчасове вирішення проблеми». На мою думку, треба ставити відповідне завдання, бо яке завдання стоїть, такий і проект готується. Нині – поточний ремонт, тобто пішли шляхом найменшого опору. А можна було б підійти до справи далекоглядніше: зробити нехай і менше, але якісніше, що дозволить зекономити чималі гроші. Крім того, підтримати свого виробника, а це добробут рівнян і податки до місцевого бюджету. Втім, про це чомусь ніхто не думає. А потім самі ж дивуємося, чому ми бідні.

 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
4 + 9 =
More information?

Опитування

Чи стала Європа ближчою рівнянам завдяки безвізу