Архів новин

Богдан ГАПЯК: «Будь-яке рішення міської ради треба, як у шахах, прораховувати на кілька ходів уперед» | Газета 7 Днів

Богдан ГАПЯК: «Будь-яке рішення міської ради треба, як у шахах, прораховувати на кілька ходів уперед»

24.11.2017 09:38
Переглядів:201

Депутатські ініціативи голови фракції «Солідарність» у Рівнераді, заступника генерального директора ТОВ-компанії «Пульсар і Ко» Богдана Гапяка не те що фонтаном б’ють, але кожна з них, як кажуть, не в брову, а в око. Тобто слушна, а головне – реальна та ефективна. Взяти, для прикладу, запропоновану ним у березні і блискавично втілену в життя міську програму термомодернізації багатоквартирних будинків, завдяки якій уже цього року свої багатоповерхівки утеплив понад десяток рівненських ОСББ. 

А на минулій сесії Богдан Гапяк виступив зі ще однією ідеєю, котру безапеляційно підтримали колеги-депутати і міський голова Володимир Хомко. Мова йде про «узаконення» в Рівному облаштування тротуарів та пішохідних доріжок у зонах відпочинку тротуарною плиткою з підвищеною зносостійкістю та міцністю. 

– Було б некоректно твердити, – зауважує Богдан Гапяк, – що це якесь моє ноу-хау. Тротуари бруківкою в Європі вже давно викладають, а віднедавна цей досвід застосовують у багатьох українських містах, у тому числі і в наших сусідів. Особливо мені сподобалось, як це роблять у Тернополі, куди ми їздили депутатською делегацією. Там тротуарною плиткою вимощують доріжки, тротуари, вулиці та площі. Все це виглядає дуже красиво, респектабельно і естетично. Зрештою, рівняни в цьому також могли переконатися на прикладі майдану Музики біля органного залу чи вулиці Шухевича, тротуари на якій якраз укладають плиткою. Зважаючи на те що в Рівному в 2017–2019 роках планується упорядкувати чимало тротуарів і пішохідних зон, наша фракція – «Солідарність» – запропонувала прописати чіткі правила гри, згідно з якими при проектуванні та виконанні відповідних робіт буде використовуватися виключно міцна зносостійка, антивандальна якісна тротуарна бруківка. 

– Але ж це, напевне, недешеве задоволення? 

– Знаєте, я непохитно дотримуюся того принципу, що кожне рішення, в тому числі й міської ради, як у шахах, треба прораховувати на кілька ходів уперед. Отож, буду аргументувати це рішення тільки фактами. За підрахунками спеціалістів, викладати бруківку не набагато дорожче, ніж стелити асфальт. Зате облаштування тротуарів бруківкою, як показує європейський досвід, має низку незаперечливих переваг. По-перше, завдяки багатоколірній гамі та різноманіттю дизайнерських форм це дозволяє суттєво поліпшити естетичний вигляд тротуарів. По-друге, на відміну від асфальтних, на вимощених бруківкою тротуарах після дощу не утворюються калюжі, бо вся вода йде через проміжки в землю. Та головне те, що відновлення пішохідних доріжок з бруківки значно дешевше, ніж асфальтних. А розривати і латати тротуари доводиться нерідко, бо під ними прокладені фактично всі міські комунікації, які через зношеність часто-густо виходять з ладу.

Крім того, нововведення збільшить попит на тротуарну плитку, що стимулюватиме місцевих виробників будматеріалів. 

– Тобто одним пострілом вбиваємо двох зайців: робимо тротуари гарнішими та економічно ефективнішими і підтримуємо рівненських підприємців? 

– Та від нововведення всі залишаться у виграші: і місто, і місцеві виробники, і безпосередньо рівняни. Судіть самі. Попит на тротуарну плитку сприятиме розвитку виробництва. А це не тільки нові робочі місця і збільшення надходжень до міського бюджету. Насиченість ринку товаром, у конкретному випадку – тротуарною плиткою, зумовить її здешевлення, а отже, місто на цьому зекономить чималі кошти, які можна буде спрямувати на якісь інші цілі.

До речі, я стояв і стою на тому, що ми мусимо зробити все, аби створити в Рівному, якщо хочете, тепличні умови для місцевих виробників. Ну не може бути так, щоб, маючи все необхідне (голову на плечах, талановиті руки тощо), купувати завезений з-за кордону ширвжиток. Гляньте, що лежить на поличках магазинів: польські, китайські, турецькі, навіть російські товари, і лише поодинокі – рівненські. Невже ми самі не можемо виробляти добротні речі, які користувалися б попитом як в Україні, так і за кордоном? Можемо, і чимало рівненських підприємств це робить, але в силу різних обставин не може пробитися на споживчий ринок.

– Чим може допомогти їм міська влада?

– Насамперед взяти ініціативу у свої руки. Зокрема, власним прикладом показати, що вона піклується про місцевого виробника, в якому бачить не дійну корову, а курку, що несе золоті яйця. Разом з тим, вже давно назріла потреба запустити в Рівному соціально-економічний проект, про який я вже не раз говорив, з умовною назвою «Свій до свого по своє». Треба донести до людей, що підтримка місцевих виробників – єдиний шлях до розвитку економіки всього міста. Це ж, як Божий день, ясно. Рівняни мають розуміти, що їхній споживчий вибір – це, по суті, вклад у розвиток того чи іншого підприємства. Якщо ця підтримка є, то місцевий виробник нарощує обсяги, збільшує власні прибутки і, таким чином, сприяє розвитку міста, підвищенню заробітних плат, збільшенню кількості робочих місць.

Звісно, що й виробники не повинні стояти осторонь цього соціально-економічного проекту, а мають самі докласти зусиль для того, щоб популяризувати власну продукцію. Це можуть бути ті ж рекламні ролики чи публікації, як-от у газеті «7 днів» під рубрикою «Наша марка», влаштування виставок-ярмарків, дні відкритих дверей тощо. Або чому б не представляти товари місцевих виробників у торгових закладах з оригінальними цінниками, де зображено брендовий логотип Рівного і розміщено напис «Купуй рівненське». Та будь-що можна придумати, аби спонукати рівнян купувати товари місцевих виробників. Головне, аби кожен зрозумів, що, підтримуючи свого виробника, він економить свій сімейний бюджет і має стабільну роботу в рідному місті.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
4 + 0 =
More information?

Реклама

Опитування

Які у вас плани на літо?