Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
26
27
28
29
30
 
Червень 2017
 

Реклама

Людмила Туровська, голова земельної комісії Рівнеради: «Чемодан без ручки. Викинути шкода і нести важко» | Газета 7 Днів

Людмила Туровська, голова земельної комісії Рівнеради: «Чемодан без ручки. Викинути шкода і нести важко»

05.08 16:13

Задавнена невирішена проблема земельних  ділянок в мікрорайоні вулиць Макарова-Пржевальського змусила депутатів міської ради на передостанній сесії створити тимчасову депутатську групу (по одному представнику від кожної фракції) з вивчення цього питання.

Чому після більше десятка позитивних рішень Рівненської міської ради протягом  2004 - 2016 років щодо забудови кварталу малоповерхової житлової забудови в районі вулиць Макарова та Пржевальського у депутатів нового скликання виникають питання щодо можливості надання присадибних земельних ділянок забудовникам у приватну власність?

Уявімо, що ви в 2004 році поклали 30 000$ в банк на депозит на термін 10 років. Причому діяли обережно, обрали один з найменш ризикованих - державний Укрексімбанк. Річні відсотки на такий термін в державних банках коливались від 6% до 11%. Якщо обрати щорічну доходність долара не менше 8%, то через 10 років отримали б суму в два рази більшу. Тобто могли б розпоряджатись сумою  мінімум в 64000$.

 А от забудовники мікрорайону на Макарова – Пржевальського вклали суму, більшу ніж 30 000$ в розвиток масиву, але до цього часу є безправними на земельних ділянках, на яких збудували чи ще будують свої будиночки. Розпоряджатись ними вони не можуть, бо депутати не надають можливості приватизувати їм ці присадибні земельні ділянки.

Гроші забудовниками вкладені в будівництво мереж масиву (комунікацій води, газу, каналізації, зливової каналізації, виконання електрифікації, вуличного освітлення, телефонізації, будівництво доріг та під'їздів, благоустрій, озеленення, вертикальне планування усього кварталу житлової забудови тощо), в розроблення проектної документації. В тому числі, перед початком виконання будівельних робіт забудовники заплатили більше 2 млн грн на  відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва  та  зняття і вивезення рослинного шару грунту. Вони понесли ще й додаткові витрати, бо попали в проміжок часу, коли вартість гривні по відношенню до долара з 2004 року по 2016 рр. впала в пять разів. Інфляція і девальвація призвели до підвищення цін на матеріали і механізми, а відповідно і до збільшення вартості будівництва.

Час пливе. Не всі ті, хто починав будівництво, продовжує будуватись. Хтось переїхав в інше місто, хтось в іншу країну. Хтось помер, хтось хоче поміняти будинок на квартиру, хтось передати у спадок, хтось ділить майно по суду. Комусь не вистачає грошей на організацію весілля, а комусь на лікування, і треба відчужити майно. Але розпоряджатись земельними ділянками вони не можуть, бо їм не дають їх приватизувати.

В 2004 році  за даними газет «Обява», «Афіша Рівне», агентств нерухомості «Кадет СВС», «Челсі», «Наше місто» земельні ділянки в 10 соток пропонувались на продаж (пропонувались, а не продавались) на самій вулиці Пржевальського за 12 000 – 15 000 $, в Тинному від 4000 до 8000 $, на Князя Володимира по 13000 $, на Дворецькій по14000$, в Басів Куті від 10000 до17000$; на Буковинській по 8000$, на Дубенській по 15500$, в Колоденці – по 5000$, Новому Дворі – від 2000$ до 10000$, в Червоних горах від 4000$ до 8000$, на Бармаках від 2500$ до 5500$.

 Але назад час не повернеш. Горе-інвестори привязані до воза – хочеш не хочеш, але виходить, що купили чемодан без ручки. Викинути шкода і нести важко.

 За цей час за рішенням міської ради Управління капітального будівництва розробило проект відведення земельної ділянки, який був затверджений сесією міськради. Згідно рішення  міськради УКБ надано за договором в  оренду земельну ділянку (34,9448 га). За рішенням міськради розроблена технічна документація по поділу земельної ділянки всього масиву і отриманий дозвіл на укладання договорів оренди на окремі присадибні земельні ділянки. За рішенням міськради УКБ отримало право не тільки оренди, але і право пролонгації договорів і право передачі земельних ділянок в піднайм (суборенду).

Відповідно до рішень міськради забудовники (фізичні особи) уклали з УКБ договори про (дольову) участь у частковому будівництві кварталу малоповерхової забудови, договори на проведення підготовчих робіт, договори суборенди на присадибні ділянки, на яких будуються. Відповідно до договорів заплатили більше 30000$ і плюс до того регулярно платять за оренду земельних ділянок.  Між іншим, якщо в 2013 році орендна плата за ділянку в 9 соток в цьому мікрорайоні складала  170 грн, то вже в січні 2015 року орендна плата за 8 соток становить 6800 грн. Вартість збільшилась більше ніж в 40 разів!

В чому ж справа? Чому новий склад депутатів не визнає рішень депутатів попередніх двох скликань?

Відповіді депутатів неоднозначні. Одні кажуть, що в розбудову масиву закладена схема з правопорушеннями. Другі кажуть, що допоки не побудуєте всі мережі, то і не приватизуєте землю. Треті запитують, чому ділянки не надавались по черзі. Четверті: а для чого надавати ділянки в приватну власність, нехай будуть в оренді. Пяті кажуть, а чого це УКБ так довго (12 років) не могло розвязати питання розбудови масиву. Шості, що забудовники не мали право на заключення договорів про дольову участь у забудові мікрорайону і не за тим договором укладались ці угоди.

 Для перших пропонуємо для дослідження витяг матеріалів з документації  по малоповерховій житловій забудові кварталу в районі вулиць Макарова та Пржевальського конкретно по роках з 2004 року по 2016 рік: рішення  Рівненської міської ради, розпорядження міського голови, ухвали Вищого адміністративного суду України тощо. (Див. додаток «Хронологія рішень міськрад, розпоряджень голови, ухвал судів»)

Для других голова кооперативу забудовників пояснює, що майже весь перелік робіт виконаний на 100% (крім доріг). Здані в експлуатацію станція електрохімзахисту, високовольтні лінії і 2 трансформаторні підстанції, водопровідна лінія, газопроводи високого, середнього і низького тиску, газорозподільчий пункт, господарська каналізація тощо. Змонтоване 100% зовнішнього освітлення. Не дороблено 8% доріг і не здана в експлуатацію зливова каналізація (не можна без твердого покриття) – термін виконання серпень – вересень. (Але чи треба спішити? В звязку з тим, що будівництво будинків відбувається нерівномірно, то поки останній добудується, асфальт без сумніву буде знищено).

Для третіх надаємо інформацію, що 1січня 2002 року вступив в силу Земельний кодекс України, який  не містить будь-яких норм, положень тощо щодо земельної черги. (Земельний кодекс України є основним джерелом земельного права в Україні).  А розгляд питання забудови кварталу в районі вулиць Макарова та Пржевальського датується 2004 роком. Окрім того, по черзі до 2002 року земля надавалась безоплатно. А в районі вулиць Макарова та Пржевальського землю надавали лише за умови оплати інвестиційних внесків на будівництво мереж і комунікацій, виготовлення проектної документації тощо.

 Четвертих дуже хочеться направити до статистики. В місті Рівне (да і по Україні) майже всі присадибні земельні ділянки знаходяться у приватній власності, а не в оренді. (В оренді - у нерезидентів і тих, хто вже використав право власності на приватизацію). І ще питання: «Чи хтось з депутатів нинішніх і попередніх має присадибну земельну ділянку не у власності, а в оренді і платить за неї шалену орендну плату?»

 Для пятих надаємо інформацію, що  питання так довго проходило всі інстанції, бо з початку 2009 року по кінець 2012 роки були суди (Рівненський міський, Львівський апеляційний, Вищий адміністративний) за позовом фізичних осіб (забудовників ділянок на масиві) до міської ради, яка вирішила зменшити площу ділянки для виділення землі під комерційне призначення і програла. Крім цього, з 2007 року по кінець 2012 р. проходили суди між Рівненською міськрадою і ВАТ «Рівненський завод тракторних агрегатів» про претензії заводу на міські землі.

 Для шостих надаємо інформацію про те, що Вищий адміністративний суд визнав легітимність договорів про дольову участь і встановив, що жодним законом не визначено, що договір на часткове будівництво, чи угода про дольову участь, чи попередня угода про укладання договору про дольову участь у забудові мікрорайону, повинні укладатись на підставі типового договору.

 І тут у нас, як це часто трапляється в Україні, «хочеться» перемагає над «законно». Давайте на кілька хвилин відкинемо все вище написане і подивимось на ситуацію з холоднокровною цинічністю. Депутати міської ради кількох минулих скликань приймали рішення, голосували і все ніби в рамках закону. На підставі цих рішень видавались розпорядження, документи, дозволи, погодження, проводились роботи та вкладались кошти.

Минули роки і починають виникати час від часу інформаційні скандали. Політики - люди боязливі. В сенсі страху за власний рейтинг. Часто готові говорити не те, що вписується в логіку чи рамки Закону, а те що хочуть чути виборці. Зазвичай це називають розкрученим словом – популізм. Що поробиш, це невід’ємна частина нинішньої політики. Але що робити коли це шкодить і порушує законні права? Найгірше, коли замість того, щоб зайняти чітку позицію «за» чи «проти» просто відмовчуються, прагнучи, як в анекдоті: бути розумними і красивими одночасно.

Ми вважаємо, що все має відбуватись в рамках правил, прописаних в Законах та нормативних документах. Якщо є порушення, тоді є відповідні органи: починаючи від контролюючих і закінчуючи прокуратурою. І слідкувати та контролювати, щоб і ці структури виконували свої функції в рамках Закону.

Якщо у депутатів є не тільки сумніви, але і конкретні факти щодо порушень при забудові мікрорайону  в районі вулиць Макарова та Пржевальського, їм потрібно звернутись до відповідних правоохоронних органів.

Але незалежно від результату важливо надати відповідь на питання: «Яке відношення до будь-яких дій влади мали дольовики – забудовники, які за свої кошти на протязі десятиріччя будували мережі мікрорайону і в результаті стали заручниками гри чиновників і депутатів?».

Дати відповідь на питання: «Чому підписавши договори про дольову участь у будівництві, чому маючи на руках договори суборенди на земельні ділянки, чому вклавши до 30000 доларів в розбудову мікрорайону, чому після десяти років судів і поневірянь інвестори не можуть приватизувати землю під своїми будинками?»

 Для того, щоб кожен мав можливість самостійно зробити неупереджений висновок,  пропоную згадати історію та хронологію питання.

 Хронологія рішень міськрад, розпоряджень голови, ухвал судів:

12.02.2004.  Розпорядженням міського голови №313-р було затверджене Положення про порядок залучення коштів у будівництво житлових масивів (мікрорайонів) малоповерхової забудови

29.04.2004. Рішенням  Рівненської міської радибуло наданоУправлінню капітального будівництва (УКБ) згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки орієнтовною площею 39,15 га в районі вулиць Макарова та Пржевальського для забудови кварталу малоповерхової житлової забудови.

28.04.2005рішенням міської ради Управлінню капітального будівництва було доручено укластиз фізичними та юридичними особами договори про дольову участь у будівництві житлових будинків в районі вулиць Макарова та Пржевальського за умови оплати ними вартості інженерних мереж та благоустрою цього мікрорайону(комунікацій води, газу, каналізації, зливової каналізації, виконання електрифікації, вуличного освітлення, телефонізації, будівництво доріг та під'їздів, благоустрій, озеленення, благоустрій малих архітектурних форм та вертикальне планування усього кварталу житлової забудови і таке інше).

Додатком до рішення ради  є примірник  договорупро участь у частковому будівництві.

 08.06.2005. Розпорядженням міського голови №992-р була створена постійна комісія з питань визначення дольовиків з будівництва кварталів малоповерхової забудови у м. Рівному.

10.02.2009. Депутати на сесії затвердили проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в районі вулиць Макарова та Пржевальського Управлінню капітального будівництва для будівництва та обслуговування кварталу житлової та громадської забудови.

Але при цьому  із загальної площі забудови третину землі (10,0704 га) виділили під квартал громадської забудови комерційного призначення, а житловому масиву залишили 24,8744 га (пункти 3, 4).

В рішенні міської ради було повторно наголошено, що угоди на забудову укладаються із заявниками тільки після сплати вартості на фінансування будівництва інженерних мереж та комунікацій.

П.7 рішенняміської ради заборонили УКБ укладати угоди про дольову участь до прийняття рішення Рівненської міської ради щодо затвердження тексту попередньої угоди про укладення договору про дольову участь у забудові житлового мікрорайону.

10.02.2009.    Рішенням міськради відклали до наступної сесії розгляд питання «Про внесення змін до рішення Рівненської міської ради від 28 квітня 2005 року № 1362 Про укладання договорів про дольову участь у забудові житлового мікрорайону в районі вулиць Макарова та Пржевальського» з метою детальної розробки договору про дольову участь у забудові вищезгаданого мікрорайону та додатків до нього.

Березень 2009-го. Позов дольового учасника будівництва до Рівненської міської ради щодо скасування пунктів 3,4,7 рішення міськради від 10.02.2009 р.

Постановою Рівненського міського суду від 24 червня 2009 року та ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 30 березня 2010 року позов дольового учасника з будівництва мікрорайону на вулицях Макарова та Пржевальського було задоволено.

04.10.2012о

-  рішення Рівненської міської ради від 28.05.2005 року №1362, якимУКБ доручено укладати договори про дольову участь у будівництві житлових будинків, «є чинним, ніким не скасовано, відтак є обов՚язковим до виконання»;

-  жодним законом не визначено, що договір на часткове будівництво, чи угода про дольову участь, чи попередня угода про укладання договору про дольову участь у забудові мікрорайону, повинні укладатись на підставі типового договору;

-  компетенцією затверджувати типові договори у випадках встановлених ч.2 ст.179 ГК України, наділений виключно Кабінет міністрів України та органи виконавчої влади, до числа яких органи місцевого самоврядування не відносяться.

04.05.2011. Враховуючи постанову Рівненського міського суду від 24 червня 2009 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 30 березня 2010 рокуРівненська міська радавнесла зміни до рішення міської ради від 10 лютого 2009 року №2269 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в районі вулиць Макарова та Пржевальського».

Міська рада передала УКБ в оренду на п’ять роківдля будівництва житлової забудови земельну ділянку загальною площею 349 448 м2(без кварталу громадської забудови комерційного призначення).

 17.11.2011. Рішенням міської ради Управлінню капітального будівництва наданозгоду на укладання договорів суборенди до договору оренди земельної ділянки від 12 жовтня 2011 рокуна земельну ділянку площею 349 448 м2в районі вулиць Макарова та Пржевальського. «Дозволити укласти договори суборенди на термін до 12 жовтня 2016 року для будівництва та обслуговування кварталу житлової та громадської забудови».21.03.2013.  Реєстраційною службою Рівненського міського управління юстиції (після рішення ВСУ  04.10.2012) видано витяг № 469649 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права оренди земельної ділянки   площею 349 448 м2  в районі вулиць Макарова та Пржевальського (кадастровий номер земельної ділянки – 610100000:01:020:0271), що перебуває в оренді УКБ для будівництва та обслуговування кварталу житлової та громадської забудови.

 14.08.2014. Рішенням міської радиУправлінню капітального будівництва надано дозвілна розроблення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об՚єднання земельної ділянки площею 349 448 м2в районі вулиць Макарова та Пржевальського(кадастровий номер земельної ділянки – 5610100000:01:020:0271),що перебуває в оренді УКБ.

 23.07.2015. Рішенням міської ради  внесені зміни в рішення ради від 14 серпня 2014 року, а саме додано фразу "з подальшим укладанням та державною реєстрацією договорів оренди на ці земельні ділянки і, в разі наявності, відповідних договорів суборенди, а також встановити, що договір оренди на земельну ділянку, що ділиться (кадастровий номер 5610100000:01:020:0271), припиняється з моменту державної реєстрації договорів оренди на новосформовані земельні ділянки, а обмеження (обтяження), що були встановлені в ньому, встановлюються відповідно в договорах оренди нановосформовані в результаті поділу земельні ділянки".

 

 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
1 + 4 =
More information?

Опитування

Які канікули ви запланували для своєї дитини?