Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
3
4
5
6
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
 
Січень 2013
 

Повідомлення про помилку

  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls в menu_set_active_trail() (рядок 2405 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/menu.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
×

Микола Голік: «Пасажирські перевезення залишаються збитковими “завдяки” 36 категоріям пасажирів, які їздять безплатно» | Газета 7 Днів

Микола Голік: «Пасажирські перевезення залишаються збитковими “завдяки” 36 категоріям пасажирів, які їздять безплатно»

31.01.2013 00:00
Переглядів:676

Рік ще тільки почався, а вже встиг ознаменуватися акціями протесту залізничників під стінами Кабміну. Профспілки вимагали підвищення соціальних гарантій і збільшення фінансування потреб Укзалізниці. Ми вирішили поцікавитись, який стан справ у Рівненської дирекції Львівської залізниці, чи мають наші залізничники такі ж підстави для невдоволення, як ті їхні колеги, що страйкували у Києві. І з цими запитаннями прийшли до в.о. начальника Рівненської дирекції залізниці Миколи ГОЛІКА.

– Миколо Федосовичу, чи є підстави нарікати на 2012 рік залізничникам Рівненської дирекції Львівської залізниці?

– Особливо вихвалятися немає чим. Хоча до вересня у нас було нормальне навантаження. Ми виконали завдання, поставлені перед нами до «Євро». Це була досить серйозна робота. Будівництво доріг, стадіонів, аеропортів – все це було пов’язано з вантажними перевезеннями щебеню, піску, цементу з кар’єрів у Клесові, Томашгороді, Рокитному. Ми без нарікань на нашу роботу справилися також із додатковими пасажирськими перевезеннями.

– А сьогодні ситуація змінилась? Які нові проблеми постали перед залізницею?

– В уявленні багатьох людей залізниця – це пасажирські поїзди. Але ж насправді це великий комплекс, де основна частина грошей заробляється від вантажних перевезень. Пасажирські перевезення залишаються збитковими. Вони ледве дотягують до рівня, який дозволяє повернути витрачені на це кошти. Ми не заробляємо на пасажирських перевезеннях. Наші ціни на них найменші по СНД. У Росії і навіть у Білорусі немає стільки пільговиків. 36 категорій пасажирів їздять безкоштовно! Для прикладу, в приміських перевезеннях на кожні витрачені 100 гривень ми отримуємо лише 35. У всьому світі приміські перевезення – це прерогатива місцевої влади, разом з якою ми повинні створити компанію з перевезення приміських пасажирів. Це дуже збитковий напрям.

– У  всьому світі пасажирське залізничне сполучення обслуговує соціальні потреби населення, а не є джерелом отримання комерційного прибутку. Натомість тарифи на вантажні перевезення у нас є одними з найнижчих у Європі. Держава знаходить гроші для того, щоб субсидувати вантажні перевезення, підтримуючи тим самим великих українських капіталістів, які виробляють і експортують метали, хімічні добрива та зерно. Хоча саме за рахунок прибуткових вантажних перевезень мали б субсидуватися пасажирські.

– Держава не субсидує вантажні перевезення. Вона віддає тільки якусь частину грошей за перевезення пасажирів приміськими і пасажирськими поїздами. Пільговик хоч і їде безкоштовно, проте повинен узяти квиток. Потім ми їх рахуємо і виставляємо ці гроші владі для компенсації. Якусь частину коштів отримуємо, хоча далеко не все.

А вантажні перевезення ні­хто не компенсує. Якоюсь мірою вони – рентабельні, і за їх рахунок залізниця покриває збитки на приміські і пасажирські поїзди. Звичайно, ми б хотіли підвищити ціни і на приміські, і на вантажні перевезення. Але це знову ж бізнес, тому не так просто це зробити. По-перше, якщо збільшується ціна на перевезення, то все дорожчає, тому що транспортна складова є скрізь. По-друге, в умовах ринкової конкуренції пасажири почнуть користуватись іншим видом транспорту.

Найпростіше для залізниці – це транзит із Росії, наприклад у Словаччину чи Польщу. Особливих витрат тут не потрібно. Але якщо ми піднімемо ставку на транзитний вагон, то транзит пустять через Білорусь або перейдуть до використання портів. Тут питання конкуренції і бізнесу. І, звичайно, лобіювання інтересів якихось компаній є.

– Чи поліпшило ситуацію скасування нічних і нерентабельних поїздів?

– Приміські поїзди приносять 65% збитку. Тому не від хорошого життя ми їх відміняємо. Відміна нерентабельних поїздів суттєво не вплинула на ситуацію. Хоча не так багато ми вже їх і відмінили. Так, приміські електропоїзди відмінили. Звичайно, одним пасажирам зручно, щоб потяг йшов о дев’ятій годині, а іншим – щоб о десятій. Але коли на один час три пасажири їдуть, на інший десять – потяг збитковий. Тому й відмінили поїзд Рівне-Здолбунів-Красне, який відправлявся о 18.15. Там і пасажири були, і наші залізничники ним їздили. Ми його у графік повернули, але через аварію у Волинській області, коли електричка згоріла, нової немає, щоб пустити, він не ходить. Ось зараз ту ремонтуємо. Якщо вдасться щось зробити, тоді будемо знову запускати цей поїзд.

Проблемною залишається і вузькоколійка Антонівка-Зарічне. В Україні немає жодного заводу, який би ремонтував ті тепловози та вагони. «Поліський трамвай» приносить нам 5 мільйонів збитків на рік. Місцева влада допомогти не може. Але ж ми теж не можемо працювати собі на збиток. Людям потрібно за щось жити, отримувати зарплату. Питання про закриття вузькоколійки залишається. Якщо ще рік-два ніхто нічого в неї не вкладатиме, то вона просто сама стане.

– Якось наш редакційний колектив нею їхав, і поїзд справді став та не довіз нас до кінцевої станції. А інші поїзди у вас такі самі чи новіші?

– Електричкам – 25 років, дизель-поїздам – вже за тридцять. За кордоном такий рухомий склад уже б списали. Але ми тут проводимо експертизу, приїжджають фахівці, кажуть, що ще можна їхати.

– Як змінилася кількість пасажирів, які користувалися залізничним транспортом, порівняно з попереднім роком?

– Перевезення пасажирів зменшилось. Ми у 2012-му відправили 95% пасажирів до рівня 2011 року. Якщо у 2011 році Рівненська дирекція Львівської залізниці перевезла 11 мільйонів 276 тисяч громадян, то в 2012 році – 10 мільйонів 728 тисяч. Частину пасажирів забрали хюндаї, частину – маршрутки.

– Нерегулярні автоперевезення – хоч і швидкий, але набагато дорожчий і до того ж небезпечніший вид транспорту, порівняно з потягом. Чому ж залізниця не бореться за своїх пасажирів?

– Нині ведеться робота над зміною самої концепції пасажирських перевезень. У Європі вона полягає в тому, що потяги з різних сторін прибувають до одного великого вокзалу. От і у нас буде так: приїжджаєш до Києва, а звідти ітимуть усі швидкісні поїзди. Ми починаємо працювати в цьому напрямі, інакше нам просто не вистачить вагонів. Знову ж таки не слід забувати про проблему застарілих вагонів. Якщо нові будуть, то їздитимуть там, де це вигідно.

– Анонсоване з 1 січня цього року повернення іменного продажу квитків так і не набуло чинності. Продаж квитків за паспортами поки що відклали. Яка ситуація з цим питанням?

– Поки незрозуміло. Сьогодні квиток можна купити не лише в касі, а й на пошті, в банку, через інтернет. Для чого паспорт? Я не знаю.

– Кажуть, що для боротьби зі спекуляцією.

– Уже боролися із спекуляцією, і що з того? От, наприклад, хакер, який добре розбирається в комп’ютерах, влітку купує через інтернет п’ять квитків на Сімферополь, а потім вам їх продає. І ви купите їх зі своїм паспортом.

– Уже оголошено про реформування залізниці. Які зміни у зв’язку з цим чекають залізничників і пасажирів найближчим часом?

– Відбувається процес реструктуризації залізниці. У березні минулого року набув чинності Закон України «Про особливості створення Публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», згідно з яким реформування залізничного транспорту відбуватиметься у три етапи. Зокрема, передбачається розділення «Укрзалізниці» на два напрями: будуть створені окремі компанії з вантажних і пасажирських перевезень. Створені вантажні компанії на базі Дарницького і Стрийського вагоноремонтних заводів. Раніше гроші від тарифу за перевезення йшли кудись в «Укрзалізницю» і далі розподілялися невідомо як. Тобто, якщо перевезення тонни вугілля коштує, наприклад, 10 гривень, то в цю суму закладені й експлуатація вагонів, і закупка нових. Тепер же вагонна складова напряму ітиме вагонним компаніям, які і формуватимуть ремонт вагонів та закупівлю нових.

Марина ФУРС

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
5 + 3 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?