Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
Жовтень 2013
 

Повідомлення про помилку

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls в menu_set_active_trail() (рядок 2405 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/menu.inc).×

Начальник управління транспорту теж їздить у маршрутках | Газета 7 Днів

Начальник управління транспорту теж їздить у маршрутках

24.10.2013 00:00
Переглядів:524
Йому подобається цей транспорт,  особливо коли водії привітні та ввічливі

Роботі міського громадського транспорту наша газета завжди приділяє чимало уваги. Пише і про позитивні, й про прикрі речі. Все, що стосується маршруток і тролейбусів, цікаве читачам, бо більшості людей доводиться користуватися громадським транспортом по кілька разів щодня.

Та приводом для нашого сьогоднішнього інтерв’ю з начальником міського управління транспорту і зв’язку Віталієм МИРОНЮКОМ стало професійне свято його галузі – День працівників автомобільного транспорту і дорожнього господарства. Погодьтеся: коли б то ще знайшлася така чудова нагода, аби оцінити стан справ і окреслити перспективи розвитку цієї галузі в нашому місті.

– Віталію Мілетійовичу, під вашим керівництвом – чимала і дуже специфічна галузь. Як нині працюється транспортникам нашого міста?

– Щоранку о шостій, коли більшість рівнян ще бачать сни, 350 автобусів і 46 тролейбусів виходять на маршрути. А назад до гаражів вони відправляються аж о дванадцятій ночі. Ви ніколи не задумувалися, чим же самі водії добираються на роботу і з роботи? Адже міський транспорт у ці години не ходить!?

Від руху громадського транспорту залежить життя всього міста, і якщо зупинити його навіть на кілька хвилин, виникне море проблем.

– Ви, часом, не помилилися з кількістю тролейбусів?

– На жаль, ні. Хоча на балансі Рівнеелектроавтотрансу їх 71. Але через хронічні затримки заробітної плати й масові звільнення з підприємства на всі машини не вистачає водіїв і кондукторів. Віднедавна справи вже пішли на краще. Поточну зарплату люди отримують вчасно. Затриману, хоч і вкрай повільно, та виплачують. Допомагає міський голова й міська рада: на останніх сесіях депутати виділили 500 тисяч гривень на погашення зарплатних боргів.

Мікроклімат у колективі поліп­шився, потік звільнень вдалося зупинити. Десятеро працівників знову повернулися на підприємство. Із листопада тролейбусники випускатимуть у рейси 50 машин, а з нового року – 55.

На наступну сесію ми виносимо проект рішення про виділення коштів на закупівлю шин для тролейбусів за кошти міського бюджету. Це не такі малі гроші: перед зимою потрібно «перевзути» хоча б 200 коліс, а одна покришка коштує приблизно 2700 гривень. Проте ж ідеться про життя й безпеку рівнян, наших пасажирів, задля яких ми працюємо.

– Складається враження, що після перепідпорядкування Рівнеелектроавтотрансу від комунального до транспортного відомства управління транспорту з «управління маршруток» перетворилося на «управління тролейбусів».

– Ви помиляєтеся. У справі організації перевезень не можна кидатися з боку в бік, впадати у крайнощі. І маршрутки, й тролейбуси виконують ті самі функції – возять по місту людей. Дуже добре, що тепер одна організація, а не різні, опікуються ними. У біль­шості обласних центрів України так зробили вже давно, й пасажири від того тільки ­виграли: ­перевізникам залишилося змагатися не за ліпші умови на ринку, а за кращу якість надання послуг.

Ми не збираємося насильно пересаджувати людей з маршруток у тролейбуси: хай вони самі оберуть, як їм зручніше їздити. Згадаймо: в ті часи, коли в Рівному ще був величезний автобусний парк, щодня у місто виїжджало 100-110 великих автобусів на 100-130 місць, а то й «гармошки» аж на 170 пасажирів, та 85 тролейбусів – кожен на 100 пасажирів. Усіх машин – на 20 тисяч пасажиромісць. Нині 350 автобусів (з них 220 «Богданів») та всі тролейбуси разом наберуть 16 тисяч місць для пасажирів. Тому перевізники можуть бути спокійними: роботи вистачить усім, і зменшувати кількість машин у Рівному було б нерозумно.

– А як ви самі оцінюєте нинішню роботу місь­кого транспорту?

– Як керівник – на «добре», як пасажир – залежно від ситуації. Коли вранці на Північному люди намагаються запхатися у транспорт, то часом ґудзики летять, а водії вже мають що послухати. Промине година – і всі машини йдуть уже напівпорожніми. І так – до вечора. О шостій – знову тіснява. Така специфіка роботи громадського транспорту: хоч є години пік, але весь день потрібно їздити за графіком, і це не залежить від того, заробить водій за цей рейс на солярку чи ні.

Після кількох років суцільного оновлення машин уже два роки в перевізників на рівненських маршрутах не з’являлося жодної нової. За 2013 рік вони купили дві машини: «Богдан» і «Руту» – новий економічний і досить місткий український автобус. Автобуси великої місткості на першому маршруті, на жаль, не прижилися: не дочекавшись від держави ані копійки компенсації за перевезення пільговиків, власник ці машини продав.

Зате з’явились дві великі машини на маршруті № 2 – між Північним кільцем і торговельними центрами на вулиці Макарова. На перевезення по цій ділянці відразу поменшало нарікань від пільговиків: автобуси беруть усіх. Ми намагаємося зберегти цей транспорт: міська влада домоглася, аби з держбюджету власникові компенсували поїздки «безкоштовних» пасажирів на 399 тисяч гривень. Та всі ці кошти залягли десь у сейфах казначейства, і поки що про них не чути.

– Здається, зараз саме день, щоб транспортникам похвалитися новенькими зупинками в місті…

– Стараємося! Спасибі комунальникам, шляховикам. На нові зупинки цей рік урожайний, як ніколи. Дві – на вулиці Мірющенка, в районі медколеджу, по чотири – на Мельника і Коновальця. І в районі третьої полі­клініки на вулиці Макарова, де мешканці роками сідали в транспорт із газону, тепер чудова зупинка, яка відповідає всім будівельним нормам і сучасним вимогам щодо комфорту.

Роками сперечалися, чи можна щось зробити із тим, щоб у районі ринку на вулиці Соборній не стало посадки й висадки пасажирів із транспорту, що тулиться в 2 – 3 ряди. А цього року, навіть і не витративши багато коштів, ми розділили зупинки для тролейбусів і маршруток. Тепер усім зручно, люди заходять у транспорт, як і годиться, з тротуару.

Управління вже формує для міських депутатів список зупинок, які потрібно оновити в наступному році. Сподіваємося облаштувати їх 14.

На прохання людей із вадами зору ми «навчили розмовляти» рівненські тролейбуси: прилади зовнішнього озвучування називають на зупинці номер маршруту й напрям, на який слідує машина. Маршрутні таксі, аби весь час тримати їх у полі зору, обладнуємо навігаторами. Так поступово пасажирам у нашому місті стає зручніше.

– А що чути про нові тролейбуси, які за задумом міського голови мали б возити мешканців із мікрорайону Північний на вулицю Молодіжну?

– Для них у першу чергу треба зробити дороги, а інакше немає сенсу купувати тролейбуси. Цього року постелили верхній шар асфальту на вулиці Черняка, реконструювали й розширили вулицю Коновальця, майже завершили реконструкцію вулиці Волинської дивізії. Та буде ще чимало роботи на вулиці Шухевича.

Якби ще запрацювала державна програма з оновлення громадського електротранспорту, за якою на умовах «п’ятдесят на п’ятдесят» із міською владою держава взялася виділяти містам, наприклад Рівному, щороку з 2013 по 2017-й по 12 мільйонів гривень на покупку тролейбусів. То за п’ять років у нас весь парк машин оновився б. Та поки що Київ мовчить. Ми ж сподіваємося за муніципальні кошти купити до нового року хоча б дві машини. Звісно, якщо пропустить гроші казначейство.

Самому заробити на своє оновлення для нашого електротранспорту нереально. В Європі на новесеньких машинах пасажирів перевозять приблизно за десять-дванадцять гривень як на наші гроші. Хіба це можливо в укра­їнських умовах?

– Отже, сподіватися на різке поліпшення комфорту в громадському транспорті нам поки що не доводиться?

– У справі транспортного обслуговування не все залежить від техніки й м’яких крісел. Якими б не були машини, центральною фігурою в нас був і буде водій. Від його кваліфікації, культури, доброзичливості та уважності залежить, в якому настрої кожен із нас приїде на роботу. А від того, як водії дотримуються правил дорожнього руху, – безпека і знову-таки комфорт у салоні.

От на маршруті, яким я часто їжджу на роботу, є кілька водіїв, у яких уранці завжди знайдеться комплімент для кожної пані, а особливо – для літніх пасажирок, та іще й льодяники для дітлахів.
І коли п’ятий або шостий пенсіонери хочуть проїхати безкоштовно, водій дозволить, а ще й попросить, щоб старенькому чи старенькій дали місце. То що б ви думали? Я не раз звертав увагу, що в ці машини з більшою охотою сідають пасажири. Виходить, що хорошим, ввічливим, доброзичливим водієм бути вигідно!

Водії – наш золотий запас. Це люди, які найпершими серед рівнян виходять на роботу й останніми з неї йдуть. А з ними – й диспетчери, інженери, ремонтники, шляховики – всі, хто причетний до роботи громадського й не лише громадського транспорту.

Я хочу привітати велику армію рівненських автомобілістів і шляховиків із професійним святом. Бажаю вам, дорогі колеги, і нашим пасажирам також, здоров’я, достатку, злагоди й щастя.

Усе в нас буде добре. Держава мусить оцінити нашу працю й не тільки поверне борги за перевезення пільговиків, а й, врешті, створить нормальні умови для роз­витку наших підприємств. Бо українські транспортники не гірші за тих, що працюють у Європі. А матеріальна база – то діло наживне!

Спілкувався Сергій СНІСАРЕНКО

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
9 + 5 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?