Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
 
Грудень 2015
 

Наші нащадки будуть жити в пустелі, | Газета 7 Днів

Наші нащадки будуть жити в пустелі,

03.12.2015 13:17
Переглядів:372
якщо під гаслом декомунізації ми й далі такими ж темпами будемо нищити надбання минулого

Революції різних штибів завжди породжували в суспільстві такі нездорові явища, як «перегини». Небезпечно те, що їх призвідниками стають, м’яко кажучи, не зовсім освічені активісти. Так було, коли неграмотні більшовицькі маси, підігріті полум’ям соціалістичної революції, знавісніло нищили історико-культурні пам’ятки царського «режиму», інтелігенцію, вчених, митців, господарників, промисловців... Що це дало? Регрес суспільства майже на ціле століття назад. За допомогою терору легше керувати «темним» соціумом і не боятися за свою владу над ним. Кожне сторіччя має своє «середньовіччя». В ХХ столітті ми це пережили, заплативши за наше життя сьогодні мільйонами знищених або скалічених доль.

Сьогодні «пильним активістам», на кшталт Тараса Давидюка, обурення якого з приводу наявності на стіні пошти в центрі міста панно радянської доби широко процитувала минулого тижня одна з рівненських газет, муляють не так серпи на мозаїках, як лаври хунвейбінів – нещадних «солдатів» китайської культурної революції середини 60-х – початку 70-х рр. ХХ ст. Невже до демократичного суспільства з європейськими цінностями ми маємо рухатися із пробудженим та загостреним руйнівним інстинктом? І що, як звільнимося від символів тоталітаризму, в країні запанує загальне умиротворення? 

Міський голова Рівного Володимир Хомко дав гідну і чітку відповідь цьому Давидюку: ламати – не будувати...

Стосовно бюста Гулі Корольової біля 4-го навчального корпусу НУВГП зазначу таке. Маріонелла Володимирівна Корольова – реальна постать з історичної спадщини «водника», якому вже 100 років. Що таке героїзм жінки на війні – можуть сказати сучасники. Це бійці АТО. 

Є задокументований факт свідків того, як санінструктор Корольова на собі уплав, через Дон переправляла поранених на протилежний берег, звідки їх евакуйовували в тилові госпіталі. І отаких «ходок» через Дон під обстрілами вона за один день здійснила близько десяти, оскільки плавзасобами фронтових медиків не забезпечували.

Під час Сталінградської битви у важкому бою за домінуючу висоту під с. Паньшино Гуля Корольова була двічі поранена (в ногу та руку). Однак вона і далі під вогнем ворога надавала допомогу пораненим. І коли командира було вбито, а атака на ворожі позиції могла захлинутися, Гуля підняла бійців і повела їх вперед.

Подвиг Гулі Корольової рівноцінний подвигам героїв з АТО, які захищають рідну країну від зазіхань ворогів, жертвуючи не тільки власним здоров’ям, а й життям. Гуля могла спокійно перечекати лихоліття війни в Уфі, прикриваючись малою дитиною, або статусом «зірки кіно». Однак вона цього не зробила, а докучала військовому комісарові численними заявами про відправку на фронт. Чим не докір «пильним» громадським активістам (і не тільки їм!), котрі вміють «воювати» лише там, де й без них вирішать, який пам’ятник повалять, а який залишать? Оцінюйте, п. Давидюк, не сам пам’ятник, а жертовність та героїзм, за які було увічнено Гулю Корольову! Сподіваюсь, що всупереч отаким пильним борцям за декомунізацію, як п. Давидюк, бюст студентці-бійцю із «водного» стоятиме там, де й стоїть.

Ну а серп і молот на мозаїчному панно в центрі міста – символ, який запозичили більшовики у «проклятих буржуїв». Справа в тому, що «соціальним ліфтом» у Російській імперії після відміни кріпосного права 1861 р. скористалася велика кількість талановитих людей, які були вихідцями «з низів». Їхні заслуги перед державою відзначали нагородами. Наприклад, орденом Анни ІІІ ст. і присвоєнням персонального дворянського титулу, або ж Анною ІІ ст. з присвоєнням спадкового дворянського титулу. Дворянський персональний титул отримав і наш Кобзар, коли став академіком. 

Титул передбачав герб. У геральдичних символах на гербах «нові» дворяни, щоб підкреслити своє походження, використовували зображення серпа з молотом – символ трудівників-хліборобів. Трактовка ж серпа і молота в радянські часи означала суспільство трударів, державу робітників та селян. 

Твір монументального мистецтва, мозаїчне панно «Ровно-700» – мистецька робота. Це зразок художньої культури 80-х років нашого краю. З часом ця прикраса Рівного стане його видатною пам’яткою культури та туристичним об’єктом. Вже сьогодні оціночна вартість виготовлення такого панно зі смальти – від трьох тисяч доларів США за квадратний метр. Ну а мистецьку вартість складе час.

«Якщо ми хочемо виховувати патріотичну молодь, то потрібно більше змін», – зазначає у своєму дописі п. Давидюк. А може, змінити акценти в риториці? Кількість іще не визначає якість. Нехай активісти спочатку навчать молодь любити свій двір. Не смітити, не нищити лавочки, споруди на дитячих майданчиках, озеленення, не розписувати стіни будинків графіті. 

Добре, що в Українському інституті національної пам’яті, куди звертався п. Давидюк, люди помірковані і дали йому зрозуміти: закон про декомунізацію не означає всезагального нищення. Новоявлених хунвейбінів нам не треба!

Єва ФІЛІПОВИЧ, завідувач музею історії НУВГП, член НСЖУ

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
4 + 13 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?