Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
Липень 2015
 

Тетяна Давидчук: «В усіх справах важлива кваліфікація, а в питаннях нерухомості – особливо» | Газета 7 Днів

Тетяна Давидчук: «В усіх справах важлива кваліфікація, а в питаннях нерухомості – особливо»

30.07.2015 00:00
Переглядів:384

Це – продовження розмови, яку ми розпочали в попередньому номері газети. Начальник Рівненського міського БТІ Тетяна Давидчук в рамках постійного газетного проекту «Інтерв’ю бере читач» відповіла читачам «7 днів» на багато їхніх конкретних питань, які стосуються проблем нерухомості. Але після першого інтерв’ю до редакції надійшла лавина нових запитань від наших читачів. Тож пропонуємо відповіді на найбільш поширені питання.

– Тетяно Олександрівно, актуальною проблемою для власників нерухомого майна є отримання субсидій чи сплата податку з нерухомості, у тих випадках, коли нерухоме майно має велику площу і перебуває у власності кількох осіб. Що можна порадити співвласникам таких будинків, квартир, щоб зменшити свої витрати у сплаті податку з нерухомості чи отримати більшу субсидію?
– Справді, в місті є багато випадків, коли будинок має площу 200 чи більше квадратних метрів, і ним володіють на правах спільної власності декілька осіб, які до того ж не родичі. При цьому на будинок виготовлено один технічний паспорт, в якому можуть бути вказані частки співвласників, а не площа будинку, яка належить кожному із співвласників.
Але можна (і законодавчо це передбачено) виділити свою
частку нерухомого майна із спільної власності, скажімо у квартиру. Всі необхідні документи, які потрібно надати нотаріусу для укладання договору поділу нерухомого майна, БТІ готує за зверненням власників будинку. Такі послуги нашого підприємства платні.
– Ще таке делікатне питання. Певні послуги у вас платні. Наш читач цікавиться, чи можна, замовивши у міському БТІ певну послугу, відмовитися від її виконання?
– Так, за умови, що вона ще не виконана. У такому разі підприємство повертає замовнику сплачені ним кошти. Адже в міському БТІ оплата замовлених послуг здійснюється виключно через касу підприємства з видачею фіскального чека.
Якщо замовник звертається з письмовою заявою, до якої долучає копію фіскального чека, кошти йому повертаються. До речі, нерідко фіскальні чеки, видані нашим БТІ за виготовлення певних документів, люди використовують як докази в судах при вирішенні спорів про нерухоме майно.
– Судові суперечки щодо нерухомого майна – нині доволі часте явище. Чи надає підприємство консультації про юридичний бік певних дій з приводу оформлення права власності, технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, приватизації державного житлового фонду, тобто чи беретесь ви роз’яснювати чинні норми права в цій галузі?
– Взагалі-то раніше ми утримувалися від роз’яснень правового характеру, адже це не наш вид діяльності. У Рівному багато професійних юристів та адвокатів, які на цьому заробляють гроші. Але, бувало, до нас приходили люди, посилаючись на отримані консультації від професійних правників. Вони вимагали надати певну послугу саме так, як вони хочуть це бачити, як їм порадили «фахові» юристи, а не так, як це трактує закон. То наші спеціалісти просто не могли не роз’яснювати діючі норми законодавства з питань, віднесених до компетенції нашого підприємства. До речі, часто до нас звертаються за правовими консультаціями щодо питань нерухомості, майнових прав не лише громадяни, а й юристи, адвокати, працівники правоохоронних та контролюючих органів.
– У Рівному є декілька БТІ, які рекламують свої послуги, починаючи з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна аж до узаконення самочинного будівництва. Скажіть, чи є різниця, до якого БТІ звернутися, щоб отримати ці послуги якісно, та чи правомірно вони діють?
– У 2013 році Мінрегіонбуд вніс зміни в законодавство, яким передбачив, що роботи з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна може проводити суб’єкт господарювання, який має працівника, що пройшов професійну атестацію у Мінрегіонбуді України та отримав кваліфікаційний сертифікат. Щодо вибору БТІ, в яке варто звернутися за такими послугами, то необхідно врахувати такі фактори:
– плата за послуги підприємства встановлена законодавчо чи вона справляється в інший спосіб, тобто треба врахувати можливість повернення коштів у разі ненадання таких послуг чи неякісного їх надання;
– форму власності БТІ, що дасть змогу в разі виникнення непорозумінь з приводу якості надання послуг, їх оплати тощо звернутися крім правоохоронних органів до засновника: скажімо, коли це комунальне підприємство, створене Рівненською міською радою, то – до міського голови. Це, повірте, дієвий важіль впливу на керівника, який допустив порушення;
– досвід роботи на цьому ринку послуг. Оскільки є випадки, коли суб’єкти господарювання приватної форми власності через відсутність досвіду чи з інших причин при здійсненні технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна неправильно визначали статус окремих приміщень (побудовані вони самочинно чи з дозвільними документами), виготовляли технічні паспорти на неіснуючі об’єкти нерухомого майна;
– необхідно обирати те БТІ, де уже є інвентаризаційна справа на ваш об’єкт нерухомого майна, а отже, його історія з початку будівництва і до теперішнього часу. Це до деякої міри гарантія, що не буде допущено будь-які неточності при проведенні поточних інвентаризаційних робіт, оскільки є змога звірити всі зміни, які відбулися в нерухомому майні. По-друге, ви завжди зможете отримати виписку з такої інвентаризаційної справи, а у разі необхідності і копію технічного паспорта (у разі його втрати, пошкодження). Окремо хотілося б звернути увагу на те, що заведення паралельних інвентаризаційних справ законодавчо не допускається. Тобто, якщо в одному БТІ наявна інвентаризаційна справа на певний об’єкт нерухомого майна, інше БТІ заводити таку справу не має права.
Крім того, щоб повністю зняти питання, скажу: БТІ ніколи не узаконювали і не узаконюють самочинне будівництво. Це повноваження Державної архітектурно-будівельної інспекції. У БТІ лише можна підготувати частину необхідних документів для надання в цю інспекцію. Тож висновки, куди йти, напрошуються самі.
– Ну і останнє запитання: де в Рівному можна отримати всю інформацію про нерухоме майно, зокрема про його технічний стан за весь період існування об’єкта нерухомого майна?
– На превеликий жаль, єдиної такої установи, організації, підприємства чи іншого суб’єкта господарювання не існує. До 1 січня 2013 року така інформація накопичувалася і наразі зберігається в архівах Рівненського міського БТІ. Починаючи з 1 січня 2013 року відомості про стан нерухомого майна можуть бути як в міському БТІ, так і в інших суб’єктів господарювання, які здійснюють технічну інвентаризацію об’єктів нерухомості. Частково ця інформація  є і в Реєстраційній службі, у нотаріусів, по тих об’єктах де вони здійснювали державну реєстрацію права власності і лише на певну дату. В деяких випадках це створює  складності для власників, особливо у випадках, коли йде спір про належне спадкодавцю майно між спадкоємцями, спір між сусідами, подружжям, іншими членами сім’ї тощо.
Міський голова у 2013 році намагався виправити цю ситуацію та врегулювати її, ініціювавши прийняття виконавчим комітетом Рівненської міської ради рішення № 110 від 9 липня 2013 року «Про забезпечення безперервності в системі обліку об’єктів нерухомого майна на території міста Рівне», де було передбачено, що суб’єкт господарювання, який обстежив та виготовив технічну документацію на об’єкт нерухомого майна перед видачею її замовнику передає її примірник для взяття на облік в міське БТІ, якому доручено вести цей облік в зоні його обслуговування. Це рішення було належним чином оприлюднено і розіслано всім суб’єктам, які беруть участь у цьому процесі. Проте стан його виконання повністю ігнорується. Хоча, як визначено у ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування», акти виконавчого комітету відповідної ради є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Розпитувала Людмила МОШНЯГА

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
2 + 0 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?