Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
 
Жовтень 2016
 

На лічильнику – одне, а в рахунках – інше | Газета 7 Днів

На лічильнику – одне, а в рахунках – інше

21.10.2016 08:53
Переглядів:4041

Золоте правило: споживач завжди правий. Його знають і в обленерго, а тому претензії своїх споживачів сприйняли з розумінням. У чому споживачі праві, а в чому – ні, розбиралися журналісти «7 днів».

До газети надійшли листи від читачів, які редакція «7 днів» проігнорувати не могла. Ситуації, що в них описані, вимагають певних роз’яснень. У листах висловлюється занепокоєння: «Що надсилають нам у рахунках за електроенергію? Звідки беруться кіловати? Повідомляємо одне, приходить – друге».

Щоб бути об’єктивними, ми вирішили надати слово і читачам, й енергетикам. З листами ознайомилася заступник начальника з комерційних питань Рівненського міського РЕМ Віта Малиновська. Віта Ігорівна надала споживачам відповіді та роз’яснила через нашого кореспондента, як уникнути неприємних ситуацій у контактах з енергетиками.

Чому в платіжках пишуть не те, що зафіксували наші лічильники?

«У липні звідкись узяли показник лічильника 979, хоча до нього тоді ще було далеко, і вказали, що я потратила 130 кіловат. Я заплатила за них: по 0,475 гривні за 100 квт/год і по 0,825 гривні – за 30 квт/год. Я знала, що це забагато, але надіялась, що вони вирівняють цю переплату в майбутньому. Але в серпні мені знову приписали 130 кіловат, – обурюється читачка Людмила. – І при цьому вони ще мають нахабство вписувати до рахунку «пропонований плановий платіж». Але я не хочу виплачувати їм аванси, а хочу платити за реально спожите…».

За платіжками треба бачити людину

«Починаючи з травня, мене турбують дзвінки з погрозами: «Ми відключимо вам світло» за нібито величезний (підкреслюю – неіснуючий) борг. Щоразу пояснюю, що боргу немає, все оплачено вчасно. Та якось до мене справді прийшли монтери, щоб відключити світло. Пішли, коли показала їм проплату», – стурбована читачка Яна.

Якби всі вчасно повідомляли показники лічильника й платили, проблем не було б

– Віто Ігорівно, чому стається так, як у випадку з Людмилою: люди повідомляють одні показники лічильника, а в своїх платіжках бачать зовсім інші числа споживання електроенергії?

– Згідно із діючим законодавством, надані споживачем чи отримані та/або зняті енергопостачальником (електророзподільним підприємством) дані про покази засобу обліку вважаються вихідними даними для визначення показів засобу обліку на перше число календарного місяця шляхом додавання (віднімання) середньодобового споживання, помноженого на кількість днів (діб) між датою зняття показів та першим числом календарного місяця.

Тобто, якщо товариство не має можливості отримати показник (наприклад, якщо лічильник знаходиться у квартирі споживача і зняти показник достатньо важко, а споживач самостійно теж не повідомляє покази, що має місце в даному випадку), то нарахування здійснюється по середньодобовому до отримання фактичного показника. Після цього здійснюється перерахунок, а саме: визначення фактичного споживання електричної енергії шляхом визначення середньодобового споживання, помноженого на кількість днів.

Варто звернути увагу, що розрахунки цей споживач здійснював не за діючими тарифами. Станом на серпень діяли тарифи 57 коп. за 1 кВт*год при споживанні до 100 кВт*год та 99 коп за 1 кВт*год при споживанні понад 100 до 600 кВт*год. У даному випадку читачка ще й не врахувала ПДВ, оскільки в рахунку тарифи зазначаються без ПДВ, а ПДВ відображається окремим рядком.

Відповідно, заборгованість споживача могла виникнути не лише через відсутність показників приладів обліку, а й через невірно застосований тариф.

Звертаємо увагу, що з 1 вересня 2016 року до 28 лютого 2017-го згідно з Постановою державного органа НКРЕКП на території України діють такі тарифи на електричну енергію:

при споживанні до 100 кВт*год – 0,714 грн за 1 кВт*год;

при споживанні від 100 до 600 кВт*год – 1,29 грн за 1 кВт*год;

при споживанні понад 600 кВт*год – 1,638 грн за 1 кВт*год.

З метою уникнення непорозумінь товариство рекомендує споживачам щомісяця повідомляти показник приладу обліку (на дату повідомлення) в період з 20 по 25 число до кол-центру товариства за тел. 69-42-79 (цілодобово, безкоштовно зі стаціонарних номерів телефонів), через sms-повідомлення за телефоном, що зазначений у рахунку за спожиту електричну енергію (тарифікація згідно з розцінками оператора споживача).

Відносини за договором – це як сім’я: ніколи в сварці не буває винним лише хтось один. Взаємне виконання договірних зобо-в’язань забезпечує довготривалу співпрацю на засадах взаємо-розуміння.

Крім того, на офіційному сайті товариства www.roe.vsei.ua реалізовано послугу «Особистий кабінет споживача». Здійснивши декілька простих кроків реєстрації, споживач матимете доступ до перегляду своїх особистих даних, розрахунків за електроенергію, а також зможе вносити покази приладу обліку.

Щодо планового платежу, то він так і зветься в рахунку, – пропонований платіж. Він служить для споживача орієнтиром у разі запланованої тривалої відсутності для сплати наперед і відповідає сумі нарахування за поточний місяць.

– Рівнянка Яна стверджує, що до неї навіть приїжджали, аби відключити електроенергію за нарахований, а не фактичний борг. Чому вони приїжджали, коли боргу нема?

– Якщо бригада, яка мала відключити помешкання споживача, застала його вдома, людина показала їм квитанцію про сплату боргу, тоді відключення не здійснюють. Очевидно на момент, коли спеціалісти виїжджали, цих грошей на рахунку підприємства ще не було. Для прикладу, споживач заплатив свій борг учора, а сьогодні біля приладу обліку зустрічає представників ПАТ «Рівнеобленерго». При цьому необхідно врахувати, що ці кошти могли ще не потрапити на розрахунковий рахунок постачальника та особовий рахунок споживача.

Згідно з правилами користування електричною енергією для населення її споживання здійснюється на підставі договору між побутовим споживачем і електропостачальником. Щоби оцінювати якість послуг, варто спочатку ознайомитися з договором, на підставі якого людина їх отримує.

А щодо ситуації, що склалася, вважаю за необхідне нагадати: в тих споживачів, які регулярно повідомляють енергопостачальнику дані про покази лічильника, проблем із нарахуваннями не виникає.

Знову ж таки, як і в попередньому випадку, все залежить від наявності в енергопостачальника показника приладу обліку. Якщо лічильник, як у цих ситуаціях, знаходиться в квартирі споживача, то зафіксувати показник без допомоги споживача неможливо.

– Як взагалі проходить процедура відключення споживача від мережі?

– Споживачеві, який не оплатив електроенергію за попередній календарний місяць, не пізніше, ніж за тридцять днів до можливого відключення рекомендованим листом надсилають попередження. Або воно вручається під особистий підпис. Про необхідність терміново оплатити борг також нагадують телефоном.

Але в житті буває по-різному. Якщо людина потрапила в скрутну ситуацію, вона може подати до нашої абонентської служби заяву з проханням реструктуризувати борг, розбити його виплату на кілька місяців. Це, звісно, не звільняє споживача від поточної оплати спожитої електроенергії.

– У мене є знайомий – військовий у відставці. Григорій Олександрович – людина дуже пунктуальна. Щомісяця в той самий день він дисципліновано надсилає SMS із показником лічильника. І стверджує, що в рахунках щоразу бачить зовсім інше число. Як це пояснити?

– По-перше, він міг наплутати з форматом повідомлення. На жаль, ці дані обробляються комп’ютером, то будь яка технічна помилка може вплинути на фіксацію показника. У рахунку, що надходить абонентові, вказано чітко: треба спочатку набрати номер особового рахунку, пробіл, і показники – саме ті, які на лічильнику, крім останньої цифри, що після коми у червоному квадратику. Інакше електронна система не зможе обробити повідомлення. І навіть якщо формат правильний, показники, що повідомлені після 26 числа, в рахунку, який надійде в поштову скриньку, відображені не будуть, бо рахунки в цей період формуються, друкуються та доставляються споживачеві.

Але цей показник візьмуть до розрахунку. Електронна система замість попереднього рахунку сформує новий. Його можна буде побачити й роздрукувати в «Особистому кабінеті споживача» на сайті підприємства, або дізнатися суму, нараховану до сплати, в нашому кол-центрі.

Найкраще відправляти SMS з 20-го по 25-е число місяця. Тоді нарахування буде здійснено до кінця місяця. Система вирахує, скільки в середньому ви споживали з 1-го, наприклад, по 20-те, й помножить витрату на кількість днів у місяці, скажімо, станом на 30-е.

– Дехто каже, що енергопостачальники навмисно вписують в рахунки більше електроенергії, щоб перевищити 100 кіловат-годин і порахувати зайві кіловати за більшими тарифами. Таке можливе?

– Звісно, ні! Оскільки при перерахунках не використані споживачем кіловат-години віднімаються також за вищим тарифом. Всі перерахунки, які проводить підприємство, коли отримує фактичний показник лічильника, проводять за тарифами, що діяли у місяці, коли електроенергія була спожита: якщо у березні – то за березневими, якщо у квітні – за квітневими, якщо у травні – за травневими.

Усім, мабуть, відомо, що тариф на електроенергію для населення встановлений НКРЕКП, і ця державна структура ретельно контролює діяльність енергопостачальника, особливо в частині розрахунків.

– Ціна на електроенергію тепер «кусається». Що б ви порадили рівнянам, нашим читачам, аби вони навчились економити свої гроші, не витрачаючи намарно кіловати?

– Для тих, хто споживає по 600 і більше кіловат-годин, найвигідніше – придбати зонний лічильник. Він зараз разом зі встановленням коштує приблизно півтори тисячі гривень. Зате нічний тариф на електроенергію дешевший удвічі. Якщо вмикатимете бойлери, пральні машини, електроопалення вночі, в період з 23-ї до 7-ї години, зонний лічильник швидко окупиться й дасть суттєву економію.

Сам по собі лічильник не дає економію електроенергії, але дозволяє сплачувати за нічним тарифом, нижчим за денний. 

Вночі, при мінімальному навантаженні енергосистеми, встановлюються знижені коефіцієнти для оплати за спожиту електроенергію, завдяки чому вартість спожитої в нічний період електроенергії значно зменшується. Наприклад, для тих споживачів, які проживають у житлових будинках, обладнаних у встановленому порядку електроопалювальними установками, чи для підприємств з виробничим нічним циклом).

Доводиться користуватись електрообігрівачами? Утепліть квартиру. Купіть енергозберігаючі лампочки, віддайте перевагу побутовій техніці, наприклад, холодильникам із класом енергоспоживання А++, які беруть енергії удвічі менше. 

І сплачуйте рахунки вчасно. Не всі це знають, але ми, електропостачальники, купуємо електроенергію за передоплатою. При тому, що своїх споживачів ми кредитуємо: рахунки виставляємо за електроенергію, яка спожита в попередньому місяці.

 

 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Коментарі

Сергей

Про тарифы все понятно. Не понятно только , зачем мы указываем в платежках показания счетчика. И кому . Если себе- так мы и так их знаем. Если абонотделам...так они их не читают. Им надо , чтобы мы лично сообщали показания ! Иначе - штраф. Это как , вообще-то - нормально ? Или мы все живем в одном большом дурдоме ? Где заняты только тем, как бы с нас содрать какой-либо штраф ?

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
15 + 2 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?