Архів новин

Ініціатива власників+допомога влади, і за років 10-15 у Рівному не залишиться поганих будинків | Газета 7 Днів

Ініціатива власників+допомога влади, і за років 10-15 у Рівному не залишиться поганих будинків

24.11.2016 16:33
Переглядів:421

На це сподівається міський голова Володимир Хомко. На чому базується така надія, читайте в цьому інтервю.

– Реформування житлового сектора йде повним ходом, але відчули це далеко не всі. Дехто й досі киває на жеки, що доживають останні дні, чи пише скарги до владних інстанцій, щойно дах протече чи трубу прорве. Здійснювати своє право власності у багатоквартирному будинку, як це передбачає відомий реформаторський закон, поспішають не всі, як і не всі про це право знають чи хочуть знати. Тільки ОСББ – це територія відносної стабільності і дій, спрямованих на здійснення реформи. Це визнають усі дотичні до її здійснення люди. Як оцінюєте хід реформи і діяльність рівненських ОСББ, що перебувають на передньому краї цієї роботи ви? – насамперед запитав наш кореспондент у міського голови Рівного Володимир Хомко, про це його розпитував кореспондент «7 днів».

– Дозволю собі невелику ретроспективу, щоб пояснити своє ставлення до ОСББ, – зауважив мер на початку нашої розмови. – З моєї точки зору, була допущена стратегічна помилка в процесі приватизації, особливо на її початковому етапі. Не треба було приватизувати все житло. А там, де приватизували, мала бути однозначна вимога: приватизоване житло віддавати в руки тільки ОСББ. Цього не зробили вчасно, тому й Закон «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку» зявився не від хорошого життя. Закон вирішує дві речі: по-перше, узаконює власника будинку; по-друге, створює конкурентне середовище у сфері обслуговування житла.

Якби в нас усе робилося впору, як у цивілізованих країнах, то  приватизація мала би відбутися паралельно зі створенням ОСББ. Якщо в будинку квартири приватизовані, а при цьому не створено власника, - це нонсенс.  Тому логічно, що я підтримую створення ОСББ.

– А чи завжди ОСББ має ресурси, знання і вміння, щоб обслуговувати свої будинки? Подивіться, хто в активі обєднань: пенсіонери, вчителі, домогосподарки.

– Це помилка ментального характеру, яку люди допускають досить часто. ОСББ створюється не для того, щоб обслуговувати свій будинок, а для того, щоб  зявився ефективний власник. А чи буде він обслуговувати себе сам, чи найме для цього когось іншого –  питання окреме.

– То, може, не потрібно поспішати зі створенням ОСББ, а почекати виходу на ринок управлінських компаній?

– Ні, це надзвичайно класно, що в нас процес створення ОСББ відбувається так активно. Для цього є багато чинників, у тому числі й той, що закон вступив у дію та підштовхнув людей до вирішення долі своїх будинків. Якщо ОСББ не буде саме господарювати, то воно визначить того, хто буде в ньому господарювати, хто обслуговуватиме будинок. До речі, не обовязково ОСББ мусить управлятися мешканцями свого будинку. Особливо важливо усвідомити це мешканцям невеликих будинків. Їм вигідніше об’єднуватися з іншими громадами, створювати об’єднання на базі кількох багатоповерхівок чи створювати управлінські компанії, наймати управляючих.

Є багато прикладів і в нашому місті, коли одна грамотна особа управляє десятком, а то й шістнадцятьма будинками. І це правильно. Якщо людина фахова, засвоїла цю справу, знає, як оформляти проектні документи, у які двері яких інстанцій стукати, то варто застосувати такі досвід і знання не для одного будинку, а для декількох. Мешканці лише оплачують роботу такої людини. Проте це вибір мешканців. Я їм нав’язувати свою думку не хотів би.

Не останню роль в активному процесі з формування багатьох нових об’єднань співвласників відіграє та обставина, що в місті працює дуже дієва Рада голів ОСББ – надзвичайно важливий, потрібний і актуальний робочий орган. Дуже важливо, що це громадська організація, а не чиновницька державна чи комунальна структура. Довіри до такої організації набагато більше. Та й мені велика підмога. Зібралися в організації дуже активні й грамотні люди. Вони консультують новачків, допомагають початківцям ефективно впроваджувати в життя проекти, які фінансує через Муніципальну програму сталого розвитку міський бюджет.

– Ви постійно повторюєте, що це ваша улюблена програма.

– Цього року ми через цю програму профінансували проектів на суму понад 30 мільйонів гривень. У це важко було б повірити ще буквально кілька років тому, коли ми починали здійснення проектів у рамках муніципальної програми з сум на півмільйона-мільйон.

Але це не межа. Додавати кошти на програму будемо й далі. Будемо її підтримувати. Хай хто хоче ображається чи не ображається, та перевагу надаватимемо тим будинкам, у яких створено ОСББ. Для цих будинків будуть найвигідніші пропорції допомоги. В місті робиться все для того, аби ОСББ відчували, що вони потрібні і що в них є гарантоване позитивне ставлення і підтримка влади. Знаю, що на фоні інших міст України ми виглядаємо в цьому плані дуже пристойно. Цього року в нашому місті тільки утеплення проводить  понад 60 будинків. Це приклад того, що коли є бажання, то за допомогою міської влади можна зробити життя у своєму будинку набагато кращим, дешевшим і комфортнішим.

– Володимире Євгеновичу, але багатоквартирних будинків, які не визначились, у нашому місті все ще набагато більше, ніж ОСББ. Як просувається реформа?

– Найближчими днями ми створимо комісію і буде оголошено конкурс на передачу будинків у підпорядкування управлінським компаніям. Таких компаній у Рівному достатньо, щоб створити конкурентне середовище. Їх буде дві-три великі і п’ять-шість маленьких. Цього досить, щоб вибрати управителя для будинку. Закликаю мешканців обрати собі компанію самим. Я не маю бажання обирати замість когось. Та коли люди самі собі не оберуть, то буду змушений згідно з вимогами згаданого закону провести конкурс на рівні міста, аби зробити за мешканців те, що вони самі полінувалися зробити для себе.

Передбачаю, що місяців через два-три жеки еволюційним шляхом зникнуть з горизонту. На їхньому місці, в тому числі й з кадрів нинішніх жеківських колективів, можливо, утворяться управлінські компанії. Вони будуть приватними і будуть експлуатувати житло на умовах угод, укладених безпосередньо з мешканцями. Вартість їхніх послуг визначатимуть самі мешканці. Втручатися в цей процес ми не будемо.

Дивіться, де краще, і вибирайте того, до кого придивились. Кожен мешканець повинен усвідомити: будинок – це  спільна власність усіх його мешканців. І коли щось у будинку не так, то треба питати з себе і сусідів. Бо відповідно до того закону мешканці тепер мають не просто право на власність, а й відповідають за стан будинку.

– Не всі ОСББ ефективні. Якщо справи в них не пішли вгору, то, можливо, їм варто віддатися в руки управляючій компанії?

– Звичайно. Часто буває, що ОСББ очолила непідготовлена людина. А робота там серйозна, бо треба розумітись і в економіці, і в юриспруденції, і в технічних питаннях. Не потягла людина таку роботу, то хіба це проблема? Можна довірити її компетентним людям, спеціалістам. Коштами розпоряджаєтеся ви самі, а роботу виконує обрана вами управляюча компанія.

Думаю, що події довкола справи управління будинками будуть надалі розгортатися в Україні таким чином: рано чи пізно для осіб, які управляють будинками, введуть ліцензування. Адже будинок – складний і дуже відповідальний обєкт, на якому невігластво чи приблизні уявлення про системи життєдіяльності споруди не проходять. Врешті-решт це може привести навіть до нещасних випадків. Якщо станеться так, як вимагає логіка, то ліцензії зможуть отримати ті, хто має персонал, необхідну кваліфікацію, інженерну освіту, технічні й матеріальні ресурси тощо. Але то справа майбутнього, наступний крок.

А поки що реформу житлового сектора витягують на своїх плечах голови ОСББ-самоучки. І понад 90 відсотків ОСББ Рівного – успішні. Це дуже хороший результат.

Дуже важливо, щоб усі люди, які ще не усвідомили, що реформа стосується всіх без винятку, а отже і їх, нарешті зрозуміли: їхній панельний будинок у мікрорайоні Північному нічим не відрізняється від приватного будинку в Басовому Куті. А звідси висновок: треба організуватися і братися за експлуатацію свого будинку.

От часом лякають: люди дочекаються, що дах впаде на голову. Шкода! Але ж це ваш дах впаде на вашу голову, то треба робити щось, аби він не впав. Більше того, очевидно, що деякі будинки в цій ситуації будуть успішними, деякі будуть середні, а деякі – провальні. Якщо будинки будуть неуспішними хронічно, то люди організовані, мислячі, люди з достатком переїдуть у кращі будинки. А в  покинутих ними багатоповерхівках залишаться люди  байдужі, неорганізовані. І від цього нікуди не дінешся. Будуть будинки  різні за станом і якістю життя. Це може комусь не сподобатися, але мені  здається більш несправедливим, щоб енергійна, думаюча і працьовита людина жила погано.

На завершення хочу сказати одну важливу річ: чітко усвідомлюю, що доходи людей у нашій державі невеликі, то відремонтувати будинки лише за кошти мешканців неможливо. Тому місто готове через свої програми допомагати людям фінансово, і то дуже суттєво. Проте, лише допомагати! Ініціатива повинна виходити від власників будинків. З огляду на результати цього року є надія, що років за 10-15 у нашому місті не залишиться поганих будинків. У будь-якому разі бажаю цього собі і всім мешканцям.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
12 + 2 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?