Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
29
30
 
Квітень 2019
 

Микола Ніколайчук: "За аварійні ліфти треба було братися раніше" | Газета 7 Днів

Микола Ніколайчук: "За аварійні ліфти треба було братися раніше"

18.04.2019 19:38
Переглядів:328

Те, що ситуація з ліфтами, строк експлуатації яких наближається до завершення, набуває у Рівному критичного характеру, свідчать неодноразові погрози щодо їхнього відключення. Чи справді з вертикальним транспортом у місті все настільки серйозно, наш журналіст поцікавився у директора управлінської компанії «РівнеДімСервіс» Миколи НІКОЛАЙЧУКА.

– Миколо Віталійовичу, Північний мікрорайон, будинки якого обслуговує в тому числі й ваша управлінська компанія, називають одним із неблагополучних у плані експлуатації ліфтів. Хто за це несе відповідальність?

– Якщо, не дай Боже, щось станеться, то той, хто забезпечує життєдіяльність будинку. Щоправда, на відміну від ОСББ, управлінська компанія відповідає не за один, а, як-от наша, майже за 60 ліфтів. Тобто відповідальність зростає в рази. Водночас і соціальний градус підвищується. Адже рішення, скажімо про ремонт чи заміну ліфта, управлінська компанія не може прийняти одноосібно. Спочатку необхідно провести загальні збори мешканців будинку, які документуються протоколом. Рішення, згідно з нормативними документами, приймається більшістю голосів. Тобто люди, по-перше, мають знати, скільки треба заплатити за ремонт ліфта, а по-друге, разом визначитись, як бути.

– До речі, скільки коштує ремонт ліфта?

– Ця сума становить 20 тисяч гривень і більше. Все залежить від того, що необхідно замінити. Але такий ремонт можна порівняти з пілюлею тимчасової дії. Бо мине рік, максимум – три роки експлуатації, і доведеться знову проводити технічний огляд і, швидше за все, поточний ремонт. А може бути й таке, що, оглянувши, експерт винесе вердикт: зупиняємо ліфт, бо без капітальних інвестицій тут діла вже не буде. Відтак, може постати питання про заміну ліфта, що виллється, якщо я не помиляюсь, у 800 тисяч гривень. Щоправда, після цього років 25 можна мати спокій, доки не завершиться строк експлуатації. 

– Виходить, замінити ліфт – вигідніше, ніж постійно ремонтувати його?

– Безумовно, замінити – ефективніше. Але тут виникає неабияка проблема. Якщо розбити 800 тисяч (суму, потрібну на новий ліфт) у середньому на 25–35 квартир, то на мешканців під’їзду ляже непосильний фінансовий тягар. Отож вкрай необхідно, щоб до участі в Муніципальній програмі сталого розвитку, в якій прописано співфінансування 85 на 15 відсотків (відповідно внесок міста і мешканців будинку), поруч з ОСББ були допущені управлінські компанії. 

Зважаючи на те, що міський бюджет – не гумовий, силами одного міста цю проблему не розв’язати. Тож, на мою думку, треба, щоб міські депутати ініціювали звернення до центральної влади, аби проблема ліфтів вирішувалася на державному рівні. Так, як це було, наприклад, із затвердженням програми з енергоефективності. Було б правильно, якби на заміну ліфта десь 50 відсотків давала держава, 35 – місто, а решту (15 процентів) вкладали мешканці. 

А якби держава брала на себе 80 відсотків видатків, то це був би ідеальний варіант. Тоді, думаю, за кілька років ми повністю зняли б у країні проблему ліфтів.

– Яка найближча перспектива з ліфтами в будинках, які обслуговує ваша управлінська компанія? Адже деякі голови ОСББ мають намір зупинити ліфти, бо не хочуть брати на себе відповідальність.

– Я теж, однозначно, за жодних умов не можу взяти на себе відповідальність за роботу ліфта, строк експлуатації якого закінчився. Тобто я в жодному разі не підпишу документ, який суперечить чинному законодавству, на догоду комусь, щоб бути «пухнастим» і вихвалятися, що в мене, мовляв, усі ліфти працюють, а хтось їх вимикає. Якщо зважити на те, що в Північному мікрорайоні заміни чи капремонту потребує близько 70 ліфтів, за вирішення цієї проблеми фірмі, яка займається обслуговуванням ліфтів, треба було братися раніше. Виходить так: допоки це підприємство було монополістом на ліфтовому ринку Рівного, все було тихо. А тільки-но з’явилась конкуренція, це підприємство зчинило ґвалт: через аварійність вимикаємо ліфти.

Звичайно, вольове рішення про відключення ліфтів (чиє б воно не було) викличе негативну реакцію. Втім, якщо так зробити, то це – гарантія того, що ніхто не потрапить у халепу через несправний механізм і всі будуть живі та здорові. Заради цього я готовий стерпіти будь-які нападки.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

Filtered HTML

  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Дозволені теґи HTML: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.

Plain text

  • Не дозволено жодних HTML теґів.
  • Адреси сторінок і електронної пошти автоматично перетворюються у посилання.
  • Рядки і абзаци переносяться автоматично.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
2 + 0 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?