Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
 
Листопад 2012
 

Місця спотикання для водіїв | Газета 7 Днів

Місця спотикання для водіїв

15.11.2012 00:00
Переглядів:354
«Вузькі місця» на дорожній карті міста  водії, даівці й комунальники бачать по-різному, проте комфорт проїзду рівненськими вулицями оцінюють практично однаково.

Водії, пішоходи, пасажири, інспектори ДАІ – всі ми, городяни, – учасники дорожнього руху. Усім і відразу, як ведеться, догодити не можна. Особливо часто чути нарікання від водіїв на зразок: «Торік їхав машиною на роботу 15 хвилин, тепер – 35». Але дороги в місті  вони останнім часом критикують менше. За останні кілька років (із цим навряд чи стане хтось сперечатися), вони все ж помітно помінялися на краще. Їх асфальтують, латають, малюють розмітку, ставлять знаки, світлофори. Чому ж ця робота не дає бажаного ефекту? Адже пробки лише виросли.

От ми і спробували проїхатися «вузькими місцями» дорожнього руху й з’ясувати, чого бракує Рівному в його організації. Чи, може, міські затори – це невиліковна хвороба?

Розвелося машин – вже й проїхати ніде!

Та й справді – cтільки їх раніше не було. Кажуть, у 1960-х роках Ленінською вулицею за місяць проходило менше машин, ніж тепер Соборною за годину. А дорога залишилася та сама, ширшою практично не стала. До речі, як і всі інші вулиці в нашому місті.

– Перша причина переважної більшості рівненських проблем із дорожнім рухом – це надто велика кількість транспорту на тісних міських вулицях, – лаконічно й практично вичерпно відповів на низку наших «чому?» начальник відділу ДАІ Рівного Віталій Дещинський.

Він точно знає, як цю навалу зменшити. Знають цей рецепт міська і обласна влади, знають про­фільний і комунальний главки. Просто потрібно пустити в обхід міста іногородній транзитний транспорт. Рівне захлинається машинами без об’їзної дороги від Луцького напрямку до траси в сторону Києва. Половина – до львів­ської траси – вже є. На спорудження іншої її частини багато хто сподівався, коли країна готувалася зустрічати «Євро». Не пощастило. Чи буде вона колись?

– Місто ніколи не потягне таке велике будівництво, це кільканадцять наших річних бюджетів на ремонти й експлуатацію доріг, – майже здивувався запитанню нашого кореспондента Іван Гема, начальник управління житлово-комунального господарства. – Тут має втрутитися держава: стратегічно важливо прискорити транспортний потік у напрямку столиця – захід.

Ціна світлофора вимірюється не так грошима, як життями

До хорошого звикають швидко. Перехрестя вулиць Соборної та Петлюри вже  не уявити без світлофора й пішохідного переходу. А мучилися без них роками.

Цього року місто планувало перевести ще кілька проблемних перехресть із нерегульованих у регульовані. Найперше в рейтингу аварійності – перехрестя між Соборною і Старицького. За тридцять метрів від нього по Соборній – знов перехрестя – з Вербовою. Машини їдуть на досить великих швидкостях, рух дуже інтенсивний і практично броу­нівський. Та, виявляється, до весни навряд чи тут щось зміниться.

– На реконструкцію цього перехрестя і мільйона гривень не вистачить, – розводить руки Іван Гема. – Частковими заходами тут не зарадити, тож доведеться очі­кувати надходжень. Цього року місто змогло збудувати лише один світлофорний об’єкт: на перехресті Макарова з Вербовою. На наступний фінансовий рік довелося перенести спорудження світлофора на перехресті Макарова з Дубенською. Ще один запланували встановити в Новому Дворі – на перетині Чорновола і Дачної. У більш «райдужних» планах – повністю перейти на сучасні світлофори з системою керування, щоб вони працювали в режимі «зеленої хвилі».

Звички сильніші за логіку

Бюджети – дивна штука: грошей на все в них не вистачить ніколи. Але згадаймо про програму підвищення безпеки дорожнього руху на 2009-2012 роки, яку розробили на замовлення міської влади науковці «водного». Адже два перших її етапи передбачали такі зміни в організації дорожнього руху, що не вимагають великих витрат. Згадаймо: коли відкрили наскрізний рух на заблокованій ділянці вулиці Орлова (тобто просто забрали бетонну брилу, яку невідомо хто й коли розпорядився поставити посеред дороги), багато водіїв зітхнули з полегшенням.

Або – перехрестя вулиць Приходька і Крушельницької. «Лежачих поліцейських», звісно, ніхто не любить, та якщо після того, як їх влаштували, не стало тяжких аварій, можна з ними змиритися й пострибати на них. А от, наприклад, дивний парапет поперек вулиці Струтинської поки що знести не наважилися. Долати його доводиться лабіринтом із двох провулків через Пухова. Хоча тут, можливо, є ще якась логіка: на вулиці  кілька дев’ятиповерхівок, під’їзди яких виходять просто на дорогу, та ще й цілий квартал дитячих закладів. Посилиться рух – недалеко й до біди. Але як тоді пояснити наглухо закритий уже кілька десятиліть виїзд із вулиці Пересопницької на Соборну, та ще й у районі залізничного переїзду, який і без того забирає час, бензин і нерви у водіїв-рівнян? Розповідають, колись давно тут мешкала теща одного з обкомівських номенклатурників. У неї траплялося безсоння, тож рух перекрили, щоб під вікнами не їздили і тещу не будили.

Другий приклад невтіленого малобюджетного дорожнього щастя – влаштування одностороннього руху на старих вулицях, що прилягають до продуктового ринку, – Сагайдачного, Мазепи, Полуботка. Їх будували ще для тарантасів. Тепер обабіч кожної – су­цільна парковка, бо люди їдуть на базар. Розминатися проблематично. Та й навіщо? Ціна питання – встановлення кількох знаків. Але комунальники разом із даівцями «планують» їх уже понад рік.

У нас краще!

Водії – народ мобільний. І – здебільшого чесний. Місяць тому ми попросили кількох операторів на бензоколонках порозпитувати, як люди оцінюють комфортність їзди в Рівному та на що вони нарікають найчастіше. У рейтингу незручностей перше місце вибороли пробки на вулицях Бандери і Млинівській. Але виходу з ситуації люди не пропонують. Що ж, навіть той самий Віталій Дещинський не бачить простого вирішення ситуації, бо розуміє: розширяти ці вулиці просто нікуди. Та коли люди порівнюють умови руху в нас і в сусідів – у Львові, Луцьку, Житомирі, Тернополі, то переважно погоджуються, що в Рівному їздити все-таки краще.

Показово, що на дорожнє покриття вулиць міста люди скаржаться все рідше. Кожен бачить: робота робиться.

– Якби в частині ремонту і обслуговування міських доріг динаміка щодо збільшення державного і місцевого фінансування була такою самою, як за останні 2-3 роки, то більшість водіїв були б задоволені, – впевнений Іван Гема. Він, до речі, не лише головний комунальник міста, а й сам – водій із понад тридцятирічним стажем, тож відчуває гостроту питання й на власних колесах. – У цьому році нам вдалося поліпшити дорожнє полотно на 30-ти вулицях: Макарова, Князя Володимира, Курчатова, Київській, Мельника. У комплекс робіт входило й піднімання люків, бордюрів, оновлення тротуарів, огородження, влаштування зупинок-«кишень» для громадського транспорту, встановлення передбачених проектами дорожніх знаків, нанесення розмітки. А от до європейських, рівнесеньких, як скло, вулиць ми дотягнемося не скоро, бо наші дороги мостили не на основі, а просто на землі. Коли їх будували, того було достатньо. На реконструкцію – із заміною підземних інженерних мереж і влаштуванням під дорогами «фундаментів», потрібні зовсім інші кошти.

…Десята дня. Їду в бік центру по вулиці Степана Бандери. Лише годину тому тут гула і димувала суцільна пробка. Тепер – не те, щоб порожньо, та їхати вільно. Повертаю на Чорновола, звідти – на проспект Миру. Трошки «застряг» лише на вулиці Петлюри: коло банку два зустрічні легковики довго не могли вирішити, кому кого пропускати, бо обабіч країв дороги стояли кострубато запарковані машини. А на Кавказькій – знову вільно. На Грушевського – не порожньо, та їхати можна. Хоча тут я ще ніколи не стояв, хіба, бува, на перехресті з Пухова, хтось трохи стукнеться. Сьогодні жодної аварії не бачив. Хороший день!

Сергій СНІСАРЕНКО

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
9 + 2 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?