Найкреативніше захищають природу наші діти – 2 | Газета 7 Днів
Найкреативніше захищають природу наші діти – 2
Не дивно, що рівненські діти так зацікавились екотематикою. Цю, якщо можна так її назвати, довгострокову акцію розпочали в «Екологічному клубі» при Палаці дітей та молоді, а юні активісти-екологи розповсюдили містом.
У школах також не відставали. У вересневих екозмаганнях брали участь усі – від найменших першачків до майбутніх випускників. Діти навіть батьків залучали до своїх проектів.
Найменші робили травничків…
Екологічні іграшки-травнички легко зробити своїми руками. Майстер-клас із їх виготовлення проводили активісти Громадянської мережі «ОПОРА».
Дітлахи з початкових класів у десяти школах міста (№№ 1, 2, 7, 27, 8, 19, 11, 12, 23 і 13-ій) уважно стежили за народженням дива: кумедні чоловічки-травнички виходили буквально з нічого – панчішок, насіння і тирси. А після того як їм пояснили, що на голівці іграшки, якщо її поливати, виросте волосся-травичка, радості не було меж. Звичайно, таких чоловічків можна купити в магазинах, але зробити самому набагато цікавіше.
– Виготовлення іграшок власними руками розвиває фантазію дітей, – каже координатор програм ГМ «ОПОРА» Ірина Кантарія. – Але ця екологічна іграшка ще й із елементами рециклінгу – повторного використання матеріалів. Ми любимо такі проекти, бо дуже важливо із самого малечку розказувати дітям, що екологія – це цікаво.
Вихователь групи продовженого дня ЗОШ № 1 Любов Калько теж задоволена:
– Екоуроки дуже корисні нашим діткам, – каже вона. – Після таких занять вони починають уважніше ставитися до оточуючої природи, а ще дізнаються багато цікавого про повторне використання нібито вже непотрібних речей.
…а старші – проекти екобудинків
У той же час учні середніх та старших класів пробували себе в ролі проектантів. Щоправда, конкурси «Мій ЕКОдім» та «Друге життя побутових відходів» відбувались у трьох вікових категоріях: 1–4, 5–8 та 9–11 класи. Вони були розраховані на те, що дітям зможуть допомагати дорослі.
Результати спільної роботи вражали. Такого польоту фантазії вчителі навіть не очікували. Мабуть, журі було дуже важко обирати переможців.
– Такі конкурси і виставки відбувалися в усіх навчальних закладах міста, – розповів головний спеціаліст організаційно-інспекторського відділу міського управління освіти Всеволод Мацевич. – Ми знаємо, що наші діти здібні, можуть багато що зробити власними руками, але цього разу всі були приємно здивовані. На виставки представили різноманітні та дуже оригінальні вироби: декоративні рамки, світильники, зображення фантастичних істот та героїв казок, зроблені практично з відходів. Макети і схеми екобудинків, малюнки на екотематику – усього не перелічити, це треба бачити. Кращі роботи привезли до нас, в управління освіти. Але скільки їх ще залишилось у школах!
Після підбиття підсумків конкурсів малюнка «Мій ЕКОдім» та «Друге життя побутових відходів» переможці отримали заслужені нагороди: подяки від Рівненської міської ради, цікаві книжки, енциклопедії та інші сувеніри.
Дітям сподобалося, отже, пообіцяли, що обов’язково братимуть участь у таких конкурсах і надалі.
Антоній Пахут, учень 6-Б класу НВК «Колегіум», зайняв перше місце серед учнів 5–8 класів у конкурсі «Мій ЕКОдім». Він разом із батьком зробив проект екобудинку з екологічними видами енергії: сонячною, вітровою, газовою та водяною. А Даринка Комар, учениця 2-го класу ЗОШ № 20, теж разом із батьками виготовила оригінальний абажур і зайняла третє місце серед учнів 1–4 класів у конкурсі «Друге життя побутових відходів».
– Ми з донькою зробили світильник із п’ятилітрової банки з-під олії, обклеєної білими пластиковими ложками, – розповів тато дівчинки Іван Комар. – Те, що робитимемо саме світильник, знали одразу, проте довго міркували, яким саме він буде, адже хотіли зробити щось оригінальне і гарне. І у нас все вийшло. Принаймні, Даринці сподобалось.
– Всі школи активно включилися в роботу. Навіть важко визначити кращих. Проте найбільш креативний підхід виявили учениці ЗОШ № 6, які провели у своїй школі конкурс «Екомода-2015», – зауважив Всеволод Мацевич. – Дівчатка в рамках проекту «Друге життя побутових відходів» пошили собі настільки оригінальні й гарні плаття, що хоч зараз на показ професійних моделей. Хочу нагадати, що у школах читається спеціальний факультативний курс, який так і називається – «Енергозбереження». Тобто наші діти вже мають теоретичні знання, їм добре відомо, що ресурси вичерпні і їх треба економити, що енергія нізвідки не береться і її треба з чогось отримати. Тому наше перше завдання – виховувати бережливе ставлення до енергоресурсів і на практиці показувати дітям, як це робити. Хоча іноді мені здається, що діти вже це розуміють краще, ніж деякі дорослі, принаймні, вони до таких питань ставляться більш свідомо.
Публікації циклу «Довкілля» здійснюються за сприяння відділу екології управління економіки міста
7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.