Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
3
4
5
6
7
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 
Жовтень 2012
 

Парковки – бізнесу, двори – автомобілям, | Газета 7 Днів

Парковки – бізнесу, двори – автомобілям,

25.10.2012 00:00
Переглядів:166
або Чому прибудинкові території нагадують автомобільні стоянки

Статистика свідчить, що нині в Україні налічується понад дев’ять мільйонів автомобілів. Тобто кожен п’ятий українець кермує транспортним засобом. У Рівному ця статистика ще «крутіша».  Станом на початок жовтня в нашому місті офіційно зареєстровано 94 277 транспортних засобів. Тобто  практично кожен третій рівнянин має автомобіль, і цей показник щороку зростає. Достовірність цього не викликає сумнівів, коли потрапляєш до будь-якого двору поблизу рів­ненських багатоповерхівок. Прибудинкова територія чи не кожного з них перетворилася на автопарк.

Водії скаржаться, що машину, хочеш не хочеш, доводиться залишати у дворі, бо ставити просто більше ніде. Воно й справді так, адже неозброєним оком видно, що кількість автомобілів у Рівному збільшується, а стоянок при цьому більше не стає. Ще кілька років тому власники автівок лишали своїх залізних друзів на стоянках, під будинками ж вони були рідкістю. Та от, здавалося б, не встигнули й оком змигнути, як ситуація змінилася з точністю до навпаки. Чому легкові автомобілі перебралися на прибудинкові території, кореспондент нашої газети запитав у компетентної  в цій справі людини – заступника начальника міського управління містобудування та архітектури Сергія Боліщука.

– «Дякувати» треба депутатам міської ради. Щоправда, не нинішнім, а поперед­нього скликання. Багато автомобільних стоянок міста вони віддали на поталу бізнесу. Можливо, це було зроблено для додаткового наповнення бюджету, а може, ще з якихось причин. Проте факт залишається фактом: деякі парковки зникли, а нові їм на заміну не з’явилися. Тому водії залишають свої авто поблизу домівок. А куди ж їх подіти? – переймається ситуацією, що склалася, Сергій Боліщук. – Ось я, наприклад, мешкаю на вулиці Орлова. Раніше залишав автомобіль на стоянці біля супермаркету «Сільпо». Але там нині торговий центр «Арена», і поблизу парковок більше немає. Тому на ніч залишаю свою автівку під будинком. Не паркуватиму ж її за кілька кілометрів від дому.

Чи з’являться найближчим часом у Рівному нові автомобільні стоянки, пан Боліщук спрогнозувати не береться. Лишень зауважує, що завдяки новим державним будівельним нормам мешканці новобудов принаймні будуть забезпечені паркувальними місцями.

– В Україні діють державні будівельні норми, які регламентують кількість паркувальних місць поблизу новобудов та їх максимальну відстань до житлових будинків, – пояснює Сергій Боліщук. – При проектуванні нових житлових будинків відповідно до цих норм передбачаються паркувальні місця з розрахунку одне паркомісце на одну квартиру. Також на десять квартир має бути одне так зване гостьове місце для паркування авто. Без урахування цих вимог жодне бу­дівництво в місті не допускається. Декілька новобудов пішли шляхом спорудження підземних паркінгів, хоча ця річ дуже затратна. Але ці підземні пар­кінги навряд чи зможуть обслуговувати водіїв, які не мешкають в даних будинках. Вони ж не гумові, всіх не помістять. Також деякі забудовники спробували піти шляхом спорудження двоповерхових гаражів поблизу будинків. Проте у випадку із будинком на Коновальця, 44 це виявилось неефективно: громадськість почала чинити супротив будівництву такого гаража. Тому ні підземні паркінги, ні багатоповерхові парковки не є панацеєю в цій проблемі.

І доки водії сердяться, що їм ніде залишити автомобіль, жителі будинків нерідко обурюються тим фактом, що їхні подвір’я перетворилися на паркувальні майданчики. Адже на прибудинкових територіях і діти бігають, які можуть втрапити під колеса, і старенькі  завсідники лавочок біля під’їздів змушені нюхати вихлопи автомобілів, що їздять туди-сюди.

Якщо мешканцям багатоповерхівок заважають припарковані у дворі автомобілі, то законним шляхом прогнати їх звідти буде дуже непросто. Навіть ДАІ, яка нібито мала б вирішувати всі спірні питання, пов’язані з транспортними засобами, тут навряд чи допоможе.

– Прибудинкова територія не вважається проїжджою частиною. І якщо припарковане авто не перекрило проїзд таким чином, що за потреби пожежній машині чи швидкій допомозі не проїхати, його не мають права звідти прибрати, – пояснює Сергій Боліщук. – Тому звинувачувати водіїв у тому, що вони загромаджують прибудинкову територію, не можна. Та й у чому вони винні? В тім, що у них забрали парковки? Депутати нинішнього скликання також ні причому – за їхньої каденції не було закрито жодної парковки. Ми всі стали жертвами обставин, а тому все, що залишається, – з розумінням поставитися до ситуації, яка склалася.

Коли ж у Рівному з’являться нові автомобільні стоянки в тих мікрорайонах, котрі свого часу їх втратили з недбалості депутатів міської ради попереднього скликання? Прогнози Сергій Боліщука щодо цього невтішні:

– На мою думку, автомобілі з-під багатоповерхівок нікуди не зникнуть. І з ними доведеться змиритися. Така ситуація з парковками не лише в Рівному, а й по всій Україні. Ми роздали парковки і тепер пожинаємо плоди.

Олександр ПОЛІЩУК

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
5 + 13 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?