Архів новин

Рахунки дістали | Газета 7 Днів

Рахунки дістали

26.11.2015 12:15
Переглядів:486
Куди не піди, куди не повернись, всюди тільки й мови, що про рахунки: які вони надмірні, які непосильні, як вони спустошують наші кишені, як дістали! Оскільки у людей багато сумнівів щодо достовірності тих рахунків і претензій до підприємств-надавачів комунальних послуг про порядок обчислення та нарахування оплати за послуги, то ми вибрали з редакційної пошти найбільш типові листи і запропонували комунальникам на них відповісти.

Не треба ускладнювати людям життя

Недавно по телевізору показали жахливий випадок, коли на Черкащині бабуся повісилася через те, що неправильно зрозуміла, що написано в рахунку з оплати за газ. Чи не вважає і наш Рівнегаз, що спілкування зі споживачами можна було б спростити. Наприклад, є різні системи передачі показників. По-перше, для цього в різних комунальних структурах визначені різні дні місяця: у водоканалі – 22-ге, а в Рівнегазі – 26-те. Можна забути і заплутатися, коли що передавати. Але навіть коли не забув і телефонуєш вчасно, то в Рівнегазі не знають мої останні оплачені показники, бо в них нема відривного талона з банку. Ці талони тепер відмінено. То навіщо тоді оце передавання? Щоб ускладнити людям життя? Там же ці три номери, на які передаєш показники, постійно зайняті. Три дні дзвоню, поки передам показники.

Василь ПЕТРІВСЬКИЙ

– Проблем не виникає, – повідомили нашій газеті в абонентській службі ПАТ «Рівнегаз», – коли споживачі, як це має бути, щомісяця вчасно оплачують послуги з газопостачання. Для цього кожен місяць (за період з 1 числа минулого місяця і до 1 числа поточного місяця) розраховується обсяг спожитого природного газу та визначається розмір плати за нього. Для точного розрахунку обсягу спожитого природного газу споживачеві необхідно зафіксувати показання лічильника на перше число місяця та передати їх газовій компанії впродовж наступних двох днів.

ПАТ «Рівнегаз» постійно впроваджує нові механізми передачі показань лічильників, які були б максимально зручними для споживача, зокрема, щоб ліквідувати черги у своєму абонвідділі.

• У вересні був створений об’єднаний телефонний контакт-центр 461-104, оператори якого приймають показання лічильників із 20 по 2 число місяця.

• Надіслати показники лічильника можна на електронну пошту контакт-центру за адресою: contact@rv.104.ua

• В абонентній службі стоять скриньки, у які кожен споживач може вкинути заповнений шаблон із даними лічильників.

• 6 листопада для всіх споживачів природного газу на сайті 104.ua з’явилася нова онлайн-послуга «Особистий кабінет». Завдяки цьому сервісу можна не лише внести покази лічильника, а й переглянути історії платежів, поставити запитання, записатись на прийом до керівництва та оплатити за газ, не виходячи з дому.

Не отримавши вчасно, тобто до 2 числа місяця включно, фактичні показники лічильника, обсяги спожитого природного газу розраховує газорозподільне підприємство.

Якщо споживач отримав рахунок, у якому вказано розрахункові, а не фактичні обсяги спожитого природного газу, це означає, що газорозподільне підприємство вчасно не отримало фактичні показники лічильника цього споживача.

В такому разі не варто турбуватися, а треба діяти так:

1. Вказати у рахунку показники свого лічильника і дату їх зняття. 

2. У будь-який зручний спосіб здійснити оплату фактично використаних обсягів газу.

3. Не забути наступного місяця вчасно передати фактичні показники лічильника. Це дозволить сплачувати лише за спожитий обсяг газу та в разі розбіжностей нарахувань плати за газ провести перерахунок вартості наданих послуг.

 

Для кого пишуть прогнозовані показники, якщо є лічильник?

У моїй квартирі встановлені лічильники на гарячу воду. За їхніми показниками й сплачую. Але щомісяця отримую рахунки, в яких мені виставляють так звані прогнозовані показники. Для чого це, якщо я сплачую по лічильнику?

Інна БІЛОКОНЬ, мешканка будинку на Соборній

– Згідно з чинним законодавством, показання квартирних  засобів  обліку  знімаються  споживачем щомісяця. – пояснює директор ТОВ «Рівнетеплоенерго» Степан Коропецький. – Для уникнення прогнозованих нарахувань споживачам необхідно щомісяця до 25 числа повідомляти фактичні показники лічильників гарячої води у зручний для них спосіб.  І тоді розбіжностей між фактичними показниками і тими, що відображені в єдиному рахунку, не буде. Спеціально створили кілька каналів передачі показників: 

• за телефоном довідкової служби 62-06-50;

• на електронну адресу: rivneteploenergo@ukr.net (з обов’язковим зазначенням № особового рахунку, П.І.Б., адреси, контактного телефону та власне показників лічильників);

• в пункті обслуговування споживачів за місцем проживання;

• в особистому «Кабінеті споживача» на сайті товариства http://rivneteploenergo.com

У разі неповідомлення споживачем фактичних показників до 25 числа, при закритті звітного місяця програмою, яка проводить нарахування оплати, передбачено прогнозоване використання гарячої води. Але щойно ми отримуємо фактичні показники, прогнозовані нарахування коригуються відповідно до фактичного водоспоживання. Отож не бачу в цьому жодної проблеми. Прогнозоване нарахування – не наше нововведення, його практикують майже всі комунальні підприємства не лише Рівного, а й України.

 

Рахунки «малюють» навмання

Маю претензію до Рівнеенерго. У його рахунках чорт ногу зламає. Я наче жінка грамотна, але ніяк не зрозумію логіку тих папірців, які звідти надсилають споживачам. У мене субсидія. Але я весь час плачу з невеликою переплатою. То у мене вже була зібралась сума переплати 151 гривня. А тут раптом в останній платіжці вони мені «намалювали» 315 кіловат, тоді коли в мене постійно виходить у середньому по 150, і зняли всю переплату. Добитися від них щось складно. Вказують показники лічильника навмання. Через два тижні після того, як прийшов цей рахунок, у мене на лічильнику все ще був менший показник, ніж вони вказали в тому рахунку. Як таке може бути? І навіщо, скажіть, таке поняття, як «передбачуваний» показник, коли є лічильник? Навіщо вони мені щось передбачують, коли я бачу(!) покази лічильника? Люди, з цим треба щось робити! У мене внизу живе старенька бабуся 86-ти років, то вона просто плаче від тих рахунків, бо нічого в них зрозуміти не може.

Любов КОВБАСЮК, мешканка будинку № 14 на вулиці Коновальця

Мені надіслали неадекватно великий рахунок з Рівнеобленерго. То приходило щомісяця приблизно по 50 гривень, а це прийшло понад 1100. Якісь перерахунки зробили, показники зняли. Мабуть, вони спеціально дочекались, щоб підвищили тарифи, щоб потім недоплачені кіловати порахувати за новою ціною?

Алла САМОХВАЛОВА, викладач РДГУ

Перераховані після зняття показників лічильників кіловати Рівнеобленерго порахувало за тарифами всіх попередніх місяців, а не за найдорожчими

Отримавши кілька таких листів із претензіями до постачальника електроенергії, в яких споживачі висловлювали здогадки, що енергетики недописували кіловати в їхні рахунки навмисно, щоб потім, після подорожчання у вересні, отримати оплату за ті самі кіловати за вищими тарифами, ми попросили пояснити, що то коїться в рахунках, ПАТ «Рівнеобленерго»Заступник директора комерційного Сергій Безсмертний відразу наголосив, що підприємство ні тарифи, ні правила нарахування плати не визначає, усе це прописано державою:

– Відповідно до Правил користування електричною енергією для населення споживачі оплачують використану енергію за виставленими рахунками. Обленерго має знімати показники – за тими ж Правилами – не рідше ніж раз на 6 місяців. Згідно з цими ж Правилами, знімання показань лічильника щомісяця повинен здійснювати сам споживач, а потім повідомити їх до нашого кол-центру. В квитанціях є номер цього телефону, оператори працюють цілодобово. Показники ще можна надіслати СМС. Найкраще – до 20-го числа місяця. Тоді в рахунках буде те число споживання, яке ви повідомите самі – і свіже, й точне. І ви не хвилюватиметеся, що колись отримаєте рахунок із набагато більшою сумою, що виставлена до оплати. Шкода, що цим обов’язком рівняни нехтують, а змусити їх це робити ми не можемо. Усі лічильники працівники товариства щомісяця перевіряти не повинні, та й не в змозі. То ми в таких випадках використовуємо для нарахування середньодобовий показник за кілька місяців споживання енергії саме цього абонента. А в місяць, коли енергетики зняли показники з лічильника споживача, в графі рахунку «Перерахунки після зняття показника» з’являється вже точна цифра кіловат.

– Її рахують за тарифом, що діє в місяць, коли надійшов рахунок? – запитуємо, аби підтвердити або розвіяти занепокоєння тих наших читачів, які вважають, що енергетики, щоб зняти показники, чекали, доки виростуть тарифи, щоб нажитися на їх різниці. Це питання ми адресували вже до заступника начальника Рівненського міського РЕМ з комерційних питань Оксани Мокрик.

– У жодному разі! – відповіла вона. – Тим, хто не повідомляв показники лічильника щомісяця, ми провели донарахування (а часто – і перерахунок у бік зменшення) після зняття показників лічильника. Але розбили споживання на всі місяці від попереднього зняття показників. Наприклад, ви раніше споживали по 50 кіловат-годин на місяць, та ось півроку почали споживати по 100. При цьому нам показники лічильника ви жодного разу не повідомляли. То вам у жовтні донарахують за травень, червень, липень, серпень, вересень ще по 50 кіловат, але за попередніми (травневими, червневими, серпневими та вересневими) тарифами. Ми діємо в межах чинного законодавства і не збираємося нараховувати нікому ані копійки зайвого. І виставляємо рахунки максимально справедливо.

– А хто не може оплатити суму, якщо рахунок надійшов непідйомний?

– Треба звернутися в наш абонентський відділ і реструктуризувати борг. Нехтувати оплатою не раджу, бо через 50 днів несплати вас можуть відключити від енергопостачання. Це – незручності, ще й доведеться оплатити біля 200 гривень за повторне підключення. Працівники Рівнеобленерго завжди до вас поставляться із розумінням, з формальностей потрібно буде лише заповнити заяву на бланку. Усі ми – люди. Будьте впевнені, що енергетики до вас поставляться по-людськи. Ми всім, хто звертається до абонвідділу, роз’яснюємо кожну цифру з рахунку. Але підкреслюю – найкраще повідомляти показники самому.

Підготували Василь ГЕРУС, Людмила МОШНЯГА і Сергій СНІСАРЕНКО

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
4 + 2 =
More information?

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?