Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 
Червень 2013
 

Водії тролейбусів переходять із рівненських маршрутів на московські | Газета 7 Днів

Водії тролейбусів переходять із рівненських маршрутів на московські

13.06.2013 00:00
Переглядів:308

Звичайно, людині, яка водить тролейбус, не все одно, по яких вулицях їздити – рідних спокійних рівненських чи чужих, забитих транспортом московських, далеко від дому та сім’ї. Проте тенденція ця вже є, і вона набирає обертів. До цього понеділка, 10 червня, з нашого тролейбусного парку через хронічні затримки у виплатах зарплати звільнилися 80 чоловік, у тому числі й водії тролейбусів. У пошуках заробітку вони їдуть до російської столиці, де наших досвідчених водіїв приймають із розпростертими обіймами і платять їм на порядок вищі зарплати.

 Чому колись успішне підприємство «Рівнеелектроавтотранс» дожилося до таких часів? Про це детально розповіли всім, хто хотів це знати, під час громадських слухань із приводу підвищення тарифу на проїзд у тролейбусі.

Чи гривня двадцять п’ять, чи півтори – народу все одно

Ці слухання про скоре подорожчання проїзду в міських тролейбусах майже не привернули уваги активного загалу й відбулися при напівпорожньому залі. Це зрозуміло було й наперед: платити гривню двадцять п’ять чи півтори, пасажирам тролейбусів, у більшості, все одно. Точніше сказати, тій їх меншій частині, яка оплачує свій проїзд.

– Нечисленні громадські активісти підтримали тролейбусників у намірі хоч трішки підняти ціну за проїзд, ще й казали, що це необхідно було зробити давно, – прокоментував таку пасивну одностайність директор підприємства «Рівнеелектроавтотранс» Степан Загиней. – Кілька учасників слухань тільки висловили побажання, що хотіли б, аби рівненські тролейбуси були красивими, новими, з великими панорамними вікнами, низькими підлогами й місцями для інвалідів. Ми теж цього хотіли б, але мусимо випускати на лінії машини, яким по 35 і більше років. Тоді, коли, наприклад, для Німеччини семирічний тролейбус уже трохи застарий. Але ж і проїзд у них коштує 2 євро, а в різних містах Польщі – від 1,4 до 1,6 євро. Виходить, що комфорт і зручність у них коштує від 14 до 20 гривень. А от вартість електроенергії і шин у Європі і в нас однакова. І кому­нізму за кошти транспортників у них нема – за одиничних пільговиків держава платить підпри­ємствам наперед.

Якщо одним дали, то в інших забрали

От коли зайшло про державу, то слід сказати, що якраз у закладених нею протиріччях і міститься найбільш болюча точка. Адже завдяки наданим державою пільгам за минулий рік рівненські тролейбусники з 25 мільйонів пасажирів 15 мільйонів перевезли безкоштовно. Бо у нас є аж 22 категорії пільговиків, які користуються правом на­ безоплатний проїзд.

Та давши їм таке право, держава не дала транспортникам достатньо можливостей, аби ці пільги забезпечити. І оскільки підприємство не отримало компенсацію за перевезення пільговиків повністю, минулий рік воно закінчило зі збитками понад три мільйони.

Подібна чи й ще гірша ситуація спостерігається в поточному році. Вже до середини травня заборгованість із державного бюджету за перевезення пільгових категорій сягнула понад півтора мільйона гривень. Мало того що в бюджет і так заклали цю компенсацію у пропорції дві третини від реальних затрат, то ще й ці урізані кошти підприємству повністю і вчасно не дають. Як наслідок, виплату заробітної плати тролейбусникам нині затримують майже на два місяці.

Економія – не порятунок

Ніде діватися. Ситуація змусила економити. Скоротили три нерентабельні маршрути. Обслуговуючий персонал тролейбусного парку перевели на чотириденний робочий тиждень та ще провели додаткове скорочення працівників на вісім відсотків. Тим самим внутрішні резерви тролейбусне підпри­ємство повністю вичерпало. А що обігових коштів тут зовсім нема, то ситуація стає просто неконтрольованою.

У що це може вилитись, можна було побачити позавчора у випусках новин на всеукраїнських телеканалах. У телерепортажах показали страйк тролейбусників Луцька, які, доведені до краю тими ж обставинами, які переживає тролейбусний парк Рівного, просто не вивели тролейбуси на маршрути. Ну а в нашому «Рівнеелектроавто­трансі» 22 травня робітники зібрали стихійні збори трудового колективу, на яких поставили перед керівництвом жорсткі вимоги щодо своєчасної виплати заробітної плати та дотримання умов колективного договору і соціальних гарантій.

Плюс 25 копійок

Бодай частково згладити гостроту питання може підвищення тарифів на проїзд з 1,25 до 1,50 гривні. Позавчора на засіданні міськвиконкому таке рішення прийнято. Хоча питання гостро дебатувалося. Попри те що й на громадських слуханнях люди поставились до подорожчання проїзду в тролейбусах із розумінням, та й попри те що в сусідніх містах – Житомирі, Вінниці, Тернополі, Львові – вже давно діють нові тарифи, представник «Свободи» у виконкомі лікар-хірург центральної міської лікарні Андрій Бортнік сказав, що не вірить «крокодилячим сльозам» начальника міського управління транспорту Віталія Миронюка, котрий доповідав на засіданні міськвиконкому з цього питання. Тому поставив вимогу створити комісію, яка б розібралася з витратами тролейбусників. Відповідне протокольне доручення секретар Рівнеради Андрій Грещук дав, отже, комісію створять.

Тож невдовзі, крім тих 46 контролюючих організацій, які й без того постійно перевіряють комунальне підприємство «Рів­не­електроавтотранс», піде його перевіряти ще й таке «ново­утворення». Чи зможе воно ­ви­рішити головну проблему тролейбусників – забезпечити ­повну компенсацію ­державою витрат підприємства на перевезення пільговиків? Це питання абсурдно й ставити. Зате нерви ще раз людям потріпають. Бо є в нашому суспільстві такі по­літичні сили й лідери, які, про що б не йшлося, завжди виступають проти. Для них ­головне – прокукурікати. А там хоч і не світай.

Людмила МОШНЯГА,
Сергій СНІСАРЕНКО

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
7 + 11 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?