Рівненським комунальникам доводиться працювати в екстремальних умовах | Газета 7 Днів
Рівненським комунальникам доводиться працювати в екстремальних умовах
Коли о пів на сьому ранку при мінусовій температурі в Рівному почався дощ, на промерзлому за ніч асфальті краплі води відразу перетворювалися на лід. Комунальники мали прогноз погоди, то вже о третій ночі з міського ШЕУ виїхали на міські вулиці шість автомобілів, які на випередження негоди посипали перехрестя, спуски і мости піщано-сольовою сумішшю. О п’ятій в місті працювало вже одинадцять машин, щоб уранці на маршрути змогли виїхати тролейбуси й автобуси.
О шостій на боротьбу з ожеледицею виїхала вся спеціальна техніка тресту зеленого господарства, КАТП 1728, житлово-комунальних підприємств. Посипати тротуари вийшли двірники, які працюють у комунальних підприємствах міста. Спочатку – на зупинках громадського транспорту, потім – на ділянках, де найбільше пішоходів. Завдання було вкрай складне, умови – екстремальні.
Бо дощова вода встигала замерзати, не розчинивши сіль. Але коли почали рухатися машини, а тротуарами пішли люди, сіль стала діяти, і крижана кірка швидко руйнувалася. Звичайно, негода додала незручностей рівнянам, та завдяки чіткій, на випередження, роботі комунальних служб тролейбуси й автобуси змогли вийти на лінії. В сусідніх областях, Волинській і Житомирській, громадський транспорт на деяких маршрутах не ходив узагалі.
Так лаконічно розповів про дії наших комунальних підприємств в умовах екстремальної негоди начальник Рівненського міського управління житлово-комунального господарства Ярослав Сахнюк. Та й рівняни, які вийшли на вулицю вранці минулого четверга, мабуть, помітили, що на тротуарах і дорогах жовтів пісок. У центрі, де рухаються тролейбуси, ожеледі на дорозі не було вже о восьмій, а от на тротуарах деякі ділянки були слизькими й о дев’ятій, хоча кригу всюди посипали відсівом і сіллю.
– На складному перехресті вулиці Соборної з Старицького й Вербовою в Ювілейному таки виникли затори, – розповідає, не приховуючи проблем, начальник Рівненського міського ШЕУ Віктор Климук. – Патрульні поліцейські змушені були обмежити рух транспорту, аж поки на асфальті лід не став кришитись під колесами. Там довелося додатково технікою розсипати сіль, й лише це дозволило відкрити рух для всього транспорту. Відразу всі 442 вулиці Рівного посипати в ожеледицю не вийде. То водії повинні б уже звикнути: спочатку посипають перехрестя, спуски, небезпечні ділянки, потім вулиці, де є маршрути громадського транспорту, й лише тоді – маленькі вулиці й бічні проїзди. Вважаю, що екзамен ожеледицею комунальники здали на «добре». Бо в Рівному тепер практично вистачає техніки для обслуговування доріг. Ще б прикупити хоча б зо два невеличкі тракторці для посипання тротуарів, і місто зовсім упевнено могло б справлятися з негодами.
Протяжність доріг у Рівному понад триста кілометрів. В ожеледицю потрібно було посипати проїжджі частини в обох напрямках, тобто це понад 600 км. Плюс тротуари з двох боків – іще 600. Виходить разом 1200 кілометрів! А в соцмережах дехто скиглить, навіть і обурюється, що вранці було слизько їхати чи йти. Це – замість того щоб подякувати нашим комунальникам – всім водіям, механізаторам, а найбільше – двірникам, у більшості – жінкам-пенсіонеркам, які затемна, в мороз, коли ще не було дощу, щоб запобігти зовсім непроїзній і непрохідній слизоті, вже працювали. А місто ще ніжилося під ковдрами в теплих оселях. То, може, краще би подякувати цим людям і всім комунальникам, бо професійно, з толком, зустріли в Рівному негоду. Критикувати легко, спробуйте зробіть! До речі, в ШЕУ є вакансії: шукають водіїв на спецмашини, механізаторів і двірників.
7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.