Архів новин

Особливості адаптації дітей до школи | Газета 7 Днів

Особливості адаптації дітей до школи

05.07.2017 18:59
Переглядів:449

   Перший рік навчання – надзвичайно складний для дитини, оскільки їй потрібно адаптуватися до нових умов життя, виду діяльності, обов’язків, статусу, оточення.

 

   Успішна адаптація дитини до школи – це здоров’я на всіх рівнях: фізичному, психічному, соціальному й духовному. Тому в погоні за шкільною програмою треба пам’ятати про здоров’я вашої дитини. Адже в цей період відбувається суттєва перебудова всіх фізіологічних систем дитячого організму, найбільш чутливі з яких – центральна нервова система та опорно-руховий апарат.

   Нервова система дітей шостого року життя дуже вразлива. Відбувається збільшення маси мозку, який на кінець шостого року досягає 90% маси мозку дорослої людини. Утворюються нові нервові зв’язки, чим пояснюється швидка втомлюваність, процеси збудження переважають над гальмуванням. Тому потрібно подбати про раціональну зміну навантаження та спокою, напруження і розрядки школяра. Зростає роль другої сигнальної системи (мови), що є основою засвоєння знань і спілкування з дітьми та дорослими.

Ми настільки захопилися навчанням наших дітей, що забули про те, що суть освіти дитини – це створення умов для її щасливого життя. Адже саме щасливого життя 

ми від усієї душі бажаємо і своїм дітям, і собі.

                                    С. Харрісон

   У молодшому шкільному віці триває ріст і розвиток організму дитини, змінюються пропорції тіла, зокрема співвідношення голови та довжини тіла. Кістковий апарат молодших школярів дуже гнучкий, оскільки в ньому ще багато хрящової тканини. Порушення обмінних процесів у хрящовій тканині хребта призводять до органічних змін і захворювань, як-от сколіоз, плоскостопість. За даними досліджень, у перший рік навчання в школі на сколіоз хворіє 12,6% дітей, на плоскостопість – 6,3%.

   Активно розвивається у молодших школярів м’язова система. Збільшується вага всіх м’язів щодо ваги тіла, що сприяє зростанню фізичної сили, підвищенню здатності організму до відносно тривалої діяльності. Дрібні м’язи розвиваються повільніше. Діти цього віку добре ходять і бігають, але ще недосконало координують рухи дрібними м’язами. Першокласникові важко писати в межах рядка, спрямовувати роботу руки, не роблячи зайвих рухів. Через це маленькі школярики швидко втомлюються.

   Основні ознаки готовності дитини до школи – прояви успішної адаптації

1. Бажання вчитись у школі. Дитина хоче йти до школи.

2. Навчальна мотивація. Усвідомлює важливість і необхідність навчання.

3. Уміння спілкуватись і адекватно поводитись, реагувати на ситуацію, легко вступати в контакт, правильно оцінювати ситуацію.

4. Організованість поведінки – організована, слабо організована, неорганізована.

5. Мовлення правильне, виразне.

6. Руки розвинені добре, дитина впевнено володіє олівцем, ножицями.

7. Добре орієнтується у просторі – координація рухів, спритність.

8. Може правильно перенести в зошит простий, графічний образ, який сприймається зором на відстані.

9. Уявлення про світ досить розгорнуті і конкретні, може розповідати про країну, місто, в якому живе, про тварин і рослин, пори року тощо.

10. Мовлення змістовне, виразне, граматично правильне.

11. Дитина допитлива, активна, завдання виконує з інтересом, самостійно, не потребує додаткових зовнішніх стимулів.

12. Інтелектуальні уміння: аналіз, порівняння, узагальнення, правильно визначає зміст, бачить і усвідомлює розбіжності при порівнянні. Уміє виявляти закономірні зв’язки.

13. Утримує увагу, уміє намічати план дії, вибирає адекватні засоби, перевіряє результат, вміє долати труднощі, доводить справу до кінця.

14. Результати зусиль дитини відповідають поставленій меті.

15. Навчальні знання: знання літер, навички читання, елементарні математичні уявлення (рахування, операції з числами).

Цифра: Найбільше дітей, не готових до навчання, у віці від п’яти до п’яти з половиною років – близько 80%. У шість років таких дітей уже 51%, у шість із половиною років – 32%, а в семилітньому віці – лише 13%.

   Типові прояви дезадаптації

* Висока втомлюваність дитини, знижена активність, тривожність, дратівливість, надмірна неуважність, непосидючість чи загальмованість, ранимість, плаксивість тощо.

* Головні болі, запаморочення, поганий апетит, нудота, безпричинне підвищення температури, алергічні реакції; болі у животі, енурез, енкопрез, сколіоз, плоскостопість, порушення сну; страх темряви, інші хворобливі прояви.

*  Підвищена хворобливість (часто хворіє, більш як чотири рази на рік).

Отож, якщо не нехтувати анатомо-фізіологічними та психологічними особливостями дітей, то адаптуватися до школи їм буде легше.

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
15 + 5 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?