Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
 
Жовтень 2017
 

Повідомлення про помилку

  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls в menu_set_active_trail() (рядок 2405 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/menu.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
  • Notice: Trying to access array offset on value of type int в element_children() (рядок 6595 із /home/dnivrvua/domains/7d.rv.ua/includes/common.inc).
×

Звідки беруться вбивці | Газета 7 Днів

Звідки беруться вбивці

26.10.2017 09:55
Переглядів:1006

В Україні щоденно масово вбивають і калічать людей. Страшна, кривава середа 18 жовтня примусила країну здригнутися. У Харкові молода дівчина відправила на той світ шістьох людей, а ще шістьох скалічила, позбавивши надії на майбутнє. Серед тяжкопоранених – вагітна, яка через два місяці мала народити дитину.

Харківська вбивця – це не професійна терористка з ворожої країни, а водійка. Вона влетіла в натовп непристойно дорогим як для вбогої країни джипом «Лексус». Тепер вона сидить під вартою, і адвокати роблять спроби вигородити її.

Того самого дня у передмісті Рівного вчинили ще одне подвійне вбивство. У Колоденці на окружній дорозі п’яний житель Корнина влупив сімейну ВАЗівку – теж позашляховиком, «Тойотою». Він убив трирічну дівчинку і її молодого, 51-літнього дідуся, а ще двох людей скалічив.

Гадаєте, кривава середа чомусь навчила інших? Де там! Ось стрічка рівненських новин лише цього вівторка: «Легковик врізався у відбійник, водій у лікарні», «Агресивні водії налякали пасажирів», «На трасі Київ-Чоп перекинувся легковик», «У Рівному водій скоїв ДТП, утікаючи від поліції», «Нетверезий водій вкинув до машини поліцейських гроші», «Нетвереза водійка протаранила чотири автівки». І це ще не всі – лише найбільш кричущі новини з доріг, наче з поля бою.

Чого бракує водіям, аби їздити безпечно?

Як сталося, що на мирних територіях п’яні, зухвалі та неадекватні люди за кермом постійно наражають нас на смерть чи інвалідність? Чи є бодай маленьке сподівання на безпеку хоч у майбутньому, і що для цього робиться?

Ці запитання ми адресували речниці патрульної поліції Рівного Оксані Юрченко.

– Бракує неухильного дотримання правил дорожнього руху кожним, – відповіла вона на наші риторичні запитання такою ж риторичною відповіддю. – Так, в Україні бракує ідеальних доріг, розмітки тощо. Дуже багато факторів впливає на безпеку руху дорогами. Але найбільше зачіпає за живе низька культура за кермом у наших водіїв. Потрібно змінювати свідомість. Ви знаєте: навіть найбільш зухвалі наші співвітчизники-шофери, тільки виїдуть за межі України, відразу перетворюються на ягняток. Бо знають, що заплатять штраф від 30 до 300 євро навіть за дрібничку. А в нас система штрафів не така сувора, бо відповідна до статків українців. Багато залишається неврегульованих моментів. Наприклад, у поліції немає сертифікованих приладів, які фіксують перевищення швидкості. Водій про це прекрасно знає, от і жене, свідомо наражаючи себе й оточуючих на небезпеку. Чим більша швидкість – тим страшніші наслідки аварій: це правило без винятків. І пішоходи в нас нерідко перебігають вулиці там, де їм заманеться. Трапляється, що й уночі на неосвітлених ділянках. Тому стільки смертей.

Патрульні поліцейські не карають водіїв. Карає їх дорога. За українською статистикою кожної доби в середньому трапляється по 8 смертельних ДТП. Це – більше, ніж гине в АТО. По Рівному статистика, щоправда, значно краща. Але й в нас зі ста аварій на дорогах 5–8 скоюють у стані алкогольного сп’яніння. Трагедія в Колоденці – це «нетверезе» ДТП.

Вчать добре, але дехто вчиться погано

Автомобільна школа ТСОУ щороку випускає на дороги понад півтори тисячі водіїв. Вона – найбільша в Рівному, і тут вчать найкраще. У цієї школи аж сімдесятирічний досвід підготовки водіїв.

– Можливо, вам відомо, як зменшити в нас кількість аварій із тяжкими наслідками? – запитуємо заступника директора з навчальної роботи, одного з найстаріших фахівців у автошколі Сергія Левчука.

– Все просто, але й складно, аж до неможливості: треба закарбувати у свідомості людей, що бути водієм – найнебезпечніша професія або заняття в світі, – переконаний Сергій Васильович. – Бо як би не карали штрафами порушників і скільки б не розповідали їм про необхідність дотримуватися правил дорожнього руху, але якщо кожна людина сама цієї необхідності не усвідомить, навряд чи зміниться в безпеці на дорогах бодай щось. 

І це повинно стосуватися не тільки водіїв, а й усіх учасників дорожнього руху: і велосипедистів, і пішоходів. Дорога є дорога. Тут не довго втратити життя. Або позбавити життя. Тому треба твердо знати і виконувати правила і вміти вправлятися зі своїм авто. Та тепер у суспільстві нашому такий менталітет, що все частіше намагаються не вчитись, а права отримати. Знаходять для цього обхідні шляхи і почуваються «на коні». В автошколах бажано зробити ефективніші програми підготовки. Адже в останні роки додали годин, відведених для практичних занять, зате теоретичний курс обрізали. То вкласти в легковажні голови курсантів думку про відповідальність перед суспільством і людьми за свої дії на дорогах за 100 годин нелегко. А просто навчити водити можна й ведмедя в цирку. Питання в іншому: куди він завезе? Ми намагаємося показувати курсантам фото і відео аварій, аби ті зрозуміли, чим закінчуються помилки в керуванні автомобілем. Вчимо ми добре – дехто вчиться погано.

– Але ж, здається, харківська білявка, що густо залила людською кров’ю асфальт на тротуарі в центрі міста, уміла кермувати непогано? – апелюємо до Сергія Левчука.

– Те, що вона наробила, через безкарність, – вважає викладач. – Якби її щоразу і серйозно карали, коли вона ігнорувала правила, та позбавили водійського посвідчення на кілька років, можливо, цим би зупинили від скоєння біди.

Майстер виробничого навчання, а якщо по-простому – інструктор з керування, Валерій Якушевський працює в автошколі понад двадцять років. Він найближче до майбутніх водіїв, адже його заняття – індивідуальні.

– Навчити їздити безпечно можна кожного, якщо в людини є бажання, – запевняє Валерій Миколайович. – А ті, хто йде на курси, щоб розважитися, покататися, сприймає те навчання поверхово. Це завжди модно: мати свій автомобіль, самому їздити. Для декого це необхідність, форма незалежності. 

У більшості дівчата, яких доводилося вчити, набагато краще, аніж хлопці, водять і вміють орієнтуватися на дорозі. Питання в культурі керування. А це – частина внутрішньої культури, виховання. 

Професіонали виїхали за кордон

Схотілось мені розшукати приклад водія зразкового, відповідального «за визначенням». Логічно – поміж професіоналів, яким довірили найбільш відповідальну справу – перевозити пасажирів містом. На цю роботу можуть претендувати тільки водії, які напрацювали стаж на вантажівках без жодної аварії не менш як три роки, пройшли окрему підготовку, стажування, отримали кваліфікаційні допуски. Мова про водіїв міських маршруток.

– Усі більш-менш хороші водії від нас виїхали працювати за кордон: хто до Прибалтики на фури, хто до Польщі, – відразу розчарував підприємець-перевізник Костянтин Голюх. Він обслуговує кілька міських маршрутів, наймає водіїв на півтора десятка «Еталонів» і «Богданів». – Це вкрай серйозна ситуація: ви уявіть, що працювати на маршрутах нікому. Покидали машини і поїхали. Багато хто, коли звільнявся, навіть відмовився відробити чотирнадцять днів, передбачених законодавством. У середньому на підприємстві залишилося по одному водію на автобус, а треба хоча б двох. Автобуси нормальні, зручні, не старі, і добре налагоджений ремонт та обслуговування. Та в Польщі хлопці заробляють за місяць десь до тисячі доларів. Щоправда, й ми не ображаємо маленькими зарплатами, та кожен хоче мати більше.

На заробітки подалися молоді, 30–35-літні хлопці, міцні, толкові і надійні, здатні добре працювати. Лишилось троє старших водіїв, з великим досвідом, уже пенсіонерів.

– А молоді?

– Це не водії, а наїзники. Такого, щоб хоч трохи глядів за автобусом, знайти практично неможливо. І перед виїздом технічний стан не перевірить, хоч водії зобов’язані робити це щоразу. Найперше запитання, як влаштовуються на роботу: «Чи маю брати участь у ремонті?» 

І що йому відповіси? Для того, аби правильно експлуатувати автобус, водій повинен бути разом із ремонтною бригадою. Але скажи таке – піде до когось іншого, а твій автобус стане під парканом. От і беремо всіх підряд, бо треба перевозити людей.

Згадайте, як тепер маршрутники поводяться коло зупинок і на лініях. Рве з місця, небезпечно обганяє і гальмує. Летить по всіх вибоїнах, щоб випередити інших, бо намагається зібрати гроші з усіх пасажирів у місті. Гасає безтолково з ряду в ряд. Помітно: половина з цих «наїзників» не має досвіду роботи на такій машині в обмеженому просторі міської вулиці. А «вичухаються», то гайда за кордон.

Доки можна відкупитися, доти триватимуть вбивства

– Якщо водій – порушник, то майже завжди «хронічний». Ті, хто сідає напідпитку за кермо, здебільшого притягалися за це не раз. Так само той, хто за кермом дисциплінований: буває, що за все життя не скоїть грубого порушення, – такими спостереженнями поліцейських поділилася з нашим кореспондентом Оксана Юрченко.

Нормальних, адекватних на дорозі – переважна більшість. Тих водіїв, хто поважає правила руху та його учасників. Зухвалих, небезпечних – одиниці. 

У цьому висловили впевненість усі наші співрозмовники, які допомагали дослідити тему. Тому ми впевнені: щоб небезпечні і неврівноважені порушники, потенційні вбивці не визначали «погоду» на наших дорогах, всі засоби годяться. Якщо поліція вважає ефективним збільшувати штрафи – їх вже потрібно збільшувати. Потрібно жорстко і безкомпромісно позбавляти прав грубих порушників: це може швидко й ефективно позбавити нас небезпечного сусідства на дорогах. Так само як і вилучати транспорт, коли це передбачено законом. Адже не треба переконувати: автомобіль у руках нерозважливої людини – те саме, що граната або автомат.

За 9 місяців 2017 року на Рівненщині трапилось 1 тисяча 715 ДТП, з яких 505 – з постраждалими. 79 осіб загинули та понад 640 отримали травми.

Та головне питання в іншому: зухвалість, агресивний виклик всім і всьому народжується в суспільстві від нахабної безкарності. Майже у кожного, з ким автор спілкувався про страшні аварії (насправді криваві злочини), зривалося з уст: «Відкупиться!», «Замнуть, все порішають!»

А справді, хтось пригадає, щоб в українському суді когось із високопосадовців, товстосумів або їхніх дітей-мажорів хоч скільки-небудь адекватно покарали за скоєні убивства чи каліцтва на дорогах? Отож бо! Риба погнила, як водиться, від голови, а не з хвоста. Та й не ганяють так зухвало на шляхах «маленькі українці». Більшість із них торкається педалі газу обережно, аби хоч трохи зекономити аж надто дорогі для них бензин, солярку або газ. Виходить, що проблема безпеки на дорогах – частина задавненої проблеми соціальної і майнової несправедливості в країні. А ще – проблеми з нашим правосуддям. Та це – наступна тема. Сьогоднішня – про автомобілістів.

Сергій СНІСАРЕНКО, водій з 35-річним стажем

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
1 + 1 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?