Плата за світло: з новими квитанціями за старими тарифами | Газета 7 Днів

Плата за світло: з новими квитанціями за старими тарифами

17.01.2019 13:31
Переглядів:435

Як з 1 січня 2019 року розраховуватися за електроенергію та що варто знати про реформу ринку електроенергії побутовим споживачам.

   Із 1 січня в Україні, як відомо, розпочалася реалізація першого етапу державної реформи ринку електричної енергії. Зміни відбулися на підставі Закону України «Про ринок електричної енергії», згідно з яким функції з розподілу електричної енергії відокремлюються від функцій з виробництва, передачі та постачання електроенергії. Тобто з початку цього року енергопослуги споживачам надаватимуть дві різні компанії – оператор системи розподілу (це ПрАТ «Рівнеобленерго») та електропостачальник. У кожному регіоні держава вибирає одного постачальника електроенергії побутовим та малим непобутовим споживачам, який називається постачальником універсальної послуги. На Рівненщині це ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія».

   На адресу Рівнеобленерго надходить від споживачів надзвичайно багато запитань, пов’язаних з розподілом компанії. Особливо людей цікавить, як і кому платити, чи змінювати реквізити при сплаті через інтернет-банкінг, що буде з переплатою. Адже у січні ще потрібно оплачувати послуги Рівнеобленерго, а в лютому – вже ТОВ «Рівненська обласна енергопостачальна компанія». Нижче пропонуємо читачам «7 днів» відповіді на найпоширеніші запитання рівнян.

   Як населення розраховуватиметься за електроенергію цього року у зв’язку з відокремленням постачальника?

   Оператор системи розподілу (ОСР) – ПрАТ «Рівнеобленерго» і компанія-постачальник – ТОВ «РОЕК» – дві незалежні компанії з різними ліцензіями, кол-центрами та рахунками. У січні 2019 року споживачі електроенергії Рівненської області отримають рахунки ще від Рівнеобленерго, оскільки оплачуватимуть послуги, отримані в грудні. У лютому вперше надійдуть рахунки від ТОВ «РОЕК». Саме тому для уникнення непорозумінь у розрахунках важливо вчасно і в повному обсязі оплатити рахунки за спожиту електроенергію.   Отриманий у січні – для Рівнеобленерго, у лютому розрахунок проводитиметься вже з Рівненською обласною енергопостачальною компанією.

   Що необхідно, аби і в подальшому безперебійно споживати електричну енергію?

   Щоб далі користуватись електроенергією, побутовим споживачам необхідно приєднатися до публічних договорів: із ОСР – «Про надання послуг з розподілу електричної енергії» та з постачальником – «Про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг». Відповідні заяви-приєднання були розіслані всім побутовим споживачам з рахунками за електроенергію за липень. Також вони розміщені на сайтах Рівнеобленерго і РОЕК.

   Водночас, згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії для населення діє спрощена процедура приєднання до вказаних договорів. Щоб приєднатися до них, споживачам не потрібно спеціально відвідувати ПрАТ «Рівнеобленерго», ТОВ «РОЕК» чи райони електричних мереж. Усе, що необхідно зробити, – це продовжити користуватися енергопослугами та своєчасно оплачувати рахунки. Таким чином споживач автоматично приєднається до публічних договорів з оператором системи розподілу та з постачальником універсальної послуги. 

   Як зміняться квитанції за користування електричною енергією?

Як зазначалося, у січні необхідно оплатити рахунок ще від Рівнеобленерго. Перший рахунок від постачальника РОЕК побутові споживачі отримають вже у лютому (розробка його зовнішнього вигляду ще триває). У клієнтів і надалі залишається всього одна квитанція за електроенергію, у якій з’являться два окремі рядки: вартість послуг із розподілу та постачання. Тому варто бути уважними при розрахунку через інтернет-банкінг – у лютому необхідно буде вказати нові реквізити отримувача – ТОВ «РОЕК» та особовий рахунок. Вони будуть вказані в лютневих квитанціях. До того розрахунки варто провести з Рівнеобленерго за звичною схемою.

Що буде у разі наявності переплати на особовому рахунку в Рівнеобленерго?

Ці кошти будуть перераховані на особові рахунки споживачів у ТОВ «РОЕК».

Чи змінюються тарифи за споживання електричної енергії? 

Тарифи для населення, як і раніше, встановлює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, і з 1 січня 2019 року для населення вони залишаються незмінними.

Куди надалі передавати показники лічильників?

Показники лічильника, як і раніше, потрібно передавати оператору системи розподілу, тобто ПрАТ «Рівнеобленерго» через особистий кабінет, паблік-акаунт у Вайбері або ж звернувшись до кол-центру Рівнеобленерго за телефонами: (0362) 694298, (0362) 694279, (067) 6204411, (050) 4904411, (093) 3204411.

 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
13 + 3 =
More information?

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?