Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
24
25
26
27
28
29
30
 
Червень 2019
 

Милосердя за мінімальну плату: терцетру в Рівному - 25 | Газета 7 Днів

Милосердя за мінімальну плату: терцетру в Рівному - 25

05.06.2019 17:49
Переглядів:848

Для більшості з нас розмір зарплати визначає престижність професії. Втім цей показник не для всіх пріоритетний.

Мої співрозмовниці, коли приймали рішення про роботу в Територіальному центрі соціального обслуговування населення (надання соціальних послуг), на мінімальний розмір зарплати зважали в останню чергу. Гору взяли, скоріш за все, такі банальні, не модні, але водночас надзвичайно важливі людські чесноти, як милосердя, співчуття, підтримка та допомога.

Надомне обслуговування вигідніше

Ще в середині 80-х років експериментально довели, що утримання самотніх пенсіонерів у будинках-інтернатах обходиться державі в десять разів дорожче, аніж організація надомного обслуговування. Та офіційна дата створення Терцентру в Рівному – 1 червня 1994-го. Цього року відзначатимуть 25-річний ювілей. 

У перші роки працювало лише два відділення соціальної допомоги вдома, які охопили своєю увагою близько тисячі одиноких непрацездатних громадян. Нині діє їх три, а ще в останні роки запрацювало відділення денного перебування та відділення організації надання адресної натуральної і грошової допомоги. Загалом соціальні послуги тут отримують понад 3300 громадян.

Робота не для всіх

– Раніше це був відділ Пенсійного фонду. І нас було 8 соцпрацівників,– згадує соцробітник відділення соцдопомоги вдома № 2 Майя Никончук.

Трудову діяльність жінка починала бухгалтером в управлінні освіти, а коли народились діти, вимушена була поміняти роботу. У соціальну сферу прийшла тимчасово. Спочатку було важко, потім втягнулась, нині сама не вірить, що за плечима не мало не багато, а 30 років стажу. 

– Так у житті склалось, що тато був лежачим, потрібна була робота, а в 90-ті все було складно. Спілкувалася з дівчатами, дізналась, що тут набирають людей. Прийшла на тимчасово, а затягло на постійно. Вже 27 років працюю в центрі. Для себе зрозуміла, що люблю робити добро людям: вилітаєш від них, як на крилах, бо ти задоволений і тобою задоволені. Хоча, звісно, не завжди все так гладко виходить,– розповідає соцробітник відділення соцдопомоги вдома № 1 Світлана Шестова.

– Після закінчення кулінарного технікуму якось я побачила оголошення, що сюди потрібні працівники. Спробувала – і залишилася. Тут з людьми цікаво: комусь допомагаю оформляти квартиру, для когось консультуюсь з нотаріусом чи субсидію оформлюю – то і для себе дізнаюсь важливу інформацію. Мені навіть знайомі дзвонять, щоб порадила, як діяти,– зізнається соцробітник відділення соцдопомоги вдома № 3 Наталя Пасічник.

Не всі цю роботу витримують. Молоді жінки, дівчата не дуже хочуть сюди йти – робота непрестижна, малооплачувана, емоційна, важка фізично і морально. На зв’язку з підопічними маєш бути навіть у законний вихідний: раптом вкрай потрібна твоя допомога.

Нині у закладі 141 працівник. Усі дуже різні, але є й бухгалтери з вищою освітою, вчителі та економісти, які залишили свою роботу і знайшли своє покликання тут. Якогось загального показника немає, важлива людяність, безмежна терпимість і відповідальність.

Плинність кадрів є, особливо в сезон збору ягід. Торік 8 соціальних працівників розрахувалися і поїхали на заробітки. 

На кожного соціального працівника нині припадає по 10–12 підопічних, а це пенсіонери, учасники бойових дій, інваліди війни, дитинства, інваліди, які мають групу із загальних захворювань. Щоб охопити увагою всіх, кожен візит з обслуговування триває півтори години двічі на тиждень. Графік відвідувань складають разом з підопічними. Тож кожен з них сам вибирає зручний день та час візиту соціального працівника.

 – За цей час ми встигаємо сходити на ринок або в магазин, зробити косметичне прибирання, винести сміття,– розповідає зав­відділення соцдопомоги № 3 Світлана Зайва.

 – За 26 років я звикла до цієї роботи, і ці люди для мене вже як рідні,– зізнається соцробітник відділення соцдопомоги вдома № 3 Галина Бакунець.– А як вони «приростають» до нас! Як ідеш у відпустку, дуже сумують. Тому нерідко, аби хоч якось розрадити людину, спілкуєшся з нею телефоном і на вихідних. Навіть новини, які чують по телевізору, їм треба з кимось обговорити, тому дзвонять.

Галина Бакунець хоч і сама вже в літах, та у неї на обслуговуванні 80–95-річні інваліди: лежачий після інсульту, сидячі у візках чи такі, що пересуваються лише з милицями. Для неї всі підопічні, наче малі діти – безпорадні і безпомічні, за кожним треба приглянути, кожному наказати: щоб не впускав до хати чужих, не розказував про себе важливої інформації, яка б заманила аферистів.

Найбільша потреба – спілкування

– Наші підопічні дуже делікатні. Вони мають багатий життєвий досвід і свої претензії до життя. Хочуть, щоб і в робітника, який їх обслуговує, все так горіло в руках, як у них у молодості. Тож нам важливо мати терплячість,– ділиться досвідом фахівець із соціальної допомоги відділення соцдопомоги вдома № 1 Оксана Скида.

Як правило, вади характеру з роками прогресують, тому не у всіх ситуаціях праві підопічні. Тож у Терцентрі намагаються знайти таку людину, щоб спілкування було комфортним для обох.

– Робота з людьми важка, а з людьми похилого віку – вдвічі складніша. Старенькі потребують нашої допомоги постійно. Але найбільша потреба в простому людському спілкуванні,– розповідає заввідділення соцдопомоги вдома № 1 Ірина Плахта.– Тож просимо працівників, аби не забували про це і, виконуючи якусь роботу, підтримували розмову з підопічним.

Кажуть, що колись у Терцентрі були соціальними працівниками й чоловіки. Іноді трапляється, що й дров треба нарубати, щось полагодити чи важке пересунути, принести. Бо у Рівному і досі є люди, які воду з колодязя ще носять. Та нині це все лягає на жіночі плечі.

Старість – не завада

Для всіх підопічних, що ходять чи здатні дістатись до Терцентру на візку, фахівці відділення денного перебування пропонують заняття з лікувальної фізкультури. Там вони можуть спробувати себе на велотренажері, біговій доріжці, орбітреку. 

Реабілітолог зробить масаж чи навчить робити його самостійно. У разі потреби проведуть фітолікування, гало-, арома- та фізіотерапію. А ще можна позайматись у клубах за інтересами з багатообіцяючими назвами: «Активне довголіття», «Здоров’я». Охочі мають можливість відвідувати лекції на заняттях Університету ІІІ віку. Якщо є необхідність розібратись у правових питаннях, на лікнеп запросять юриста.

– Все розписане і діє за розкладом, ніби в школі. Чи не тому за рік обслуговуємо до 600 осіб. Буває й «енки» ставити доводиться, а якщо декілька днів підряд людини немає – контрольний дзвінок додому,– розповідає завідувачка відділення денного перебування Наталія Зимовчак.

Нерідко дзвонять у Терцентр: «Що мені робити, у мене депресія?» Відповідають: «Приходьте до нас! Знайдете друзів!» За якийсь час людина приходить, спілкується з персоналом, з іншими підопічними, п’є чай – і той гнітючий стан зникає, навіть забувається, що її привів сюди смуток чи тривога.

У Терцентрі переконані, що людина здатна відновлюватись у будь-якому віці. Все залежить від її психоемоційного стану. А щоб запрацював цей механізм, до кожного шукають свій підхід. 

– Є люди зовсім одинокі. Їм бракує спілкування дома, а всі їхні подруги чи знайомі вже у такому віці, що не можуть активно спілкуватись. Тож люди приходять до нас, розповідають про своє життя,– ділиться медсестра з лікувальної фізкультури Ірина Корній.– Лікувальна фізкультура для них – це рух. Бо в такому віці, як правило, вони у русі обмежені: кухня, двір чи магазин поруч – от і все. Ми ж підбираємо такі вправи й заняття, щоб вони не відчували тягар, а їхні суглоби, опорно-руховий апарат приходили в норму.

У відділенні діє 5 груп з лікувальної фізкультури. Кожну формують залежно від індивідуальних показників і самопочуття. 

У відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги є перукар, швачка і взуттьовик,– розповідає провідний фахівець соцроботи Ольга Висоцька.– Одиноких підопічних обслуговуємо безоплатно. Для тих, чий дохід більший за півтора прожиткові мінімуми, ціни помірні. 

Також двічі на тиждень перукар підстригає підопічних удома за заявками соціальних робітників. До Великодня, 9 Травня та Дня інвалідів проводять акції, під час яких надають послуги зі знижками, але виключно за наявності пенсійного посвідчення.

Вдячні благодійникам

Чотири останні роки Терцентр очолює Лариса Степанюк. Вона відкрита до спілкування і конструктивної критики, яка зробить обслуговування кращим, а роботу соціальних працівників ефективнішою.

– У закладі функціонує індивідуальне опалення, що дуже важливо для нас. Опалювальний сезон завершився, і в кімнатах трохи прохолодно. То, коли наші підопічні приходять на масажі чи інші процедури, маємо можливість підігріти приміщення, тим самим створити комфортні умови. Це, по-перше, економніше, а по-друге, є можливість регулювати температуру,– розповідає директор Територіального центру соціального обслуговування населення (надання соціальних послуг) Лариса Степанюк.

Керівниця запевняє, що і держава, і місцева влада до потреб закладу уважні. Завдяки коштам, залученим з міського бюджету, вдалось змінити загальний вигляд приміщень усередині та зовні. Триває капітальний ремонт фасаду приміщення, на який виділені додаткові кошти з міського бюджету.

Добрим словом тут згадують кожного благодійника, який долучився до організації та проведення заходів у Терцентрі. Слова подяки линуть на адресу керівників ТОВ ВТП «Агропереробка», ТМ «Рум’янець», ТзОВ «Люкс-К», ПАТ «Поліссяхліб», Рівненської кондитерської фабрики, ПАТ «Рівнегаз», ТзОВ «Західбудцентр». Без їхньої допомоги жодне свято не було б таким яскравим, адже пасочки на Великдень чи продуктові пакети до Дня пам’яті і примирення, які дали в руки кожному підопічному,– це саме їхня заслуга.

Оксана ПИЦЬКА 

P.S. Старенькі немічні для багатьох соціальних працівників – як найрідніші люди. Особливо для тих, чиї батьки вже відійшли у вічність. Тож допомогти, поділитися своїм теплом, проявити справжні людські чесноти – це можливість бути вдячними за життя, зробити і сказати те, що не встиг своїм рідним, навіть незважаючи на те, що за це заплатять мінімалку.

Ключові слова:

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
7 + 0 =
More information?

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?