Архів новин

Пон
Втр
Срд
Чтв
Птн
Суб
Нед
1
2
24
25
26
27
28
29
30
 
Червень 2019
 

«Теремок» Шабаліна уже не дерев’яний, але все одно газетний | Газета 7 Днів

«Теремок» Шабаліна уже не дерев’яний, але все одно газетний

05.06.2019 15:36
Переглядів:722

Соціальна газета: за що взяв, за те й віддав. Такий проект для малозабезпечених мешканців Рівного планує запустити підприємець Сергій Шабалін після реконструкції кіоску в центрі міста.

Газетні кіоски у звичному для людей старшого покоління вигляді поволі відходять у минуле. Поступово, непомітно і, здається, безповоротно, як, зрештою, багато чого з того, що донедавна служило непохитною нормою і мало бодай якусь матеріальну чи духовну цінність. Зникають вони й у Рівному, де нині нараховується 35 точок з реалізації друкованої періодики. Одинадцять з них, які належали Рівнепресі, наразі не працюють.

Тенденція до зникнення кіосків преси зародилася не сьогодні і не тільки у Рівному, а й по всій Україні. Занепад газетної індустрії важко списати, як це дехто намагається зробити, на те, що, мовляв, читач сьогодні не той, або на низьку купівельну спроможність наших співвітчизників. Бо, по-перше, далеко не всі українці, в тому числі й мешканці Рівного, черпають інформацію з комп’ютерів чи гаджетів. А по-друге, ціна газети в середньому не більша, ніж разовий проїзд у тролейбусі. Натомість непоодинокі звернення до редакції з проханням продати останній номер газети, бо начебто неможна ніде купити, свідчать про відчутний дефіцит у Рівному торгових точок, де реалізують друковану періодику.

У Рівному за затвердженими Кабміном нормами (один об’єкт на 20 тисяч населення) мало б бути як мінімум 49 кіосків з продажу друкованих ЗМІ. Фактично є 35 торгових точок з реалізації газет і журналів, у тому числі й лотки в супермаркетах, де представлені далеко не всі місцеві періодичні видання.

Така ситуація, як нам вдалося з’ясувати, склалася через нерентабельність газетних кіосків. Адже на 0,5–2 гривнях заробітку від проданого примірника паперового видання при нинішніх податках, обов’язкових платежах і мінімальній зарплаті, як твердять підприємці, що займаються продажем газет, навіть на нулі неможливо вийти. Тож багато з них, як-от київська фірма-власник кіосків Рівнепреси, просто відмовляються від збиткового бізнесу.

Щоправда, у січні цього року відомий рівненський підприємець Сергій Шабалін викупив у киян одинадцять газетних кіосків Рівнепреси. Один з них – біля Свято-Воскресенського собору, де нині ведеться реконструкція, став об’єктом активного обговорення в соціальних мережах. Приводом для цього послужила не інтрига (що тут буде після реконструкції?), а зміни зовнішнього вигляду газетного кіоску, за яким у народі закріпилася казкова назва «Теремок».

Критики для мене – це або особистості, які мають свою точку зору (і це заслуговує поваги), або просто нещасті люди. Бо щасливі в будь-чому завжди знайдуть позитив і самі намагаються діяти, аби зробити світ і життя кращим.

Сергій ШАБАЛІН

Журналіст «7 днів» поцікавився в Сергія Шабаліна:

– Як ви ставитеся до докорів на свою адресу?

– Щодо зміни вигляду кіоску, до якого за десятиліття всі звикли, у рівнян різні погляди,– каже підприємець.– Інтернет повниться відгуками, в яких одні хвалять, інші критикують. Це природне явище. Історія не раз доводила, що будь-які зміни завжди супроводжуються невдоволенням певної частини суспільства, бо всім неможливо догодити. До того ж, я не сприймаю критиків, які стверджують, що Шабалін створює або будує щось не так, бо сам собі шаблон. Найбільш красномовним фактом того, що я все роблю правильно, особисто для мене служать тисячі світлин на тлі моїх будівель та об’єктів, які роблять іноземні туристи, гості міста, наша рівненська молодь, в тому числі молодята у день весілля. Це – найпереконливіший доказ того, що я маю йти далі і робити те, що вмію, незважаючи на критику.

– Якщо не секрет: зміниться тільки зовнішній вигляд кіоску чи і його профіль?

– Кіоск, як був, так і залишиться газетним. Але не у класичному своєму вигляді. Оскільки на продажі газет і журналів нині навіть на хліб не заробиш, то за задумом, крім реалізації друкованої періодики, тут будуть варити каву і чай. Але питання навіть не в цьому. Родзинка в тому, що в кіоску будуть продавати тільки рівненські газети. Причому за відпускною ціною, тобто за що взяли, за те й віддали. Це дасть можливість малозабезпеченим мешканцям Рівного заощаджувати на купівлі їхніх улюблених друкованих видань. 

Це не єдина пов’язана з кіоском ідея, яку виношує Сергій Шабалін. Але поки що не хоче виносити всі свої плани на загал. Однак певен, що реалізовані ним задуми неодмінно сподобаються рівнянам. Якщо не всім, то більшості.

Пряма мова

На друкованій періодиці нині не заробиш

Олена СОБЧУК, головний спеціаліст міського управління торгівлі, громадського харчування і побутового обслуговування: 

– У Рівному в порівнянні з іншими містами ще непогана ситуація з торговими точками, які займаються реалізацією друкованої періодики. Так, їхня кількість останнім часом дещо скоротилася і нині становить 35 одиниць. Сюди входять як газетні кіоски, так і лотки, що містяться практично в кожному великому супермаркеті. Згортання ринку друкованих видань, як пояснюють самі підприємці, зумовлене двома основними причинами. Перша – дуже багато людей нині читають новини в інтернеті, а друга – зниження платоспроможності наших людей, тобто не кожен може дозволити собі купити газету чи журнал. Відтак, на продажі друкованих видань багато не заробиш. Бува, що не вистачає навіть на те, щоб виплатити кіоскерам бодай мінімальну зарплату, сплатити податки, орендну плату тощо. Аби втриматися на плаву, підприємці поруч з періодичними виданнями торгують супутніми товарами, наприклад жувальними гумками, ручками, блокнотиками і т.д. Намагаються пристосуватися до реалій і вижити. 

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
4 + 1 =
More information?

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?