Архів новин

Бути ближчими до людей – головна мета ЦПМСД «Ювілейний» | Газета 7 Днів

Бути ближчими до людей – головна мета ЦПМСД «Ювілейний»

19.06.2019 19:24
Переглядів:834

Напередодні свята медичних працівників ми завітали в один з найбільших центрів первинної медико-санітарної допомоги міста – «Ювілейний».

Про розвиток мед­закладу та те, як працюється медичним працівникам нині, в умовах реформування, розпитуємо у його керівника, головної лікарки Вікторії ПОКОЄВЧУК.

– Ви очолили ЦПМСД «Ювілейний» трохи менш як рік тому. Чи багато із запланованого вам уже вдалося втілити в життя?

– В нашому центрі отримує медичну допомогу третина мешканців м. Рівне. Захищаючи свою конкурсну пропозицію на посаду головного лікаря цього ЦПМСД, я багато наголошувала на тих моментах, які потрібно змінити в закладі. Зокрема, мова йшла про енергоефективні технології, безперервне навчання персоналу, впровадження інформаційних технологій, клієнтсервісного напрямку, створення умов зручного перебування в закладі тощо. Кожен день у мене починався з планування: на одній сторінці я писала про те, що зроблено, а на двох – те, що потрібно зробити. Сьогодні виконана робота займає дві сторінки, запланована – чотири. 

– Нещодавно очолюваний вами центр, один з п’ятнадцяти в Україні, став переможцем грантової програми USAID, спрямованої на підтримку медичної реформи. Що це дає мед­закладу? 

– З проектом «Передовий досвід та набуті знання – запорука здоров’я рівнян» нам вдалося виграти конкурс USAID UKaid «Підтримка реформи охорони здоров’я», і ми докладаємо багато зусиль для його втілення в життя. Поставили собі амбітну мету зробити з нашого медзакладу центр передового досвіду. Серед основних напрямів проекту – безперервний розвиток колективу, співпраця з місцевою владою, повна комп’ютеризація медичного закладу, стратегічне планування його розвитку та впровадження системи управління якістю.

Коли ми виграли цей проект, то зрозуміли, що на тлі поліпшення якості надання медичної допомоги важливо зосередитись на клієнтоорієнтованості закладу. Що це означає на ділі? Щоб людині було зручно чекати на прийом лікаря, щоб були кулери з водою, ввічливий персонал, лікар, який з увагою та зацікавленістю слухає людину. А проявом того, чи в правильному напрямку ми рухаємося, є той самий клієнт, який або залишиться в нашому закладі, або підпише декларацію з іншим лікарем в іншому центрі.

До слова, днями ми звітували за впровадження другого етапу проекту. Контроль дуже суворий і ми не отримаємо кошти на кожен наступний етап, якщо не виконані заходи, заплановані в попередньому. Ось що нам вдалося виконати: розробили критерії оцінювання якості роботи, внесли корективи в колективну угоду про депреміювання, що, повірте, було дуже непросто зробити. Чимало уваги приділяємо технічному оснащенню закладу. Всім 54 лікарям первинки, які зареєстровані в базі Національної служби здоров’я України, дали можливість завжди бути на зв’язку – придбали їм мобільні телефони. Реєстратура в закладі комп’ютеризована на сто відсотків, у нас діє локальна мережа, для всіх лікарів первинки придбані комп’ютери та принтери. Заклад вже переходить на електронні картки пацієнтів, наші лікарі виписують, а пацієнти користуються електронними рецептами. З кожним днем збільшується число пацієнтів, які на прийом до лікаря записуються через інтернет.

Була проблема з налагодженням комунікацій між пацієнтом та медичним колективом. Сьогодні на інформаційних дошках розміщена найбільш затребувана інформація. Це стосується не тільки основного приміщення, що на вулиці Макарова, 3, всі ці новації запроваджені й у віддалених амбулаторіях загальної практики – сімейної медицини – у Тинному, на вулицях Пересопницькій, 168 та Олеся,13.

Наступний напрям – перехід до відкритих реєстратур. Днями вже розпочалися ремонтні роботи в реєстратурі, що обслуговує пацієнтів амбулаторій № 3 і № 4 на вулиці Макарова, 3. Ми переконані, що реєстратура не повинна бути маленьким віконцем, у якому ледь видно обличчя клієнта, що звертається до нас за допомогою. Враження від спілкування і від тієї інформації, яку людина тут отримує, має бути на достойному рівні. Паралельно готуємося оновити спецодяг для персоналу реєстратур – на зручний для працівників, з нашивками з логотипом медзакладу.

Далі у наших планах – облаштування зручних куточків очікування для дітей столиками, пуфіками та моніторами. Плануємо провести ремонти, освіжити кольорову гаму в усьому медзакладі, адже нинішні похмурі стіни навіюють сум замість того, щоб дарувати радість та надію.

– Те, що заклад змінюється і всюди робота кипить, видно неозброєним оком. Скажіть, а як в умовах реформ і постійного розвитку працюється самим медикам? Чи готові вони до змін?

– Лікарі та медперсонал центру – це наша гордість. Найкраще про їхній професіоналізм та якість роботи свідчить кількість підписаних з ними декларацій. Мої колеги готові до того, що їм потрібно постійно вдосконалювати рівень своєї підготовки. Так, за останній час щонайменше 170 працівників пройшли навчання роботі в інформаційній системі Helsi. Нам стають у пригоді соціальні мережі та сайт медзакладу yuvileiny.rv.ua, це дозволяє тримати руку на пульсі подій.

Крім того, наші лікарі постійно беруть участь у різноманітних навчаннях, семінарах та конференціях. Ми часто запрошуємо до себе відомих в галузі спікерів. 

Уже невдовзі, 16 червня, влаштовуємо медичний лекторій у парку Хіміків, який відбудеться в рамках міського фестивалю «Рівненські пироги». Всім охочим мої колеги розповідатимуть про те, як вберегтися від кліщів, які ліки брати з собою в подорож, а також про вакцинацію та інші актуальні медичні теми. 30 червня, до Дня молоді, в рамках проекту будемо проводити в тому ж парку Хіміків діагностичні обстеження на цукор крові, ВІЛ/СНІД, гепатит. Користуючись нагодою, запрошую всіх рівнян до нас на корисні лекторії: приходьте – буде цікаво та пізнавально.

Завдань та планів у колективу КНП ЦПМСД «Ювілейний» РМР багато. Сили і можливості, здається, неосяжні. Тож напередодні професійного свята щиро бажаємо їм здоров’я, натхнення та злагоди в родинах! Хай все у вас, шановні медики, буде добре!

Пряма мова

Людмила Грицак, лікар сімейної практики загальної медицини, завідувачка амбулаторії № 2, акцентує увагу на тому, що насамперед змінилося програмування роботи медичної служби:

– Нині основне завдання лікаря – зберегти здоров’я та продовжити тривалість життя людини. Взяти для прикладу кардіологічні захворювання, які найчастіше турбують наших краян. Щоразу на прийомі лікар або медсестра розповідають пацієнтові, що ще жоден медик не вилікував хворого від ішемічної хвороби чи гіпертонії. Але завдяки тому, що лікар навчить, як себе поводити, як правильно приймати ліки, харчуватися, рухатися, ми зможемо не допустити ускладнень. Це спільне завдання лікаря і пацієнта – щоб людина прожила довге життя без інвалідизуючих патологій. 

Амбулаторія «Тинне» розташована в однойменному мікрорайоні, що на південній околиці Рівного. Її завідувач Олег Колос показує відремонтовані приміщення медзакладу, дитячий куточок, маніпуляційний кабінет і розповідає: 

– У нас працюють два сімейні лікарі та педіатр. Ми живемо в час перемін, тому мусимо вчитися працювати по-новому. Різні нюанси виникають чи не щодня, але вчимося їх вирішувати. От, наприклад, якщо раніше декларації з кількома членами сім’ї можна було підписати, використовуючи один номер мобільного телефону, то тепер система такого не пропускає. Тому шукаємо вихід, просимо людей придбати не телефон, а хоча б сімкарту. У більшості пацієнти задоволені нашою роботою. Та й колективу амбулаторії, вважаю, нема на що скаржитися. У нас зроблений ремонт, облаштована нова відкрита реєстратура, куточок для діток. 

В амбулаторії № 5, що в приміщенні колишньої залізничної лікарні на вулиці Олеся, 13, працюють три сімейні лікарі та два педіатри. Усі вони підписали достатню кількість декларацій. Є й такі, що вже перевищили норму, але люди все одно хочуть укласти договори на обслуговування саме з ними. Серед них – лікар-педіатр з 35-річним стажем Лариса Шеремет.

– Вчимося працювати по-новому всі разом: і ми, і пацієнти. Навантаження практично не змінилося, як і раніше, лікарям доводиться приймати від сорока діток щодня. Та завдяки впровадженню електронного запису вони не приходять всі одночасно, не створюється черга, як це було раніше,– розповідає Лариса Василівна.

Ольга Стецишин, сімейний лікар, завідувачка амбулаторії «Пересопницька»:

– Четверо з восьми наших лікарів вже підписали максимальну кількість декларацій. Ми переконані, що педіатр не має кожну дитину направляти до вузького спеціаліста, навпаки, більшість проблем пацієнта повинен вирішувати сам. Для цього звісно, в лікаря повинна бути належна база знань та відповідне обладнання. З цим у нас якраз проблем немає. Всі лікарі у нас хороші, їх знають, люблять, лікуються в них цілими поколіннями. Пишаємося молодими кадрами, які постійно прагнуть вчитися, тож з радістю (навіть у вихідні) відвідують різноманітні семінари і конференції. Наша лікарка Наталя Сисонюк, наприклад, нещодавно відвідала навчальні курси, які для спеціалістів ЦПМСД «Ювілейний» проводив відомий спікер – сімейний лікар Вадим Вус, і тепер вправно використовує у своїй роботі отоскоп. Відтак з найбільш типовими хворобами лорорганів лікарка справляється сама, без направлення дитини до вузького спеціаліста.

Ключові слова:

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
18 + 0 =
More information?

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?