Архів новин

Тролейбуси виручають рівнян там, де маршрутки не справляються | Газета 7 Днів

Тролейбуси виручають рівнян там, де маршрутки не справляються

19.06.2019 18:05
Переглядів:490

Перевантаженість міських вулиць, не пристосованих до великої кількості автомобілів, рано чи пізно може призвести до транспортного колапсу.

Його незаперечні ознаки вже даються взнаки, особливо у години пік, коли на дорогах Рівного утворюються чималі автомобільні затори. Через незручності потерпають всі учасники дорожнього руху, в тому числі й пасажири міського громадського транспорту. Звідси – справедливі невдоволення і скарги. Про те, що робить міська влада, аби таких нарікань рівнян було якомога менше, журналістові «7 днів» розповів начальник міського управління транспорту та зв’язку Віталій МИРОНЮК.

– Віталію Мілентійовичу, щойно заходить мова про міське пасажирське перевезення, то тільки й чути докори: то графіка не дотримуються, то салони маршруток неприбрані, то водій брутальний і так далі. Чи є надія, що в нас колись щось зміниться? 

– Так уже повелося, що транспортну галузь дуже часто сварять і рідко хвалять. Сказати, що у нас гірше, ніж в інших містах України, не можна. Бо, наприклад, за останніми дослідженнями, що їх провели незалежні експерти, наша область, і Рівне в тому числі, ввійшла в п’ятірку кращих за показниками розвитку транспортної галузі та пасажиропотоку. Хоча Рівне ніколи нижче від десятого місця в цих рейтингах не опускалося. 

Але це аж ніяк не говорить про те, що в нас усе бездоганно. Ми ще не викоренили всі проблеми, які спричиняють скарги і нарікання пасажирів. Є недоліки і порушення, за які ми часто сваримо і водіїв, і перевізників. Щоправда, маємо й позитивні результати: маршрутки стали охайнішими, значно скоротилася кількість випадків куріння в салонах автобусів, крутіння російськомовного шансону, навіть брутальності з боку шоферів.

– Отож, аби позбутися надокучливих проблем у пасажирських перевезеннях, міська влада вирішила провести реорганізацію схеми транспортного руху?

– Позбутися всіх проблем – це дещо голосно сказано. Бо що таке реорганізація? Впровадження змін, які поліпшать пасажирське перевезення мешканців міста. І ці зміни – заплановані чи незаплановані – відбуваються.

Зрештою, усе пізнається в порівнянні. Якщо повернутися назад на років 25–30, тоді місто Рівне обслуговувало 70–80 тролейбусів і 115 великомістких автобусів («ікаруси», ЛіАЗи). Щоправда, інтервали руху були більшими – до 20 хвилин, а то й до пів години. На той час ми мали 20 тисяч пасажиромісць, яких вистачало, щоб вранці всіх довести на роботу, а ввечері додому. Тепер нараховується близько 18 тисяч пасажиромісць, тобто трохи менше, ніж за нормативом. Поряд з тим, якщо раніше було 115 великомістких автобусів, то нині 300 малих (80 «мерседесів» і 220 «богданів», «іванів», «еталонів» із середньою місткістю до 45 пасажирів). Щоправда, немає жодного низькопідлогового автобуса. Хоча останні років три оголошуємо конкурси саме на такі транспортні засоби, які б розв’язали проблему перевезення маломобільних осіб.

– Ми все говоримо про маршрутки. Але ж є ще й тролейбуси. З ними, напевне, теж не все так, як хотілося б?

– З тролейбусами зовсім інша ситуація. Буквально чотири роки тому на лінію виїжджало 39 тролейбусів, а сьогодні – 70. Це сталося завдяки наполегливості міського голови Володимира Хомка і підтримці депутатів Рівнеради. За останні три роки куплено 14 нових тролейбусів. Усі вони низькопідлогові з широкими дверима. Крім того придбали ще 28 тролейбусів, які були у використанні (18 чеських і 10 польських). І вони змінили картину на краще. Хоча, на жаль, ще є і «Шкоди» моделі «9Тр», яких не тільки у Європі, а й в Україні вже нема. Ми єдині, хто має ще 12 таких ретротролейбусів. До речі, нещодавно один із них купили чехи.

Усі ті переміни не можуть не тішити, бо оновлення парку, по-перше, дало нам можливість зберегти трудовий колектив електротранспортного підприємства. Ви ж пам’ятаєте, якою була ситуація? Бувало, там за день по 10 заяв на звільнення писали. А як могло бути інакше, якщо по три-чотири місяці зарплати не виплачували? Треба віддати належне Володимиру Ткачуку, який, очоливши тролейбусне підприємство, зумів докорінно виправити ситуацію, зберегти дуже потужний і досвідчений колектив. Як результат, впродовж останніх трьох років Рівнеелектроавтотранс посідає перше-друге місця серед 54 споріднених підприємств України.

– Отож електротранспорт поволі відвойовує свої позиції на ринку міських пасажирських перевезень?

– І не тільки. Поповнення тролейбусного парку крім усього дозволило відкрити два додаткові маршрути. Хоча нам довелося почути багато критики через купівлю тролейбусів, які мають функцію автономного ходу. Та, як показав час, вони себе виправдали. Маємо сім таких одиниць гібридного електротранспорту. Вони дають можливість їхати без контактної мережі на відстань до 10 кілометрів.

Для наочності наведу такі факти. Вартість будівництва кілометра контактної мережі становить майже п’ять мільйонів. А ще треба зводити тягову підстанцію, що також коштує чималі гроші – від 15 до 25 мільйонів гривень. Це притому, що кожного року виділяється по мільйону гривень на відновлення наявних електромереж. При обмежених фінансових можливостях у міської влади було два варіанти: купувати один-два нові тролейбуси і будувати контактну мережу або придбати дещо дорожчі гібридні тролейбуси з можливістю автономного ходу.

Таким чином, купивши тролейбуси з можливістю автономного ходу, нам вдалося закрити чотири транспортні точки, які викликали невдоволення і скарги рівнян. Зокрема, пустили тролейбус по вулиці Енергетиків до кладовища «Нове». До речі, я сам для себе зробив на цьому маршруті відкриття: туди їздять 25 автобусів 30 і 49-го маршрутів. Начебто багато маршруток, але пасажиропотік ще більший. Є люди, які практично щодня добираються до кладовища. Пенсіонерам відводять до 4 місць у маршрутці. От вам і проблема: пільговик має право на безплатний проїзд, але не може ним скористатися.

Запустили дуобус по 11-му маршруту. Заодно вирішили проблему транспортного сполучення з вулицями Олени Теліги, Вербової, Макарова, де розташовані торгові центри, а контактної мережі немає. Рівняни дуже позитивно оцінили відкриття цього тролейбусного маршруту. Це один з небагатьох випадків, коли нам дякували.

Ще одним «слизьким» місцем було транспортне сполучення вулиць Волинської дивізії та Євгена Коновальця з мікрорайоном Ювілейний, до Луцького кільця. На цей, 12-й, маршрут запустили три нові тролейбуси з автономним ходом.

– Які плани на найближчу перспективу?

– У нас є ще кілька адрес, які потребують тролейбусного сполучення. Перше, аеропорт, який поволі відроджується. Друге, зоопарк, куди їздить багато рівнян (як малих, так і дорослих).

Далі, у нас розбудовується житловий комплекс «На Щасливому», але туди нема нормального транспортного пасажирського перевезення. Зрозуміло, що на проведення «На Щасливе» контактної мережі потрібні значні ресурси. Простіше буде, як показує практика, купити зо три тролейбуси з автономним ходом і закрити цю проблему. Депутати вже проголосували за придбання такого тролейбуса. Сподіваюся, на червневій сесії міські обранці позитивно вирішать питання купівлі ще одного.

Як буде далі, побачимо. Новий день принесе нові питання, які будемо вирішувати.

Ключові слова:

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
16 + 0 =
More information?

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?