Архів новин

Освіта: підсумки, плани, поради від Лілії Гриневич | Газета 7 Днів

Освіта: підсумки, плани, поради від Лілії Гриневич

14.07.2019 10:04
Переглядів:267

Презентація освітнього омбудсмена, підручники, інклюзивна освіта, проблеми та поради абітурієнтам, фінансування міністерських програм. Газета «7 днів» про брифінг міністра освіти і науки України Лілії Гриневич.

12 липня з робочим візитом на Рівненщині побувала міністр освіти Лілія Гриневич. Брифінг для журналістів пані міністр розпочала з представлення новообраного освітнього омбудсмена. Вона розповіла, що відповідно до чинного законодавства має повноваження робити такі призначення самостійно, та, усвідомлюючи важливість посади, вибрали за підсумком відкритого конкурсу. Серед 26 освітян, які брали участь у конкурсі, найкращим визнали Сергія Горбачова.

 

До цього Сергій Горбачов був директором спеціалізованої школи №148 у Києві, активним громадським діячем, має журналістський досвід, глибоко розуміє суть та цінності НУШ.

 

Міністр пояснила, що не очікує ще одного карального органу, який шукає винних. Сподівається, що Сергій Іванович, разом з новою командою – 15 осіб, створить осередок довіри й цивілізованого вирішення конфліктів.  

 

Усі звернення, скарги служба освітнього омбудсмена зобов’язана розглядати у місячний термін. Планується, що саме ця служба налагодить взаємодію з іншими інституціями. У її компетенції надавати роз’яснення й рекомендації органам місцевого самоврядування, щоб незалежно від місця проживання якісна освіта була доступною кожному.

 

Відповідаючи на питання журналістів, міністр запевнила, що до початку нового навчального року усі школи отримають навчальні підручники.  Можливо, будуть затримки лише з книгами для одинадцятого класу, всі решта отримають вчасно.

 

У нинішньому році зі слів пані Гриневич міністерство впроваджувало абсолютно новий державний стандарт початкової освіти. Затримка чи відсутність з навчальними підручниками, які мали місце виникли частково через неспроможність видавництв надрукувати у 2,5 рази більше примірників підручників, ніж це було в попередні роки або ж через блокування українськими судами друку підручників, що стали переможцями конкурсного відбору.

 

Озвучила міністр свою чітку позицію щодо прохання однієї з експертів підручника «Історії України» для 11 класу замінити формулювання «російсько-українська війна» на «громадянський конфлікт»:

– Підручник,  який отримав гриф міністерства освіти, не може змінювати жодного формулювання. Але нас схвилював, перш за все, контекст, у якому це було сказано, а саме фраза «идеология поменялась ». Щоб пояснити свою позицію, ми винесли це в публічний простір: підручники отримали гриф, тож будуть надруковані у такому вигляді як є. Позиція щодо програми з історії України, термінологією новітньої історії України є чітко визначеною і затвердженою документами Міністерства освіти і науки України. Їх ніхто не збирається змінювати. Адже підручники пишуть, як вчителі практики, так і вчені історики.

Також міністр заявила, що інклюзивна освіта є пріоритетним напрямом нової української школи, яка має стрімку динаміку. Ще три роки тому в інклюзивних класах налічувалося 2,5 тисячі дітей, нині їх – понад 12 тисяч. Суспільство виявило потребу в цій освіті, тож у планах продовжувати роботу у цьому напрямі.  Міністерство має державну субвенцію, яка стимулює органи місцевого самоврядування й надалі відкривати інклюзивні класи.

 

Нещодавно уряд прийняв дві постанови, якими планує розвивати інклюзивну освіту у закладах професійно-технічної освіти та у вишах. При цьому зазначила, що з доступність закладів ще є чимало проблем.

 

У період активної вступної кампанії, коли багато студентів віддає перевагу навчанню за кордоном, міністр радить уважно вибирати освітній заклад. Оскільки не всі вищі учбові заклади Польщі котируються на ринку праці або диплом яких безперешкодно може бути нострифікований. Є чимало приватних вишів у Польщі, які втратили ліцензію або мають проблеми з набором. При цьому легковірні українські громадяни, за гроші здобувають освіту, а згодом дізнаються, що їх диплом не визнається навіть у Польщі.

 

Ліля Гриневич радить ще перед вступом до вишу зібрати всю необхідну інформацію про нього: кого готує університет, чи має він ліцензію на таку підготовку. Збирати таку інформацію варто як через інтернет ресурси, так і вимагати у приватному листуванні. Тільки критичне мислення допоможе обминути проблеми в подальшому.

 

Для вступників, що подають заяви і надсилають свої документи до Єдиної державної електронної бази освіти, радить уважно перевірити їх. 

– Більшість абітурієнтів уже зареєстрували свої персональні електронні кабінети і зараз подають документи. Минулого року серед офіційних паперів ми виявляли фото з домашніми улюбленцями і навіть рецепти торта. Для когось це виглядає як жарт, але у нас реально були такі випадки,– розповіла Лілія Гриневич.– Бо коли вже подали документи, дуже важко змінити завантажене.

В результаті реформи децентралізації з 2016 року бюджети освітніх закладів Рівненщини зросли майже в два рази. Лише у цьому році у розвиток шкільної інфраструктури міністерство виділило 3,8 мільярда гривень (в цілому по Україні), які пішли на комп’ютерні класи, під’єднання до інтернету, кабінети фізики, хімії, біології. Та в області ще є школи з туалетами на дворі, що в холодну пору року порушує нормальні умови навчання як учнів, так і вчителів. Тож відповідно до програми «Гідність дитини» через державну субвенцію міністерство стимулює органи місцевого самоврядування, щоб в усіх школах зробити належні умови для їх роботи.

 

Оксана ПИЦЬКА

 

Ключові слова:

7d.rv.ua дозволяє безкоштовно використовувати інформацію, розміщену на сайті “7 днів” за умови гіперпосилання та згадки першоджерела.

Реклама

Loading...

Додати новий коментар

CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсилкам спаму.
2 + 1 =
More information?

Шість підказок про наші біди і відступництво від Бога

... Далі

І відкрилася правда, куди вели Україну всі наші вожді

 

... Далі

Опитування

Який спосіб ви вважаєте найкращим для управління багатоквартирним будинком?